Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny fragment S7 w Krakowie do 2021 roku

Piotr Ogórek
[video:http://get.x-link.pl/32f0da86-1f56-ab22-69b0-052a5967183c,01b8bf50-89dd-599e-cc8c-f8bea41ad9d4,embed.html width:740 height:420 align:center] Na spotkaniu z mieszkańcami w Nowej Hucie urzędnicy i projektanci zaprezentowali przebieg krakowskiego fragmentu drogi S7 do granic województwa świętokrzyskiego. Znajdą się na nim dwa nowe węzły oraz tunel pod aleją Solidarności. Całość ma być gotowa do 2021 roku.

Przetargi na realizację kolejnych odcinków S7 w Małopolsce rozpisano we wrześniu zeszłego roku (cały czas trwają). Jednym z nich jest fragment od Krakowa do granic województwa (węzeł Moczydło), który został podzielony na trzy odcinki. W środę omawiany z mieszkańcami był krakowski odcinek – węzeł Widoma-Kraków, zwłaszcza z uwzględnieniem budowy w samym mieście.

Tu ma zmienić się bowiem sporo. Nowy fragment S7 będzie dokończeniem wschodniej obwodnicy miasta. Ma się zaczynać od budowanego właśnie odcinka S7 węzeł Rybitwy-węzeł Igołomska. Następnie pójdzie wzdłuż Kombinatu i ul. Ujastek Mogilski, przez rejon zajezdni tramwajowej, równolegle ul. Łowińskiego, dalej przez ul. Morcinka i za Zesławicami już poza Kraków.

Po drodze trasa przejdzie tunelem pod aleją Solidarności. Następnie przez dwa węzły – Grębałów i Mistrzejowice. Przy tym pierwszym ulica Kocmyrzowska zostanie wyniesiona do góry estakadami, a trasa przejdzie dołem. Konieczne będzie też przesunięcie linii tramwajowe. Natomiast węzeł Mistrzejowice od zachodu ma się połączyć z planowaną północną obwodnicą.

Jak zapowiedział Andrzej Kollbek, zastępca dyrektora krakowskiego odziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do września tego roku ma być gotowa koncepcja programowa trasy. Od kwietnia przyszłego roku powinien być rozstrzygnięty przetarg i wtedy ruszą prace projektowe.

- Wtedy inwestor złoży wniosek o decyzję ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej), która powinna być wydana do połowy 2018 r. Wtedy ruszy też proces wyceny działek, które są planowane pod drogę. Dopiero w 2018 r. będziemy znali faktyczną zajętość inwestycji. Po uprawomocnieniu się ZRID rusza budowa, która powinna się zakończyć do połowy 2021 roku – wyjaśnia Kollbek.

 

 

Źródło: Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska