Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny krok do budowy czwartego etapu obwodnicy Wolbromia. Inwestycja „odkorkuje” problematyczne skrzyżowanie z przejazdem kolejowym

Paweł Mocny
Paweł Mocny
Trzeci etap obwodnicy Wolbromia
Trzeci etap obwodnicy Wolbromia Tadeusz Żurek
Kierowcy podróżujący przez Wolbrom nie mogą się doczekać budowy ostatniego etapu obwodnicy miasta. Najbardziej wyczekiwanym elementem inwestycji będzie budowa wiaduktu nad torami kolejowymi. Konstrukcja „odciąży” bowiem jedno z najbardziej korkujących się miejsc w Wolbromiu. Mowa tu o przejeździe kolejowym przy Krakowskiej i Skalskiej. W ostatnim czasie gmina zadeklarowała partycypację w kosztach inwestycji.

Kolejny krok do budowy czwartego etapu obwodnicy Wolbromia

Kierowcy mogą już korzystać z trzeciego etapu obwodnicy Wolbromia. Otwarty pod koniec ubiegłego roku fragment połączył Olkuską Szosę z ulicą Skalską. Zakres inwestycji objął także budowę ronda, oświetlenia ulicznego, kanału technologicznego i ścieżki pieszo-rowerowej.

Jeżeli chodzi o czwarty a zarazem ostatni etap obwodnicy to jest on dopiero na etapie planowania. Pierwszym krokiem do realizacji inwestycji będzie przygotowanie dokumentacji projektowej. Województwo już w grudniu ubiegłego roku zabezpieczyło na ten cel środki w wysokości 750 tysięcy złotych.

Trzeci etap obwodnicy Wolbromia
Trzeci etap obwodnicy Wolbromia Tadeusz Żurek

- Niezbędne prace projektowe polegające na opracowaniu wielowariantowej koncepcji wraz z koncepcją programową nowego odcinka drogi, zmierzające do uzyskania decyzji środowiskowej wyszacowano na kwotę 1,5 miliona złotych, a czas niezbędny na to przedsięwzięcie to 24 miesiące. W celu ogłoszenia przetargu na dokumentację i decyzję środowiskową, niezbędne jest zabezpieczenie w budżecie samorządu lokalnego gminy na lata 2025-2026 brakującej kwoty 750 tysięcy złotych - czytamy w piśmie, które Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie skierował do Burmistrza Miasta i Gminy Wolbrom Adama Zielnika.

W odpowiedzi burmistrz Wolbromia zadeklarował, że samorząd pokryje 50 procent kosztów opracowania dokumentacji koncepcyjnej i pozyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy.

Czwarty etap obwodnicy rozpatrywany jest w dwóch wariantach. Obwa warianty zakładają połączenie drogi wojewódzkiej 783 (Olkuskiej Szosy) z drogą wojewódzką numer 792 w Dłużcu. Najbardziej wyczekiwanym przez kierowców elementem inwestycji ma być budowa wiaduktu nad torami kolejowymi biegnącymi wzdłuż Olkuskiej Szosy. Wybudowanie połączenia pozwoli bowiem ominąć często korkujący się przejazd kolejowy przy Krakowskiej i Skalskiej.

Warianty przebiegu IV etapu obwodnicy Wolbromia
Warianty przebiegu IV etapu obwodnicy Wolbromia UMiG Wolbrom

W jednym wariancie wiadukt ma zostać wybudowany tuz przy zjeździe z Olkuskiej Szosy na ulicę Graniczną. W drugim z kolei wiadukt miałby się znaleźć przy wybudowanym w ramach trzeciego etapu obwodnicy Wolbromia rondzie.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska