https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kopalnia Soli Bochnia szykuje się do zakupu kolejki elektrycznej do przewożenia turystów. Będzie kursowała między szybami Sutoris i Campi

Paweł Michalczyk
Wideo
od 16 lat
Kopalnia Soli Bochnia szykuje się do zakupu kolejki elektrycznej. Będzie to zupełna nowość bocheńskiej turystyce. Inwestycja może pochłonąć nawet 1,5 mln zł, a kopalnia planuje ją zrealizować z własnych funduszy. Kolejka z dwoma wagonikami ma pomieścić 56 osób.

Władze kopalni soli w Bochni planują zakup kolejki od włoskiej firmy. Trwa procedura związana z ustaleniem warunków zakupu.

- Będzie to unikalna oferta turystyczna w skali regionu, a może i w skali kraju. Będziemy prowadzili ruch turystyczny na dwa szyby. Turyści będą zjeżdżali Szybem Campi, a po przejściu trasy turystycznej będą wyjeżdżali oddalonym o tysiąc metrów od miejsca zjazdu Szybem Sutoris w samym centrum miasta. I tam właśnie będzie na nich czekać kolejka elektryczna - mówi Zygmunt Dobrowolski, prezes zarządu Kopalni Soli Bochnia.

Pierwotnie kopalnia wspólnie z miastem planowała zakup elektrycznych autobusów do przewozu turystów. Ponieważ jednak samorząd wycofał się z transakcji, kopalnia postanowiła sfinalizować zakup na własną rękę.

- Na kolejkę przewidujemy wydać znacznie wyższą kwotę niż w przypadku pierwotnych planów, dotyczących autobusów. Będzie to dla nas duża inwestycja, na którą musimy uzyskać zgodę Rady Nadzorczej i Ministerstwa Aktywów Państwowych, jednak będzie ona stanowić wyjątkową atrakcję dla naszych turystów. Poprawi ona atrakcyjność oferty turystycznej Kopalni i pozwoli gościom, odwiedzającym Kopalnię poznawać niezwykłe miejsca, jakie czekają na nich w Bochni - dodaje prezes. Niewykluczone, że nowa atrakcja turystyczna Bochni będzie kosztowała nawet 1,5 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie tras przejazdu kolejki, która będzie kursować z Rynku do szybu Campi. Wiadomo, że na trasie znajdzie się m.in. Bazylika św. Mikołaja w Bochni, która jest perłą architektury sakralnej w Bochni, tężnia solankowa na Plantach Salinarnych czy Muzeum Motyli Arthropoda.

- Chcemy, żeby to była dodatkowa atrakcja dla naszych turystów, ale nie tylko. Chcemy też promować Bochnię, która ma wiele cennych obiektów. Moim zdaniem Bazylika św. Mikołaja powinna być znana w całym kraju, niestety nie jest. Chcemy, żeby to się zmieniło - zaznacza Zygmunt Dobrowolski.

Dotychczasowy rekord liczby turystów w bocheńskiej kopalni soli padł w 2017 roku i wyniósł 192 445 osób. Zdaniem prezesa, możliwe jest przekroczenie liczby 200 tys. osób w tym roku.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska