Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus w Krakowie. Czy piesi nie będą musieli dotykać przycisków na przejściach?

(RED)
Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
W związku z zagrożeniem koronawirusem pasażerowie MPK nie muszą naciskać przycisków w tramwajach czy autobusach. Kierowcy i motorniczowie otrzymali dyspozycję, aby na przystankach otwierać wszystkie drzwi w pojazdach (we wszystkich, gdzie jest to możliwe). Niektóre miasta poszły jeszcze dalej. Np. w Gliwicach urzędnicy zdecydowali o wyłączeniu przycisków na przejściach dla pieszych, które odpowiadają za zmianę światła na zielone. Krakowscy urzędnicy nie zamierzają wprowadzać takich zmian. Twierdzą m.in., że... byłoby to pracochłonne.

FLESZ - Jak bronić się przed koronawirusem? To musisz wiedzieć

od 16 lat

"Jak czytamy na stronie Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach, sygnalizatory zostały przełączone w tryb, który zmienia światło na przejściu dla pieszych automatycznie, a nie jak do tej pory poprzez dotknięcie specjalnego panelu" - podaje Dziennik Zachodni.

Koronawirus: aktualizowany raport

Działania podjął również m.in. Poznań. "W celu minimalizacji ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa Zarząd Dróg Miejskich podjął decyzję o wyłączeniu przycisków dla pieszych służących do wzbudzania zielonego światła na przejściach dla pieszych. Piesi i rowerzyści nie muszą już dotykać przycisków. Przyciski zostaną wyłączone. Zielone światło będzie się zapalało automatycznie w każdym cyklu. Służby ZDM rozpoczęły już wprowadzenie zmian w programach 315 sterowników sygnalizacji świetlnych" - informują urzędnicy z Poznania.

Tymczasem takiego rozwiązania nie zamierzają wprowadzać krakowscy urzędnicy. I nie zamierzają - tak jak chociażby urzędnicy z Poznania - wprowadzać zmian we wspomnianym oprogramowaniu dot. sygnalizacji świetlnych, by piesi i rowerzyści nie musieli dotykać przycisków przy przejściach.

- Mieliśmy takie zgłoszenia, sugerujące, żeby wprowadzić takie rozwiązanie. Prowadziliśmy analizy, ale wyłączenie przycisków wiązałoby się z koniecznością przeprogramowania sygnalizacji świetlnej w wielu punktach Krakowa. Każde skrzyżowanie jest inne. Byłoby to bardzo pracochłonne, gdyż do każdej sygnalizacji na poszczególnych skrzyżowaniach trzeba byłoby podejść indywidualnie - przekonuje Sebastian Kowal z Urzędu Miasta Krakowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska