- Na pełne dokończenie przebudowy skrzyżowania i udostępnienie go w zamierzonej, rozbudowanej formie nie pozwala spór prawny tyczący się działek objętych decyzją ZRID. W sprawie toczy się już postępowanie egzekucyjne – dodają krakowscy urzędnicy.
Przejezdność od marca 2025. Koniec robót – niewiadoma
Roboty w rejonie ulic Centralnej i Nowohuckiej prowadzi deweloper w ramach umowy z miastem.
‘- Przed przystąpieniem do pracy deweloper uzyskał wszystkie wymagane zgody i pozwolenia, łącznie z decyzją ZRID dotyczącą czterech działek wchodzących w zakres inwestycji po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania. Działki te są ogrodzone wspólnym płotem. W trakcie prac przy przebudowie jezdni ul. Centralnej okazało się, że właściciel działek odmówił wydania nieruchomości oraz rości sobie prawo posiadania do działek Skarbu Państwa oraz Gminy Miejskiej Kraków. W związku z tym dalsze prowadzenie przebudowy stało się niemożliwe – twierdzi ZDMK.
Czytaj także
Jak wyjaśniają urzędnicy, w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania ma znaleźć się nowy chodnik, droga dla rowerów przecinająca zarówno ul. Centralną, jak i Nowohucką. Ponadto konieczne jest tam wykonanie żelbetowego zabezpieczenia ciepłociągu, a brak dostępu do działek uniemożliwia także dokończenie prac przy rozbudowie sygnalizacji świetlnej.
- Aby dokończyć przebudowę skrzyżowania, miasto zdecydowało się na wszczęcie postępowania egzekucyjnego. W związku z tym trudno na ten moment określić dokładny czas zakończenia inwestycji w pełnej planowanej formie – informuje ZDMK.
Otworzą fragment skrzyżowania. Będzie tymczasowa organizacja ruchu
W ramach inwestycji planowano wykonanie osobnego pasa na ul. Centralnej - do skrętu w prawo w ul. Nowohucką. Po zakończeniu prac pas środkowy miał służyć do jazdy na wprost (w kierunku centrum handlowego), a skrajny, lewy – tylko do lewoskrętu.
Projekt zakłada także
poszerzenie pasa wjazdowego z ul. Nowohuckiej w ul. Centralną
wykonanie przejazdów rowerowych na wszystkich wlotach skrzyżowania
rozdzielenie wyspą azylu dla pieszych/rowerzystów wszystkich kierunków ruchu
przebudowę istniejących chodników, zjazdów i kolidującej z inwestycją infrastruktury technicznej
modernizację zatoki autobusowej na ul. Nowohuckiej oraz wyznaczenie osobnego pasa dla autobusów (między skrzyżowaniem a zatoką przystankową na ul. Nowohuckiej, w stronę ronda dywizjonu 308)
Czytaj także
- Od kilku tygodni trwają prace zmierzające do udostępnienia skrzyżowania na już przebudowanym fragmencie. Będzie to oznaczało zbliżoną funkcjonalność jak przed przebudową. W tej chwili trwa opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, która odpowie na pytanie, jakie relacje skrętne mogą zostać udostępnione i dla jakich pojazdów. Trwa montaż tymczasowych sterowników sygnalizacji świetlnej kierującej ruchem samochodów i pieszych przy ul. Centralnej oraz synchronizacja ich z resztą świateł na tym skrzyżowaniu. Inwestor oraz ZDMK chciałyby, żeby skrzyżowanie było przejezdne na początku marca 2025 – podają urzędnicy w komunikacie z 28 stycznia 2025.
