https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków Airport chce mieć nowy pas

Grzegorz Skowron
Kraków Airport chce mieć nowy pas
Kraków Airport chce mieć nowy pas
Władze portu lotniczego Krakow Airport zdecydowały, że powstanie nowa droga startowa dla samolotów - czytamy w "Dzienniku Polskim". - Bez nowego pasa startowego Balice nie mają szans na rozwój. Decyzja o jego budowie jest ważna nie tylko dla lotniska, ale dla całej Małopolski - przekonuje minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Zgromadzenie Wspólników Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice zatwierdziło plan inwestycyjny do roku 2023. Jego najważniejszym elementem jest budowa nowego pasa startowego. Za 250 mln zł ma powstać droga startów i lądowań o długości 2,8 tys. metrów, lekko odchylona w stosunku do istniejącego pasa. 

Plany lotniska wzbudziły jednak kontrowersje. Według części osób, w tym wójta Zabierzowa Elżbiety Burtan, lepiej by było wyremontować istniejący pas niż budować nowy. Władze portu lotniczego przekonują, że przebudowa istniejącego pasa nie dość, że nie byłaby znacząco tańsza, to wiązałaby się z zamknięciem na jeden sezon lotniska.

Teraz rozpocznie się opracowywanie szczegółowych analiz i przygotowywanie dokumentów dla uzyskania decyzji środowiskowej. Oficjalnie pod uwagę brane są dwa warianty usytuowania drogi startów i lądowań. Pierwszy zakłada odchylenie nowego pasa w stosunku do obecnego o 17 stopni. Drugi - tylko o 4 stopnie. I to ten jest wskazywany przez zarząd lotniska jako preferowany.

balice

balice

- Atutem obu wariantów jest ominięcie najważniejszych przeszkód lotniczych - podkreśla Rafał Kołodziej z firmy ARUP, która doradza MPL Kraków - Balice. Chodzi o wzniesienie na dojściu do pasa startowego, o którego zniwelowaniu mówi się od wielu lat, a bez czego nie można było wydłużyć pasa startowego. Ten w nowej wersji ma  mieć 2,8 tys. m długości, co pozwoli na przyjmowania samolotów latających do Stanów Zjednoczonych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krk
2800 raczej mało...
a
avddvf
2800 m... czy to jednak nie krótko? Inwestujac w nowy pas może warto pomyśleć o prawdziwym pasi... 3000 m wydaje się minimum, 3200 m to najpolularniejsza długość w PL, więc czy te 500m przy 2800 to aż taki problem w budowie?
J
Jasio
Kolega z Rudy coś wąchał, widać, że odniosło dobry skutek ;)
R
Rudy z Budy
Gazeta Krakowska jest gadzinowka i promuje interesy niemieckie w Polsce. Jednym z nich jest rozbudowa lotniska w Krakowie abonentów ten sposob

podporządkować nasza ekonomie i społeczeństwo ekonomi niemieckiej. Precz ze Szwabami w polskich mediach, volksdojcze z GK wracac do domu, do Passau skad pochodzicie.
D
Dan
Niwelowanie wzniesienia?? Problem jest z wycinką samosiejek, tego zagajnika jaki wyrósł na tym wzgórzu...
R
Robert S
Kolega Rudy postawił sobie za cel pisać ten sam komentarz pod każdym artykułem z GK. Dobrze mieć jasny cel w życiu :)
i
itd
nie powiem z czym żeś się n rozum pozamieniał...szkoda gadać
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska