https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Będą nowe trasy rowerowe. Plany ambitne. Uda się?

Piotr Ogórek
zdjecie ilustracyjne
zdjecie ilustracyjne Anna Kaczmarz
Plany Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu zakładają powstanie 10 km ścieżek w południowej części miasta w ciągu dwóch lat. Część odcinków ma powstać już w tym roku. O ile uda się znaleźć wykonawców. Oddana w zeszłym roku do użytku trasa rowerowa na ulicy Wadowickiej miała być gotowa już w 2014 roku, ale kolejne przetargi nie wyłaniały wykonawcy. Do tej pory nie znalazł się też chętny na budowę ścieżki na ulicy Zakopiańskiej.

Miejmy nadzieję, że z tegorocznymi planami pójdzie łatwiej. Zakładają one połączenie bulwarów wiślanych z południem Krakowa, w tym z istniejącymi już trasami rowerowymi.

Nowa ścieżka rowerowa zacznie się w rejonie projektowanej właśnie kładki Kazimierz-Ludwinów, a następnie zostanie poprowadzona ulicą Konopnickiej do ronda Matecznego. Tam rowerzyści będą mogli pojechać Wadowicką lub w kierunku Kamieńskiego, gdzie zbudowana zostanie kładka, która przeprowadzi pieszych i rowerzystów przez al. Powstańców Śląskich i nad linią kolejową. Potem z ulicy Kamieńskiego będzie można pojechać w kierunku ulicy Wielickiej lub w kierunku ulicy Nowosądeckiej.

To niejedyne plany urzędników. - W tym roku planujemy zrealizować ścieżkę rowerową od ul. Rożena do Teligi. Powstanie też brakująca ścieżka wzdłuż ulic Teligi i Ćwiklińskiej - zapowiada Krzysztof Migdał z ZIKiT.

Szacowana wartość tych projektów to ponad 20 mln zł. Pieniądze będą pochodzić z budżetu miasta i środków unijnych.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marian Adamczyk
Jesienią w ub. roku podniesiono krawerżniki i nałożono następną warstwę asfaltu na części Ul. Petofiego, a chodniki pozostawino na nastepny rok ! Dziś się okazuje, bo dostałem odpowiedź od ZIKiT, za pośrdnictwem Rady Wzgórza Krzesławickie, że nie będzie remont kontynuowany! Tak muszę się zgodzić na utrudnienia i płacenia chorendalnego podatku od nieruchomości, bo kursują cztery linie autobusowe i moc lokalnych osobówek, nawet nie można się włączyć do ruchu, taki natlok, a brak nawet ograniczenia szybkości do osiedlowej!Mądrości urzędników!
K
Klakier
Cały czas skupiacie się na jednym fragmencie miasta, a reszta została zapomniana. Kiedy np. przebudowa ronda mlynskiego i Pilotów? W tych rejonach nie ma nawet 1m ścieżki.
B
Bartek
Miasto jezdnie dla samochodów też buduje za wspólne pieniądze, nie z akcyzy od paliw. Garstka rowerzystów to i garstka pieniędzy. Poza tym jak można oczekiwać, ze bez 90% potrzebnej infrastruktury ludzie będą masowo jeździć rowerami? Ile osób jeździ
h
huop
południe i północ były do tej pory pomijane. Więc cieszy że coś ruszyło.
Prokocim i Biezanów akurat mają farta że się załapały na trasie budowanej do Wieliczki wzdłuż Kamienskiego.
Nie wiadomo jednak co z Kurdwanowem - chyba pozostaje czekać na Trase Łagiewnicką wzdłuż której powinno coś powstać dla rowerów.
Jeżeli chodzi o północ, to Prądnik Biały skorzysta na kolejnej planowanej trasie z dofinansowaniem kasy unijnej - VeloPrądnik.Miejmy nadzieję że wypali.
o
olo
Dlaczego za wspólne pieniądze budowana jest infrastruktura dla garstki użytkowników? Dlaczego nie opodatkować rowerzystów, a kasy nie przeznaczyć na ścieżki?
x
x
niech zikit sprzeda jakiejś zewnętrznej firmie "płatne" ścieżki rowerowe - inwestor szybko się znajdzie.
a
amba
a północ Krakowa nadal pomijana...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska