https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: bez rewolucji w MPK?

A. Maciejowski, P. Rąpalski
archiwum Polskapresse
W poniedziałek na posiedzenie komisji infrastruktury rady miasta trafią dwa projekty zmian w komunikacji. Radni miejscy mają wydać opinię, który wariant powinno się wprowadzić w życie w maju 2012 r. Nie ukrywają jednak, że miasta będącego w trudnej sytuacji finansowej może nie być stać na wprowadzenie zmian. A konieczny będzie wydatek nawet 10 mln zł.

Czytaj także: Kraków: to on zatrzymał szkieletora

Przypomnijmy, że pierwszy wariant - rekomendowany przez specjalistów ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji i naukowców z Politechniki Krakowskiej - zakłada, że po Krakowie kursować będzie 18 linii tramwajowych co 6 i 12 minut. Drugi wariant zakłada 19 linii tramwajowych kursujących co 7,5 i 15 minut.

- Platforma Obywatelska nie ma jeszcze jednolitego stanowiska w tej sprawie - mówi radny Wojciech Wojtowicz (PO), szef komisji infrastruktury. - Z jednej strony, w przypadku pierwszego wariantu, wysoka częstotliwość kursów cieszy, ale martwi mnie wzrost liczby przesiadek. Dla młodych ludzi to może nie problem, ale z komunikacji korzysta też wiele starszych osób. Warianty zakładają też wzrost wydatków na komunikację, a w kasie miasta pusto. Niewykluczone więc, że ostatecznie skończy się tylko na koniecznych uzupełnieniach obecnej siatki połączeń bez wprowadzania żadnego z przygotowanych wariantów - zaznacza Wojtowicz.

Oznaczałoby to jednak, że kilkaset tysięcy zł, które miasto wydało na przygotowanie projektów nowych siatek połączeń oraz godziny konsultacji z dzielnicami poszłyby w błoto.

Sylwester w Krakowie: sprawdź, gdzie możesz go spędzić i porównaj ceny!

Wybieramy najpiękniejszą sportsmenkę Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
dr.No
Podobno zmiany były konieczne z powodu oszczędności, bo brakuje pieniędzy. No to jakim cudem te zmiany mają kosztować 10 baniek!!!??? Ten fagas z ZIKIT, który ględził o zmianach i Majchrowski, obaj powinni zostać doprowadzeni do psychiatry! No ładna mi "oszczędność", która ma kosztować 10 milionów!!! Można by zapytać, to w takim razie ile milionów wydamy na likwidację szkół w ramach tych "oszczędności" ???
w
wladek
Widziałem oba "projekty". Na pewno dzieci z przedszkola zrobiłyby lepszy projekt. I za mniejsze pieniądze, nawet za darmo. No, może każdy dostałby po lizaku i loda ... .
k
krotz
3 linie co 10minut i jedna 23 szczytowa co 20 minut. Tzw zapchaj dziura,
s
stef
Ale tej prywatnej Wiśle miasto wybudowało stadion za ponad pół miliarda złotych. Aha - jeszcze do końca nie skończony.
p
pasażerka
Teraz w godzinach szczytu z Borku Fałęckiego kursują 4 linie co 10 minut, czyli w sumie w ciągu godziny odjeżdża 24 składów. Po reorganizacji 2 linie (obie do HUTY!!!) co 6 minut, czyli 20 składów. To ja dziękuję za takie zmiany !!!!
k
krakowiaczek ci ja
Od kilku miesięcy grupa fachwców ćwiczy na żywej tkance obywateli miasta temat usprawniania komunikacji miejskiej. Narobiono zamieszania, zmuszono do bezsensownych przesiadek i ponoszenia dodatkowych kosztów. A efektem miały być np. oszczędności czasowe sięgające 1 minuty. Dojazdy np. z Krowodrzy Górki
w godzinach powrotu z pracy to droga przez męke, bo czas oczekiwania na autobus dość często 40 min.
No i co z tego, że pracownik MPK zapowiada : za utrudnienie przepraszamy bo korki - a ja w ciągu tygodnia
na bez produktywne oczekiwanie na przejazd tracę ok. 3 godzin poza dawnym limitem czasowym sprzed zmian. Nieprzepustowość w stosunku do potrzeb ul. Opolskiej kłania się w pas specjalistom od komunikacji.
Dojazdy i powroty na liniach wielickich to horror. I jak tu żyć normalnie spokojnie i zdrowo szanowni specjaliści od komunikacji miejskiej w królewskim grodzie. Szkoda gadać.
E
Elooooooooooooooooooooo
Ciekaw jestem co ten "znawca" i "spec" do mieszania w krakowskiej komunikacji przedstawi na Komisji. Jedno jest pewne, że nawrzuca ludziom prezydenta i MPK:) a może będzie coś ciekawego, zobaczymy.
p
podpisana
Zlikwidować ZIKIT. Niech organizacją przewozów zajmuje się MPK. Zawsze paru prezesów, sekretarek, asystentek i innych urzędników do utrzymania ubędzie.
a
abc
Miasto ma udziały tylko w Cracovii. Wisła jest całkowicie prywatna.
h
henio
10mln to mało w porównaniu z kosztem budowy i utrzymania stadionów. Trzeba sprzedać udziały w Cracovii i Wiśle i pieniądze się znajdą.
r
rf
"rondo ofiar katynia służące przede wszystkim podkrakowskim samochodziarzom" - No tobie to sie chyba mozg zlasowal. Rondo to sluzyl w duzej mierze poruszajacym sie droga krajowa nr 7 (Warszawa-Zakopane). A podkrakowscy samochodziarze dojezdza takze w Wielczki, Skawiny i ze wszystkich innych stron Krk. Tam gdzie jezdza tylko miejscowi korkow nie zabserwujesz, w odroznieniu od Ofiar Katynia. Myslenie nie boli
b
breslauerin
jak mnie to nie dziwi... po kilku latach w grodzie krakowskim już chyba nic mnie nie askoczy.
m
magda
zajęty przez 3 tramwaj przystanek. Jak się zwiększy jeszcze częstotliwość kosztem autobusów, to będzie katastrofa,
K
K
Czyli czekanie po 20minut na autobusy które jeżdżą grupami, potem wszystkie przemkną w przeciągu 2-3minut i znowu 20min czekania. Bez zmian nie można wyeliminować tego zjawiska.
Na zmiany w komunikacji zbiorowej brakuje 10mln, a na rondo ofiar katynia służące przede wszystkim podkrakowskim samochodziarzom 200mln się znalazło.
k
krakus
To jest jednostka odpowiedzialną za komunikacje
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska