FLESZ - Polacy masowo ruszyli do lombardów
Aby zapewnić sprawny przejazd tramwaju na północ, konieczne jest odseparowanie w kilku miejscach ruchu tramwajowego i drogowego. Patrząc od strony południowej, pierwszym takim newralgicznym punktem jest rejon ulicy Opolskiej. Powstaną tam aż trzy obiekty inżynierskie. Pierwszy to około 100-metrowy tunel dla ruchu kołowego na linii wschód-zachód. Zaraz obok tunelu powstanie estakada dla tramwaju nad doliną potoku Sudoł i ulicą Nad Sudołem. Obok torowiska znajdzie się miejsce dla chodnika, ścieżki rowerowej, a także drogi, którą kierowcy będą mogli pojechać na północ.
Równoległy do tej estakady będzie podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem ulicy Opolskiej. Taki rodzaj skrzyżowania, od którego odseparowany będzie ruch tramwajowy, pozwoli na włączenie się w ulicę Opolską i dojazd do parkingu P+R koło pętli Krowodrza Górka.
Czwartym obiektem będzie kładka dla pieszych w rejonie ulicy Szopkarzy. Ma ona pozwolić na bezpieczne przejście nad powstającym torowiskiem i ulicami, ułatwiając dojście zarówno do osiedli znajdujących się w tym miejscu, jak i parkingu P+R, który powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku tramwajowego.
Podążając dalej w kierunku Górki Narodowej, kolejną barierą, którą musi pokonać tramwaj jest rzeka Białucha. Nad nią powstaje liczący kilkanaście metrów długości i kilkanaście metrów szerokości most. Znajdzie się na nim miejsce dla torowiska, ścieżki rowerowej, chodnika i nowej ulicy.
Zaraz obok powstaje przepust nad potokiem Bibiczanka. To niewielki obiekt, na którym również będą usytuowane wszystkie elementy infrastruktury komunikacyjnej: od torowiska, przez ulicę po chodnik i ścieżkę rowerową.
Siódmym z obiektów, które powstaną w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej jest wiadukt kolejowy w magistrali nr 95. Zniknie więc kolizja między ruchem tramwajowym i kolejowym. Pod liczącym około 13 m obiektem zmieści się torowisko, ścieżka rowerowa i chodnik.
Zgodnie z kontraktem realizacja budowy linii tramwajowej powinna zakończyć się w 2022 roku.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- W tych znakach zodiaku łatwo się zakochać
- Oto finalistki Miss Małopolski i Miss Małopolski Nastolatek
- Co za luksusy! Oto najdroższe mieszkania na sprzedaż w Krakowie
- Drapacze chmur i 100 tysięcy mieszkańców. Tak ma wyglądać nowa dzielnica Krakowa
- Kraków. Najlepsi z najlepszych mistrzów parkowania. Przeszli samych siebie!
