https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy S7. Opóźnia się rozpoczęcie prac na odcinku Widoma-Kraków. Na pozostałych fragmentach roboty idę pełną parą [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
Prace blisko granicy z woj. świętokrzyskim na odcinku Moczydło-Miechów
Prace blisko granicy z woj. świętokrzyskim na odcinku Moczydło-Miechów GDDKiA
Najwcześniej za miesiąc może zostać podpisana umowa na budowę ponad 18-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Kraków Nowa Huta i Widoma. Po tym jak w ramach przetargu na realizatora inwestycji wybrano turecko-polskie konsorcjum, odwołanie złożyło inne konsorcjum, które było trzecie pod względem ceny. A to oznacza opóźnienia w budowie odcinka Widoma-Kraków. Na pozostałych fragmentach budowy trasy w północnej części województwa prace ida pełną parą.

Przetarg rozstrzygnięty, ale...

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pod koniec kwietnia rozstrzygnęła przetarg na kontynuację budowy odcinka Widoma Kraków. Wybrała została drugą pod względem ceny oferta konsorcjum Gülermak i Mosty Łódź, za ponad półtora miliarda złotych. To samo konsorcjum buduje północną obwodnicę, a Gülermak (tym razem w konsorcjum z inną firmą) projektuje i ma zbudować nową linię tramwajową do Mistrzejowic.

Chodzi o 18,3-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Kraków Nowa Huta i Widoma. Dla Krakowa, oprócz samego połączenia w stronę Warszawy, oznacza to również połączenie z budowaną już północną obwodnicą miasta oraz długo wyczekiwaną przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej.

Wpłynęło jedno odwołanie

W ubiegłym tygodniu do GDDKiA płynęło jedno odwołanie od decyzji przetargowej, od konsorcjum, które było trzecie pod względem ceny. Firmy Mirbud i Kobylarnia oczekują za wykonanie prac 1,667 mld zł, co o ok. 120 mln zł przekracza budżet GDDKiA.

- Przedsiębiorstwa te zakwestionowały zadeklarowane przez Mosty Łódź doświadczenie - mówi Iwona Mikrut z małopolskiego oddziału GDDKiA.

Rozpatrzenie odwołania może opóźnić podpisanie umowy o realizację inwestycji o ok. miesiąc.

Węzeł Szczepanowice

Budowa S7 w Małopolsce. Prace przy jednym z najważniejszych ...

Przypomnijmy, że 4 grudnia 2020 r GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawca inwestycji włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) w związku z brakiem należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac na odcinku S7 Widoma – Kraków.

– Pomimo wezwań do poprawy wykonawca nie zmobilizował ani niezbędnej ilości pracowników, ani potrzebnego sprzętu. Dalsze kontynuowanie prac w takim tempie nie pozwoliłoby na wykonanie inwestycji w terminie określonym w umowie, stąd też decyzja o jej rozwiązaniu – mówi Iwona Mikrut.

Najszybciej wybudują środkowy odcinek

Tymczasem na pozostałych odcinkach prace idą do przodu. Budowa drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa została podzielona na odcinki realizacyjne: Moczydło - Miechów, Miechów - Szczepanowice, Szczepanowice - Widoma oraz Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Najbliższe końca są prace pomiędzy Szczepanowicami i Widomą, gdzie zakończenie inwestycji planowane jest w jesieni 2021 r.

Realizacja środkowego odcinka Szczepanowice - Widoma o długości 13,1 km jest najbardziej zaawansowana spośród czterech odcinków, na jakie została podzielona budowa ponad 55-kilometrowej drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa. Według GDDKiA prace na odcinku budowanej S7 Widoma Szczepanowice postępują. Aktualnie zaawansowanie robót drogowych wynosi 75,3 proc., natomiast robót mostowych 86,8 proc.

Odcinek Moczydło-Miechów już się buduje

Od lipca 2020 roku trwa budowa odcinka S7 Moczydło - węzeł Miechów. To zadanie ma się zakończyć w 2023 r. Kolejny odcinek S7,między węzłami Miechów i Szczepanowice ma podpisaną umowę z wykonawcą. Zakres zadania obejmuje zaprojektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 5,33 km pomiędzy węzłami Miechów i Szczepanowice wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Wykonawca musi uzyskać wszelkie opinie, uzgodnienia, pozwolenia i decyzje niezbędne do realizacji inwestycji.

FLESZ - Minimalna płaca w górę

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Donatan

Troche pechowa siódemka na północ od Krakowa. Najpierw był chomik europejski, teraz zaczynają się jakieś głupie odwołania. Ale najważniejsze, że choć raz szybciej, raz wolniej, to jednak ta inwestycja również posuwa się do przodu :) Kolejna już zresztą na północy KRK :)

G
Gość

Odcinek Moczydło miechów - pełną parą? Od wydania decyzji ZRID a raczej od przekazania terenu budowy minęło ponad rok a wykonawca deklaruje 6,23% zaawansowania rzeczowego. Oznacza to, że będzie potrzebował przy zachowaniu takiego tempa 18 lat na dokończenie tego kawałka a warunki przetargu określały termin na 31 miesięcy czyli z okresami zimowymi 4 lata. Największy obiekt estakada o długości ponad 600 m nie została w ogóle rozpoczęta. GddkiA gratulujemy wykonawcy, który przebił Chińczyków. To na pewno się uda (kiedy przyjedzie minister Adamczyk z fotografem?)

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska