Jak informuje nas Patrycja Piekoszewska z biura prasowego UMK, aktualnie prace nad Rudawą trwają na całym odcinku, natomiast w różnym stopniu i zakresie na przestrzeni konkretnych dni/tygodni. -Obecnie jest to odcinek Korbutowa – Jesionowa – Nad Zalewem – Mydlniki - mówi. Jak słyszymy, strefa edukacyjno-rekreacyjna czeka na urządzenia małej architektury. Efekty prac możecie zobaczyć na naszych zdjęciach i filmie z postępu prac.
Protesty mieszkańców
Jak pisaliśmy na naszych łamach w kwietniu, zarówno mieszkańcy, jak również aktywiści i radni miejscy od dawna sprzeciwiają się tej inwestycji, tłumacząc, że od betonowych ścieżek przy rzece Rudawie wolą naturalną nawierzchnię do spacerowania. Protestujący kolejny raz podkreślali, że miasto ignoruje przepisy, które obligują audyt inwestycji rowerowej, ignorują miejskie dokumenty, czyli plan miejscowy, a także standardy budowy dróg dla rowerów czy też większość uwag składanych przez mieszkańców na etapie konsultacji społecznych.
W magistracie wyjaśniali wówczas, że realizacja zadania oparta została o miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego z 2018 r., który jest dokumentem zgodnym z „Kierunkami rozwoju i zarządzania terenami zieleni w Krakowie na lata 2019-2030”.
W końcu, po wielu rozmowach z mieszkańcami, w maju br. podjęta została decyzja o wprowadzeniu korekty w strefie rekreacyjno-edukacyjnej.
- Pan Prezydent podjął decyzję, że strefa rekreacyjna będzie realizowana wraz z podestami, w innym zakresie niż początkowo. Została zmniejszona powierzchnia realizacji z 800 metrów kwadratowych na 300 metrów kwadratowych i zmniejszono liczbę urządzeń - mówił Marcin Sajdak, mieszkaniec obecny na spotkaniu.
Dodał też, że słowa prezydenta można rozpatrywać jako "decyzję prezydencką", a nie kompromis gdyż żaden z postulatów mieszkańców, w tym główny dotyczący odstąpienia od realizacji części rekreacyjnej i podestów nie został uwzględniony.
Jak mogliśmy wówczas usłyszeć od dyrektora Zarządu Zieleni Miejskiej Piotra Kempfa prócz zmniejszenia obszaru strefy edukacyjnej, korekta obejmie m.in. palowanie podestów, (które pierwotnie miały być sadzane metodą korytowania) oraz ograniczenie liczby betonowych krawężników mieszczących się przy małej architekturze.
W oparciu o ostatnie decyzje miasta w tej sprawie radni zapowiedzieli, że będą się starać o objęcie tego terenu formą użytku ekologicznego, by skalę tej ingerencji zminimalizować.
Zagospodarowanie wałów Rudawy ma obejmować prawie 7-kilometrowy odcinek od ul. Kościuszki do okolic stawów Uniwersytetu Rolniczego. Zaplanowano, że ścieżka będzie prowadzić po jednej stronie brzegu, raz jedną raz drugą stroną z wykorzystaniem istniejących mostków. Początkowo, od ul. Kościuszki do ul. Piastowskiej, ścieżka ma powstać na wale bliżej centrum. Trasa ma być oświetlona na odcinkach, tam gdzie jest to niezbędne, aby było bezpiecznie (m.in. na odcinku najbliżej centrum).
Tabletka na nowotwory - czy to możliwe?

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów