https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Cztery firmy złożyły oferty na koncepcję linii tramwajowej na terenie Rybitw i do osiedla Złocień

Piotr Tymczak
Planowana linia tramwajowa ma  prowadzić od pętli w Małym Płaszowie do węzła drogowego Kraków Przewóz.
Planowana linia tramwajowa ma prowadzić od pętli w Małym Płaszowie do węzła drogowego Kraków Przewóz.
W przetargu na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej linii tramwajowej w obszarze Rybitw wpłynęły cztery oferty. Wszystkie ceną przewyższają kwotę, jaką miasto planuje przeznaczyć na wykonanie zadania - 1,1 mln zł. To już drugi, powtórzony przetarg na to przedsięwzięcie. Teraz urząd musi zadecydować, czy zdoła zapłacić więcej.

FLESZ - Pomoc dla firm od 1 lutego

W powtórzonym przetargu na wielowariantową koncepcję budowy linii tramwajowej wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem park&ride i rozbudowy ulicy Domagały w obszarze Rybitw oferty złożyły firmy:

  • LPW (Katowice) - 1,16 mln zł,
  • Paweł Kudelski PROGREG (Siepraw) - 1,44 mln zł,
  • Sweco Polska (Poznań) - 1,69 mln zł,
  • Konsorcjum: MP (lider, Kraków), Mosty Kraków, Mosty Katowice - 1,79 mln zł.

-

W wyniku zamówienia zostanie opracowana koncepcja budowy linii tramwajowej o długości około 4,5 km, stanowiącej przedłużenie linii tramwajowej od Małego Płaszowa do węzła drogowego Kraków Przewóz

- informują w krakowskim magistracie.

W rejonie węzła zaplanowana zostanie pętla tramwajowa, terminal autobusowy oraz parking park&ride na około 500 pojazdów. Dodatkowo wykonawca ma opracować koncepcję budowy przedłużenia ul. Domagały - od skrzyżowania z ul. Nad Drwiną do skrzyżowania ul. Śliwiaka i Bartników, a także wykonać studium budowy linii tramwajowej od ul. Śliwiaka do os. Złocień oraz przeanalizować możliwość zintegrowania projektowanej linii z przystankiem kolejowym Kraków Złocień.

Wykonawca będzie miał 80 tygodni na wykonanie opracowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rudy z Budy
22 stycznia, 5:17, Zbigniew Rusek:

Precz z tramwajami!!! Dać pierwszeństwo autobusom na sygnalizacjach świetlnych!!!

Tylko trolejbusy beda panaceum na problemy komunikacyjne Krakowa. Linie trolejbusowe sa ekonomiczne i ekologiczne w budowie i eksploatacji i zadne glupie tramwaje i autobusy nie moga mierzyc sie z trolejbusami. Krakow pod JEGO rzadami jest na poziomie rozwoju cywilizacyjnego ktory mozna porownac z Karaczi w Pakistanie lub Mogadiszu w Somalii. Ten sam chaos urbanizacyjny, ta sama zapasc komunikacji miejskiej a nawet gorsze zatrucie srodowiska naturalnego. W Krakowie rzadza kliki deweloperow a w Karaczi i Mogadiszu kliki miejscowych islamistow. Ale w Karaczi i Mogadziszu maja swoich i madrych burmistrzow ktorzy w przeciwienstweie do przybledy z Sosnowca wiedza ze jedynym sensownym rozwiazaniem na problemy komunikacji miasta jest masowa trolebusyzacja transportu publicznego. Trolejbusy na TAK....tramwaje i autobusy na NIE.

d
dajjużspokój
22 stycznia, 13:17, Zbigniew Rusek:

Precz z tramwajami!!! Dać pierwszeństwo autobusom na sygnalizacjach świetlnych!!!

Precz z głupimi komentarzami!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska