FLESZ - Koniec tygodnia pod znakiem rekordowych temperatur. Komentarz eksperta IMGW

Dlaczego w zasadzie w Krakowie nie ma trolejbusów?
Jest to dużo bardziej ekologiczny środek transportu, niż autobusy elektryczne.
Autobusy elektryczne w trakcie eksploatacji ze względu na ciężar uwalniają do powietrza szkodliwe pyłki z opon. Produkcja baterii również niszczy środowisko, pomijając używanie dzieci do niewolniczej pracy przy wydobywaniu metali ziem rzadkich.
Polska jest jednym z głównych producentów trolejbusów. Trolejbusy nie kopcą, jadą cicho i są na prąd.
Nie trzeba układać torów, ominą źle zaparkowane auto, a w razie potrzeby w miarę szybko można przenieść trakcje elektryczną.
Skoro benzyna będzie trudno dostępna a produkcja energii elektrycznej w dzień jest zbyt wielka z paneli fotowoltanicznych i nie ma jej gdzie magazynować, trzeba wykorzystać.
Świetnie trolejbusy sprawdzają się w Gdyni czy Tychach.
Najlepiej pierwsze linie trolejbusowe powinny być poprowadzone na liniach 501 i 139, które w znacznym stopniu się pokrywają.
Jest problem z wykonaniem linii tramwajowej na alejach, linie tramwajowe wokół 1 obwodnicy już nie przyjmą dodatkowego ruchu tramwajowego.
Jest rządowe wsparcie finansowe na transformację środowiskowe.
Kraków w zasadzie może mieć prąd za darmo do obsługi trolejbusów, posiadając elektrownie odnawialne. Trolejbusy mniej zużywają prądu niż tramwaje i autobusy na baterie.....
Skoro system trolejbusów jest sprawdzony i działa od lat po co eksperymentować z autami na baterię, ich żywotność jest krótsza niż trolejbusów.
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa