https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Do zajezdni tramwajowej Podgórze dotarł na specjalnej lawecie 50. Lajkonik

Marcin Banasik
Konrad KozłOwski/Polskapress
Pięćdziesiąty pojazd jednocześnie jest ostatnim wagonem w ramach realizowanego obecnie przez MPK SA projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Tym samym w Krakowie są już wszystkie wagony tej serii, z czego 48 zostało już odebranych.

FLESZ - Piękne, popularne i... trujące! Uważaj na te rośliny

od 16 lat

Nie oznacza to jednak zakończenia projektu. Ostatni, 50. Lajkonik będzie teraz przechodził końcowe odbiory i będzie sprawdzany na krakowskich torach. Dopiero po pozytywnym zakończeniu tych odbiorów będzie mógł wyjechać na regularną linię i wozić pasażerów. Dostarczenie 50 Lajkoników to nie koniec dostaw nowych tramwajów do stolicy Małopolski. Dla mieszkańców zostało już bowiem zamówionych 60 kolejnych wagonów typu Lajkonik, które wyprodukuje firma Stadler.

Trafią one do Krakowa w latach 2022-2023. Lajkoniki to nowoczesne tramwaje wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu. W każdym z tramwajów jest zamontowana specjalna platforma, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach.

Z myślą o użytkownikach smartfonów w pojeździe do dyspozycji są porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych oraz gniazdka elektryczne. Dwa z obecnie eksploatowanych wagonów są wyposażone w system umożlwiający jazdę na odcinku co najmniej 3 km bez sieci trakcyjnej.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stara Huta
Na odcinku Plac Centralny - Bardosa 10-tka jedzie wolniej niż kolejka dla dzieci z Energylandii. Linie 10 i 22 - wszystko "Wiedeńczyki" (choć w sobotę i niedzielę pojawiają się nowsze składy na linii 22), linia 52 - połowa Konstale. Śmiejemy się z kolegą, że jest to działanie celowe, aby seniorzy (nieskuszeni nowoczesnymi tramwajami) siedzieli w tej Hucie do śmierci i ani myśleli o jakowyś wycieczkach ;)
G
Gość
20 sierpnia, 16:57, Lukasz:

ok pod odbiorze lajkonikow mialy zniknac zlomy z Wiednia - a nadal jezdza w masywnej ilosci ...

Z te N105 jeszcze więsze już nie jeżdżą?

L
Lukasz
ok pod odbiorze lajkonikow mialy zniknac zlomy z Wiednia - a nadal jezdza w masywnej ilosci ...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska