Mieszkańcy Krakowa mogą dowiedzieć się jak wymienić palenisko węglowe na ogrzewanie ekologiczne w niecodzienny sposób. MPEC przygotował dla nich mobilny punkt obsługi klienta, w którym można uzyskać praktyczne informacje jak podłączyć budynek do miejskiej sieci cieplnej.
Specjalny namiot informacyjny MPEC, od dziś przez pięć dni będzie stać na rogu ulic Siennej i Westerplatte. Akcja jest częścią kampanii informacyjnej, której celem jest zachęcenie krakowian do wymiany pieców węglowych na ciepło z sieci miejskiej.
Chcemy być bliżej mieszkańców z informacją i ofertą. Stąd pomysł na uruchomienie mobilnego punktu informacyjnego - mówi Renata Krężel, rzecznik prasowy MPEC. – W zorganizowanym namiocie dyżurują nasi pracownicy, którzy udzielają praktycznych
wskazówek na temat zasad wypełniania wniosków oraz procedur ubiegania się o dotacje – dodaje.
Mobilne punkty obsługi klienta to specjalne stanowiska, które mają ułatwić krakowianom dostęp do informacji na temat podłączenia budynków do miejskiej sieci cieplnej. Pierwszy taki punkt został przygotowany specjalnie dla mieszkańców ulic Wielopole, Librowszczyzna, Zyblikiewicza, Bonerowskiej i Morsztynowskiej, gdzie zidentyfikowano ponad 200 czynnych palenisk węglowych. Obszar ten znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej infrastruktury cieplnej MPEC. Jest otoczony siecią rozdzielczą, do której można łatwo i szybko podłączyć budynki z regionu, bez konieczności dodatkowych inwestycji w rozbudowę rurociągów.
W mobilnym punkcie obsługi klienta MPEC krakowianie dowiedzą się, w jaki sposób zastąpić piec węglowy ciepłem z miejskiej sieci, jak wypełnić dokumenty i uzyskać dofinansowanie. Punkt czynny jest od poniedziałku, 10 marca do piątku, 14 marca od 15.00 do 18.00.
Rozpoczynający się dziś projekt inauguruje cykl bezpośrednich spotkań pracowników MPEC z mieszkańcami Krakowa w celu zachęcenia ich do zastąpienia pieców węglowych ciepłem z miejskiej sieci. Trasa mobilnych punktów obsługi klienta MPEC będzie tworzona zgodnie z priorytetami Programu Ograniczenia Niskiej Emisji w Krakowie oraz procesem inwentaryzacji pieców węglowych. W pierwszym okresie mobilne punkty obsługi klienta MPEC pojawią się w obrębie tzw. II obwodnicy miasta. Jest to obszar zamknięty arteriami: aleje Trzech Wieszczów, Dietla, Grzegórzecka, Powstania Warszawskiego, Beliny-Prażmowskiego, Prandoty do al. 29 Listopada.
Na 2014 rok planowana jest inwentaryzacja na terenie całej dzielnicy Dębniki, w części Zwierzyńca, na Krowodrzy, w starej części Podgórza, na Prądniku Czerwonym i w Czyżynach. Dokończona będzie inwentaryzacja w dzielnicy I (Kazimierz) i na Grzegórzkach.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
