FLESZ - Nowe przepisy prawa ruchu drogowego
9 koncertów festiwalowych, a w ich programach 12 światowych premier utworów zrealizowanych w formie produkcji na poły filmowych, teatralnych czy zapraszających odbiorców do współwykonania, które stały się dodatkową wizytówką festiwalu. Miesięczna formuła „slow festiwalu” pokazała, że eksperymentować można również w tym aspekcie, a liczne podcasty festiwalowe z Bartkiem Chacińskim („Polityka”), Janem Topolskim („Glissando”) czy kuratorem festiwalu Krzysztofem Pietraszewskim były dopełnieniem tej wyjątkowej, cyfrowej edycji Sacrum Profanum.
- Fascynujące jak program festiwalu współbrzmiał z aktualnością. Nie mogliśmy zaplanować tego, że „TOVA” – feministyczny projekt flecistki Ani Karpowicz, z przejmującym utworem "Scream" Teoniki Rożynek – będzie miał premierę w dniu ogólnopolskiego Strajku Kobiet, czy że protesty będą rozgrywać się właściwie przez cały czas trwania festiwalu. Dodatkowo swoją premierę miał koncert „Formy żeńskie”, podczas którego młode kompozytorki i instrumentalistki z Polski przyszły po swoje
- mówi Krzysztof Pietraszewski, dyrektor artystyczny "Sacrum Profanum".
Festiwal Sacrum Profanum to nie tylko prezentacja najbardziej frapujących zjawisk w muzyce nowej, ale też przestrzeń do rozmów, dyskusji i poznawania odmiennych perspektyw. Tak było też z tegorocznym hasłem festiwalu, czyli „Młodością”. Wspólnie z Bankiem Millenium – wieloletnim Sponsorem Festiwalu Sacrum Profanum – organizatorzy zaprosili krakowian w różnym wieku, aby podzielili się z nami swoim postrzeganiem młodości. Na projekt, który jest dostępny na facebookowym profilu festiwalu, złożyły się sesja zdjęciowa, kreatywne spotkania, dyskusje i wymiana poglądów, będące inspiracją do dalszych działań.
- Odkryliśmy różne emocje bohaterów sesji: tęsknoty, oczekiwania oraz pragnienia. Tworząc wartość dodaną projektu bazującą na kanwie uniwersalnych i wspólnych obu markom wartości, odkryliśmy trop do promocji sponsorów podczas wydarzeń online. To szczególnie istotne zarówno dla kultury, jak i dla jej mecenasów, aby w nowej, niełatwej dla kultury i festiwali rzeczywistości znaleźć nieszablonowe formy współdziałania
- deklaruje Łukasz Lembas z Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizującego.
Wszystkie tegoroczne koncerty festiwalowe będą przez cały rok dostępne do obejrzenia na platformie Play Kraków: https://www.playkrakow.com
