https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Gigantyczna inwestycja PKP za 1,7 mld złotych budzi kontrowersje

Piotr Tymczak
Plany budowy gigantycznej estakady kolejowej w Krakowie budzą kontrowersja. Zdaniem przedstawicieli kolejowej spółki wybrano najkorzystniejszy wariant dobudowy torów. Mieszkańców Grzegórzek to nie przekonuje - czytamy w "Dzienniku Polskim".

PKP Polskie Linie Kolejowe planują do końca października zakończyć prace związane z projektami budowlanymi i złożeniem wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla rozbudowy linii kolejowej, która ma przebiegać przez centrum Krakowa. Chodzi o linię E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, z dobudową drugiej pary torów dla szybkiej kolei aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów. W ramach tej inwestycji ma powstać estakada (ok. 800 metrów) od ul. Miodowej do ul. Kopernika. Mieszkańcy Grzegórzek protestują. Nie godzą się na inwestycję bez szczegółowych wyjaśnień i konsultacji społecznych.  

PKP PLK zapewnia jednak, że wspomniane konsultacje się już odbyły. - Mieszkańcy oczekują konsultacji z prawdziwego zdarzenia, podczas których otrzymają pełne informacje, wyjaśnią wszelkie wątpliwości i będą mogli zgłosić uwagi - komentuje Beata Dzieszyńska, radna Dzielnicy II mieszkająca przy ul. Blich. 

Realizację inwestycji zaplanowano do roku 2020. Rozpoczęcie robót może nastąpić po uzyskaniu decyzji administracyjnych oraz zapewnieniu finansowania. Przedsięwzięcie ma być dofinansowane przez Unię Europejską. Koszt inwestycji oszacowano na ok. 1,7 mld zł. 

Więcej o sprawie w "Dzienniku Polskim"

 

Źródło: Dziennik Polski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec z Traugutta
Mówi się tylko o Podgórzu, a my równiez będziemy za chwile mieszkali na torach. Już teraz po wycięciu wszystkich drzew na nasypie jest niesamowity hałas, jak wzmożą ruch, to bedzie już istny dramat.
M
MP2000
To co zaproponowalo PKP to niejest inwestycja to niejest rozwoj to jest dewastacja miasta. z jakiegos powodu kazda kolejna inwestycja jest coraz brzydsza i oile drogi z ekranami jakos mozna zaakceptowac bo sa zreguly oddalone od centrum to taki beton jak wymyslil jakis nieudany architekt albo inzynier zaslaniajacy obecny wiadukt na grzegorzkach i przejazd na miodowej jak rownierz koszmarne podpory wzdloz blichu sa poprostu niedozaakceptowania. TO jest dewastacja przestrzeniu publiczej jak najtaniej i jak najcgorzej. To jezst rzenujace ze takie koszmarne obrazki nawet dostaly sie do prasy zupelny brak estetyki i jakiej kolwiek dbalosci o wlasne miasto.
m
misiekss33
pewnie w miastach to tylko parki, ścieżki rowerowe i puby
K
Krakus
Jest taka potrzeba to budować . I w centrum miasta - bo właśnie w centrum TAKIE COŚ JEST POTRZEBNE !  A konsultować z ludzmi - po jaką cholerę !? Wiedzą że żyją w mieście , nawet w centrum miasta i mogą się liczyć z tym że z biegiem czasu coś się będzie zmieniać . A komu nie pasi żyć w mieście to -- wyprowadzić się na wieś . 
K
Krakus
Jest taka potrzeba to budować . I w centrum miasta - bo właśnie w centrum TAKIE COŚ JEST POTRZEBNE !  A konsultować z ludzmi - po jaką cholerę !? Wiedzą że żyją w mieście , nawet w centrum miasta i mogą się liczyć z tym że z biegiem czasu coś się będzie zmieniać . A komu nie pasi żyć w mieście to -- wyprowadzić się na wieś . 
K
Krakus
Jest taka potrzeba to budować . I w centrum miasta - bo właśnie w centrum TAKIE COŚ JEST POTRZEBNE !  A konsultować z ludzmi - po jaką cholerę !? Wiedzą że żyją w mieście , nawet w centrum miasta i mogą się liczyć z tym że z biegiem czasu coś się będzie zmieniać . A komu nie pasi żyć w mieście to -- wyprowadzić się na wieś . 
K
Kaczor
a po co te tory jak teraz jezdzi 10 % pociągów na tej tco jezdziło w latach 80 tych wtedy się miesciły a teraz nie mieszkam przy torach na tej trasie to wiem co piszę 
l
lajkonik
a wiecie ze chcą rozebrac poaustriacki nasyp i zrobic tam parking. olbrzymi parking, a tory poprowadzic zamiast nasypu na palalch-slupach

 
z
zen
Budowac i nie przejmowac się marudzacymi mieszkancami starych kamienic. Jakos dotychczasowy nasyp im nie przeszkadzał.

Jak ktos chce miec przestrzen to niech sie wyprowadzi za miasto.
G
Grubomieszczanin Krakowski
Bo  nikt z nimi nic nie konsultował, bo tory bęą mieli 10 m od okien, bo nie wiadomo jaka będzie ochrona przed hałasem itd itp
ś
św.NH
Majchi gang na dopalaczch Tajsyf!
G
Grubomieszczanin Krakowski
Jak to jak? Szybko, ale porządnie i zgodnie ze wszystkimi normami, uzgodnieniami.
d
dfs
nic w tej polsce zsie nie zrobi bo zara protest
b
berlo
a wiecie, ze zamiast nasypu będa słupy na ktorych będą tory a pod nimi zrobia parking
M
Majk
Jak można budować coś takiego w centrum miasta? Obrzydlistwo!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska