Kraków i Trójmiasto wspólnie polecają się na te wakacje. Rusza współpraca promocyjna

OPRAC.: (MA)
Kraków oraz Gdańsk, Gdynia i Sopot deklarują współpracę promocyjną w obecnym letnim sezonie turystycznym. Do przyjazdu do stolicy Małopolski już namawiają m.in. publikacje w biuletynie miejskim „Przepis na Sopot”. Kraków będzie z kolei zachęcał do odwiedzin w Trójmieście. W naszym mieście zagości m.in. kampania promocyjna Sopotu, której hasło brzmi: Sopot Naturalnie Kulturalny. Celem podjętej współpracy jest ożywienie kulturalne i gospodarcze miast w trudnym czasie pandemii koronawirusa.

FLESZ - Kryzys w branży taxi. Nawet 80% mniej kursów

O inauguracji współpracy międzymiastowej poinformowali w czwartek Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa oraz Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu. „Mamy nadzieję, że nasz wspólny wysiłek przyczyni się do wzrostu zainteresowania różnorodną ofertą naszych miast, a tym samym do pobudzenia popytu na usługi oferowane przez sektor kultury i lokalnych przedsiębiorców” – zapisano w deklaracji o współpracy.

Kraków oraz Gdańsk, Gdynia i Sopot chcą się wzajemnie wspierać w kwestiach prowadzenia działań informacyjnych, organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i społecznym, a także innych inicjatyw, które mają służyć poprawie sytuacji społeczno-ekonomicznej. Jak przypomina krakowski magistrat, z powodu pandemii koronawirusa w trudnym położeniu znalazły się instytucje kultury oraz przedsiębiorcy, a branża turystyczna to dziś jeden z najbardziej dotkniętych kryzysem sektorów gospodarki.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że większość respondentów, którzy zdecydują się w wakacje na wyjazd poza swoje miejsce zamieszkania, wybierze tereny o charakterze wypoczynkowym – rejony nadmorskie, pojezierza oraz góry.

– W tym porozumieniu chodzi zatem o to, by północ i południe Polski zwarły swoje promocyjne szeregi i wzajemnie sobie pomogły w tym trudnym dla miast i branży turystycznej momencie – powiedział Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.

Z kolei Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu podkreśla, że ten sezon jest wyjątkowy pod wieloma względami. – Nigdy nie staliśmy przed takimi wyzwaniami jak teraz. Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze i dlatego będziemy w swojej kampanii przypominać, że Sopot to także piękne lasy, hipodrom, kilometry ścieżek rowerowych, błonia czy parki. Będziemy zachęcać do spędzania wolnego czasu aktywnie i właśnie w plenerach – mówi.

Kampania „Sopot Naturalnie Kulturalny” będzie zachęcać, by w tym nadmorskim kurorcie podczas wakacji skorzystać z przygotowanych przez miasto m.in. wydarzeń kulturalnych (festiwale, kino na molo, koncerty) czy sportowych i rekreacyjnych (siatkówka na plaży, pikniki) organizowanych w zielonych przestrzeniach miasta i na plażach.

Natomiast np. Gdynia będzie obecna w Krakowie z kampanią Wybierz voucher w Gdyni. Gdyńscy hotelarze, restauratorzy i organizatorzy czasu wolnego proponują zakup voucherów z bonusem do wykorzystania w przyszłości.

Jeśli chodzi o promocję Krakowa, to w trójmiejskiej przestrzeni publicznej i miejskich mediach zaplanowana jest kampania „Kraków nieodkryty”, połączona z akcją #zwiedzajKrakow, w ramach której odwiedzający nasze miasto mogą liczyć na 20-procentową zniżkę na rozmaite atrakcje. Na liście partnerów programu udzielających rabatów znalazły się m.in. muzea (wyjątkiem jest Zamek Królewski na Wawelu, który zamiast zniżki przy zakupie biletu wstępu proponuje dodatkowy bilet na Basztę Sandomierską albo do Ogrodów Królewskich), obiekty noclegowe, kawiarnie i restauracje, a także sklepy czy usługi przewodnickie.

W ramach zapoczątkowanej właśnie współpracy do przyjazdu do stolicy Małopolski Trójmiasto będzie namawiać za pomocą m.in. publikacji w biuletynie miejskim Sopotu, citylightów w Gdańsku, bramownic nad drogami i miejskich żagli na skwerze Kościuszki w Gdyni. Kraków będzie reklamowany na stronach internetowych i w mediach społecznościowych miast partnerów akcji. Podobnie też Kraków będzie promował Trójmiasto.

– Dodatkowo w Sopocie Kraków zaprezentuje się z najlepszymi towarami eksportowymi – będzie coś muzycznego, teatralnego, filmowego i okrasimy to jeszcze najsmaczniejszym symbolem miasta – mówi Andrzej Kulig. Jak zapowiada wiceprezydent, największe nasilenie działań promocyjnych nastąpi w sierpniu, tak aby każde miasto miało szansę na maksymalne wydłużenie sezonu turystycznego.

Czytaj także

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3