Wybór Irizara oznacza, że do Krakowa po raz pierwszy w historii trafią nowe autobusy elektryczne tego producenta. Mieszkańcy Krakowa co prawda mieli możliwość podróżować w tym roku autobusem tej marki, ale odbywało się to w ramach testów.
Zanim jednak będzie możliwe podpisanie umowy z hiszpańskim producentem, wyniki przetargu muszą jeszcze przejść tzw. kontrolę uprzednią w Urzędzie Zamówień Publicznych. Wszystko dlatego, że projekt może liczyć na dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Zamówienie czterech nowych elektrycznych autobusów, z opcją dostawy kolejnych trzech (koszt ich dostawy to 24,2 mln zł), stanowi tylko cześć realizowanych przez MPK SA w Krakowie zakupów zeroemisyjnych pojazdów. W tym roku krakowski przewoźnik wybrał już oferty Solarisa, który w sumie w przyszłym roku dostarczy do Krakowa 25 autobusów elektrycznych przegubowych oraz 13 autobusów o długości 12 metrów. To oznacza, że w przyszłym roku we flocie MPK SA, autobusów zasilanych energią elektryczną będzie już ponad 120.
Wszystkie zamawiane elektryki będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie miał możliwość ładowania przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Warto podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną.
- To była najbrzydsza ulica Krakowa. Pamiętacie jeszcze jak wyglądała?
- Malowniczy zakątek pod Krakowem: zamek, jezioro z zaporą i piękne drewniane chaty
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Horoskop jesienno-zimowy dla wszystkich znaków zodiaku
- Emerytury w październiku 2022. Takie przelewy będą dostawać emeryci po zmianach
- Najpopularniejsze imiona w tym roku w Krakowie. TOP 10 dla chłopców i dla dziewczynek
