MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kiedy tramwaj podjeżdża na przystanek pasażerowie musza uważać na rowerzystów i użytkowników hulajnóg

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Tak poprowadzona ścieżka rowerowa stanowi zagrożenie dla osób korzystających z komunikacji miejskiej, które muszą uważać na przejeżdżających rowerzystów.
Tak poprowadzona ścieżka rowerowa stanowi zagrożenie dla osób korzystających z komunikacji miejskiej, które muszą uważać na przejeżdżających rowerzystów. Andrzej Banaś
"Przystanek tramwajowy MPK znajdujący się przy ulicy Wielickiej i przejściu podziemnym na os. Kozłówek od strony kościoła stanowi niebezpieczeństwo dla pasażerów tramwajów" - twierdzi nasz czytelnik w liście przesłanym do redakcji. Jest tam bowiem poprowadzona droga rowerowa wzdłuż przystanku zamiast, tak jak przy przystanku Kabel, gdzie ścieżka rowerowa omija przystanek. W momencie kiedy tramwaj podjeżdża na przystanek i pasażerowie wsiadają i wysiadają z pojazdu przed ich nosami i przejeżdżają użytkownicy hulajnóg czy rowerzyści.

Niebezpieczne sytuacje

Nasz czytelnik zauważa, że 24 czerwca doszło tam do potrącenia przez użytkownika hulajnogi starszej osoby chcącej wsiąść do tramwaju. Do podobnych niebezpiecznych sytuacji dochodzi tam wielokrotnie.
"Nie czekajmy aż ktoś zostanie inwalidą lub nieboszczykiem" - apeluje autor listu.

Napisaliśmy do krakowskich urzędników, aby odnieśli się do tej sprawy. Czekamy na odpowiedzi.

Wiata przy Cmentarzu Rakowickim

Podobny problem jest z wiatą przystankową Cmentarz Rakowicki Zachód 03 na ścieżce rowerowej. Stanęła w lutym, było wtedy trochę szumu, było trochę śmiechu, a urzędnicy szybko obiecali, że jednak pierwotna koncepcja ulegnie zmianie. No i co? Wiata na przystanku przy al. 29 Listopada już z nami została! Skończyło się na zmodyfikowaniu konstrukcji, w pobliżu której kumulują się rowerzyści, użytkownicy hulajnóg elektrycznych, piesi oraz osoby oczekujące na autobus oraz wchodzące i wychodzące z autobusów.

Wiata jednak pozostała.

Usytuowanie przystanku w sąsiedztwie cmentarnego muru nie dawało projektantom wielkich możliwości zmian. Zdecydowano się na modyfikację konstrukcji wiaty. Usunięto z niej dwa przednie słupki/podpory, które stały na środku ścieżki asfaltowej. Tym samym ułatwiono życie rowerzystom i użytkownikom hulajnóg.

Czy to miejsce jest bezpieczne? Czy odkąd mamy tu przystanek na ścieżce rowerowej doszło do jakichś niebezpiecznych zdarzeń? Zadaliśmy to pytanie Policji, czekamy na odpowiedź.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska