https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kolejarze rozszerzają front swoich robót. A mieszkańcy skarżą się na hałas

Arkadiusz Maciejowski
PKP przybudowuje obecnie m.in. wiadukt nad ulicą Grzegórzecką
PKP przybudowuje obecnie m.in. wiadukt nad ulicą Grzegórzecką Fot. Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Już w niedzielę zaczną obowiązywać nowe rozkłady jazdy PKP. Duże zmiany czekają pasażerów dojeżdżających do Krakowa. Są dobre i złe informacje.

Mieszkańcy sąsiadujący z wielką inwestycją PKP prowadzoną w Krakowie zaczynają skarżyć się na ogromny hałas i „wstrząsy” spowodowane robotami wykonywanymi nawet w nocy. Kolejarze w swoim stylu mówią, że postępują zgodnie z przepisami. I przekonują, że po godz. 22 pracują „sporadycznie”. Jednocześnie już planują rozszerzyć front robót - chodzi m.in. o rozpoczęcie budowy nowych mostów na Wiśle. Od 1o czerwca zmiany czekają też pasażerów.

- W ciągu dnia zagryzamy zęby, bo hałas i wstrząsy utrudniają nam życie. Wydawałoby się, że w nocy powinien być spokój. Otóż go nie ma. Ciężkie maszyny w nocy pracują ze zdwojoną siłą. Dochodzi do tego, że drżą nasze budynki - mówi Renata Mirowska, mieszkanka ul. Kątowej (Stare Miasto), znajdującej się niedaleko Dworca Głównego PKP, gdzie prowadzona jest część robót związanych z dobudową dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Renata Mirowska wraz z sąsiadami apeluje do PKP o zmianę sposobu prowadzenia prac. - Boimy się o budynki. Chcemy móc w nocy spokojnie spać - dodaje.

Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK podkreśla, że prace wykonywane są w godzinach od 6-19 w „terenach miejskich” a poza nimi do 22, zgodnie z decyzją środowiskową. -W ramach dotychczasowych robót wystąpiły jedynie pojedyncze przypadki wykonywania prac po godz. 22 - tłumaczy Dorota Szalacha. W tym rejonie wymieniane jest m.in. sieć trakcyjna.

Szkieletor szybko rośnie. Wkrótce wielka zmiana

Co innego - niż ze słów Doroty Szalachy, wynika z relacji mieszkańców ul. Kątowej. - O sporadyczności można mówić, jeśli prace nocne są wykonywane np. raz w miesiącu. Tymczasem nas budzi ciężki sprzęt często kilka razy w tygodniu - podkreśla Renata Mirowska. Mieszkańcy zamierzają sprawę zgłosić m.in. do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. W PKP natomiast zapewniają, że „wykonawca prowadzi prace tak, by ograniczać ewentualne uciążliwości”. I... rozpoczynać będą roboty w kolejnych rejonach Krakowa.

Wspomniane tory dla SKA dobudowane będą do 2020 r. od centrum miasta aż do Bieżanowa. Na przełomie II i III kwartału bieżącego roku, czyli w najbliższych tygodniach ruszyć ma m.in. budowa dwóch nowych, dwustumetrowych mostów na Wiśle (w rejonie stacji Zabłocie), po których właśnie będą kursować docelowo pociągi aglomeracyjne. Natomiast już w niedzielę wprowadzone zostaną duże zmiany w rozkładach jazdy na kolei. Dobrą informacją jest to, że częściej pociągi regionalne będą mogły dojeżdżać do stacji Kraków Gł. Od marca, codziennie w godz. 9.30-14.30 wstrzymywany był ruch kolejowy między Płaszowem a centrum miasta. Od 11 czerwca do 1 września takie ograniczenia będą wprowadzane tylko w wybrane dni. - Przez 5 dni w lipcu i 5 dni w sierpniu - mówi Dorota Szala-cha. W odpowiedziach na nasze pytania nie sprecyzowała, o jakie dni dokładnie chodzi.

W nowym rozkładzie jazdy wciąż część pociągów dalekobieżnych m.in. z Warszawy zatrzyma się w stolicy Małopolski tylko na stacji Płaszów. Do centrum ponownie będą wjeżdżać natomiast np. pociągi IC Hetman relacji Przemyśl - Szczecin oraz IC Wyspiański relacji Wrocław - Przemyśl. Uruchomione zostaną też dodatkowe składy nad morze.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Gazeta Krakowska

WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
n
To specjaliści od szkieletona, jakięś 40 lat potrwa i będzie pięknie.
c
centuś
Mury miejski rozebrano za Franciszka II w 1820, prawie 30 lat przed objęciem tronu przez Franciszka Józefa (jego wnuka), przy pełnej aprobacie krakowian.
m
mf
..bajkę o cudownym Franciszku Józefie.
Pamietaj o tym, że pie rdo lone niemce z Austrii zburzyły nam najcenniejszy krakowski zabytek- średniowieczne mury miejskie.
A
Arkadiusz
W tych czasach nie było śmierci
a
abaqus
Oni nie budowali pod ruchem odbywającym się zarówno górą jak i dołem. Już abstrahuję od faktu że wtedy nawet nie znano pojęcia BHP. Śmierć i kalectwo robotników była normalną częścią procesu budowlanego. W tej chwili najwięcej czasu zajmuje im przecież wbijanie ścianek szczelnych żeby nikogo tam nie pogrzebało razem z fundamentami!
j
jarex
bo idzie im ta robota jakby chcieli skończyć dwa dni po końcu świata
G
Grzegorz
Inżynierowie Najjaśniejszego Pana Franciszka Józefa, zbudowali ten wiadukt w ciągu dwóch lat, a teraz "bawią" się z dwoma przęsłami już rok i nic, mają do dyspozycji nowoczesną technikę.
N
Neptun
Niech odbudują chociaż fragment tego pięknego muru z wieżyczkami z 1863 roku który zniszczyli zupelnie przy ulicy Blich
P
Prokocimianin
Wszystko rozumiemy , ale Wykonawca powinien trzymać minimum obecnych standardów: jazda ciężarówkami z dużą prędkością po nigdy nie spłukiwanej dawnej rampie, unoszące się tumany pyłu,kurzu,duszące mieszkających obok ludzi, potworny brud,pył wciskający się do domów to NIE DO POMYŚLENIA!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska