https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kolejny protest mieszkańców przeciwko zmianom w ruchu. "Mniej cygar, więcej pokory"

Pog
Protest mieszkańców Krakowa.
Protest mieszkańców Krakowa. Konrad Kozłowski
W piątek odbył się kolejny protest mieszkańców niezadowolonych ze zmian w organizacji ruchu wprowadzanych przez władze miasta. Protestowali także przeciwko przywróceniu strefy ograniczonego ruchu na Kazimierzu. Protest odbył się na skrzyżowaniu ul. Starowiślnej z ul. Dietla. Kilkadziesiąt osób zablokowało na chwilę ruch w centrum.

FLESZ - Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek

Protest zorganizowali mieszkańcy związani z inicjatywą "Nic o nas bez nas" oraz ze stowarzyszenia Stare Podgórze. To grupa mieszkańców, która od kilku lat protestuje przeciwko zmianom w organizacji ruchu w mieście. Protestowali m.in. przeciwko instalacji separatorów na torowisku na Kalwaryjskiej, czy likwidacji miejsc parkingowych, w ramach porządkowania strefy płatnego parkowania kilka lat temu (chodziło m.in. o likwidację miejsc niezostawiających na chodniku wymaganej przepisami odległości 2m - red.).

Ostatnio protestują m.in. przeciwko wyznaczaniu nowych tras rowerowych powstających kosztem pasów ruchu dla samochodów. Chodzi o działania urzędników w ramach Krakowskiej Tarczy Mobilności, efektem czego były nowe pasy rowerowe m.in. na Wielopolu, Grzegórzeckiej, moście Grunwaldzkim, a teraz ulicy Dietla. Piątkowy protest jest kolejnym z serii zaplanowanych.

"W związku z arogancją urzędników wobec mieszkańców, a także ich coraz śmielszym posunięciom rozpoczynamy serie protestów mających na celu przypomnienie im, że w tym mieście są jeszcze mieszkańcy, nie tylko turyści. Pierwszy z naszych protestów dotyczy ponownego wprowadzenie Strefy Ograniczonego Ruchu dla nas mieszkańców tego miasta, a także przedsiębiorców" - czytamy w zapowiedzi protestu.

Bohaterowie reality show „It's my life! To moje życie" / fot. kadr z programu/ materiały prasowe TTV

W Krakowie powstaje nowe reality show „It's my life! To moje...

"Urzędników problem jazdy po mieście nie dotyczy - mają prywatne parkingi, wjazdówki oraz służbowe samochody, troski związane z działaniem przedsiębiorstwa są dla nich zupełnie obce, w końcu działają na miejskim garnuszku - w familii Majchrowskiego. Przypomnijmy im wszyscy razem, że to oni są dla nas, nie na odwrót i że zmiany powinni zacząć od siebie, a przede wszystkim od rzeczowych konsultacji, które do tej pory (jeżeli w ogóle się odbywały) przebiegały raczej w aroganckiej atmosferze wyższości urzędnika nad mieszkańcem" - czytamy dalej.

Protestujący najwięcej żalu mają do dwóch urzędników - Łukasza Franka (dyrektor Zarządu Transportu Publicznego) i Łukasza Grygi (Miejski Inżynier Ruchu). Domagają się ich odwołania.

Co do zmian na Kazimierzu, to postulują:

  • miejsca postojowe tylko dla mieszkańców Kazimierza w określonych godzinach
  • wprowadzenie nocnych stref ciszy na Kazimierzu, oznaczonych znakami
  • wprowadzenie strefy zamieszkania na całym obszarze planowanego SOR
  • regulacja natężenia ruchu drogowego za pomocą mechanizmów Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania
  • opcjonalne pozostawienie Strefy Ograniczonego Ruchu na wybranych obszarach Kazimierza tylko w godzinach nocnych
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 września, 17:58, Gość:

Zmniejszenie liczby pasów ruchu na ul. Dietla i Grzegórzeckiej oraz na Moście Grunwaldzkim spowodowało nieprzywrócenie poprzedniej trasy autobsuów 184 i 484 przez ten ciąg ulic. Urzędnicy pewnie umyślnie wprowadzili taką organizację ruchu, by mieć argument przeciwko przywróceniu dawnej trasy tych linii autobusowych. W ogóle to ci ludzie zza biurek robią wszystko, by zniszczyć komunikację autobusową w Krakowie: stawiają co krok sygnalizację świetlną, często dla samej zebry i to działającą tak, że autobus ma niemalże zagwarantowane czerwone światło, likwidują jezdni i dają autobusy na torowiska tramwajowe i to tam, gdzie kursuje wiele linii tramwajowych i tworzą się korki tramwajowe 9autobusy wtedy są blokowane przez kolejki tramwajów), zwężają pasy ruchu (więc są one dostosowane do wymiarów samochodów osobowych, a nie autobusów), budują progi zwalniające, wyniesione przejścia, wyniesione skrzyżowania na trasach autobusów (najbardziej jest to dotkliwe dla autobusów). Najlepiej, by wszystkich urzędników zwolniono i dano na bezrobocie lub do pożytecznej pracy (czyli innej, niż biurowa). Za niektóre decyzję życzyłbym urzędnikowi tego, by na pasach wpadł pod autobus (najlepiej przegubowy i to pędzący 120 km/h). Precz z biurami!!! Precz z urzędnikami!!! Urzędnicy na bezrobocie lub do pracy fizycznej!!! Zburzyć biurowce lub przeznaczyć je (przed wyburzeniem) na izolatoria dla osób z Covidem).

A czy inżynier miejski nie jest po jakichs studiach humanistycznych i nie ma zielonego pojęcia o komunikacji? Czy tez logika myslenia zawodzi tego Pana wobec "postępowych" pomysłow?

G
Gość
5 września, 14:44, Gość:

A co radni Panie dominiku Jaskowiec. Obiecywać potraficie a dzialacie przeciwko mieszkancom. Odwołajcie te tarcze dla Mobilnośći bo rowerzysci to gora 10%, komunikacja zbiorowa ograniczona. Czy wy radni nie meiszkacier w Krakowie czy macie pozwolenia na dojazd bez zadnych ograniczen i zwyklego obywatela nie szanujecie.

Przepraszam Dominiku

G
Gość

A co radni Panie dominiku Jaskowiec. Obiecywać potraficie a dzialacie przeciwko mieszkancom. Odwołajcie te tarcze dla Mobilnośći bo rowerzysci to gora 10%, komunikacja zbiorowa ograniczona. Czy wy radni nie meiszkacier w Krakowie czy macie pozwolenia na dojazd bez zadnych ograniczen i zwyklego obywatela nie szanujecie.

G
Gość
5 września, 8:27, Rhw:

A MOŻE BY TAK MNIEJ PROTESTOWAĆ 1 W ZAMIAN PROPONUJĘ OBECNOŚĆ W CZASIE WYBORÓW WŁADZ MIEJSKICH I PREZYDENTA , BO TAK TO JEST ŻE JAK SIĘ WYBIERZE STARĄ POSTKOMUNĘ TO ONA CHCE BYĆ BARDZIEJ LEWACKA NIŻ BYŁA !!! LUDZIE MYŚLCIE PRZY WYBORACH

Na chwilę obecną nie ma innej drogi niż protesty przeciwko Betonowemu Jacusiowi i jego urzędnikom bo niszczą wszystko co stoi na ich drodze jedynej i słusznej wizji oraz ich interesów. Bez interwencji za trzy lata w Krakowie będzie tylko beton i słupki. Co do reszty absolutnie się zgadzam.

G
Gość

Wszyscy radni na rowery. Pobierają tzw. diety a ich wysokość to dobra pensja.Zero odpowiedzialności przy podejmowanych decyzjach a biorą wynagrodzenia. Obciąć ich wysokość do kwoty rekompensującej koszty dojazdów i czasu a jak się nie podoba to wynocha.... czas oszczędzania nadszedł ! Zacznijcie od siebie !!!!

R
Rhw

A MOŻE BY TAK MNIEJ PROTESTOWAĆ 1 W ZAMIAN PROPONUJĘ OBECNOŚĆ W CZASIE WYBORÓW WŁADZ MIEJSKICH I PREZYDENTA , BO TAK TO JEST ŻE JAK SIĘ WYBIERZE STARĄ POSTKOMUNĘ TO ONA CHCE BYĆ BARDZIEJ LEWACKA NIŻ BYŁA !!! LUDZIE MYŚLCIE PRZY WYBORACH

g
grzeg
4 września, 20:12, grzeg:

Szkoda, że nie wiedziałem o tym proteście! Bardzo chętnie bym się przyłączył!

Jeszcze w charakterze postscriptum: a może oni oszaleli, realnie wpadli w stany szaleństwa? Koniec końców to jest możliwe.

g
grzeg

Szkoda, że nie wiedziałem o tym proteście! Bardzo chętnie bym się przyłączył!

P
Postulat

Poza naprawdę uzasadnionymi przypadkami należy wycofać całą "strefę Tempo 30" - która jest wprowadzana, bo tam jakiś urzędnik ma akurat taką "idee fixe".

Poza tym wypadałoby wycofać te ścieżki rowerowe z centrum - na pierwszym miejscu te, gdzie są zagrażające bezpieczeństwu ruchu "kontrapasy" - bo to się nie sprawdza.

G
Gość

Zmniejszenie liczby pasów ruchu na ul. Dietla i Grzegórzeckiej oraz na Moście Grunwaldzkim spowodowało nieprzywrócenie poprzedniej trasy autobsuów 184 i 484 przez ten ciąg ulic. Urzędnicy pewnie umyślnie wprowadzili taką organizację ruchu, by mieć argument przeciwko przywróceniu dawnej trasy tych linii autobusowych. W ogóle to ci ludzie zza biurek robią wszystko, by zniszczyć komunikację autobusową w Krakowie: stawiają co krok sygnalizację świetlną, często dla samej zebry i to działającą tak, że autobus ma niemalże zagwarantowane czerwone światło, likwidują jezdni i dają autobusy na torowiska tramwajowe i to tam, gdzie kursuje wiele linii tramwajowych i tworzą się korki tramwajowe 9autobusy wtedy są blokowane przez kolejki tramwajów), zwężają pasy ruchu (więc są one dostosowane do wymiarów samochodów osobowych, a nie autobusów), budują progi zwalniające, wyniesione przejścia, wyniesione skrzyżowania na trasach autobusów (najbardziej jest to dotkliwe dla autobusów). Najlepiej, by wszystkich urzędników zwolniono i dano na bezrobocie lub do pożytecznej pracy (czyli innej, niż biurowa). Za niektóre decyzję życzyłbym urzędnikowi tego, by na pasach wpadł pod autobus (najlepiej przegubowy i to pędzący 120 km/h). Precz z biurami!!! Precz z urzędnikami!!! Urzędnicy na bezrobocie lub do pracy fizycznej!!! Zburzyć biurowce lub przeznaczyć je (przed wyburzeniem) na izolatoria dla osób z Covidem).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska