Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kończą układać elewację na wiadukcie kolejowym nad ulicą Grzegórzecką [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Na ukończeniu są prace związane z odtworzeniem elewacji na przebudowywanym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką.
Na ukończeniu są prace związane z odtworzeniem elewacji na przebudowywanym wiadukcie nad ul. Grzegórzecką. Sylwia Penc
Kończą się prace związane z układaniem elewacji nowej części wiaduktu nad ul. Grzegórzecką. Roboty są związane z rozbudową tego obiektu w ramach inwestycji polegającej na dobudowie dodatkowej pary torów w centrum Krakowa dla kolei aglomeracyjnej.

FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity

Kończy się układanie elewacji nowej części wiaduktu nad ulicą Grzegórzecką. Na pierwszy rzut oka trudno uwierzyć, ale używany materiał to w znacznej większości oryginalny, odczyszczony kamień, ściągnięty wcześniej z zabytkowej ściany obiektu

- informują w PKP PLK.

W ramach prac na elewacji wiaduktu umieszczono oryginalny, odrestaurowany napis "1863". Cztery cyfry na elewacji wiaduktu, to rok ukończenia budowy tego obiektu. Wiadukt został wybudowany w latach 1861-1863 i oddany do użytku 23 listopada 1863 r., jako most kolejowy nad starym korytem Wisły przez spółkę Kolej Karola Ludwika na linii Kraków-Lwów. Zastąpił on istniejący wówczas w tym miejscu od kilku lat most drewniany (wybudowany w latach 1854-1856).

W latach 1878-1880, gdy zasypano dawne koryto Wisły, most stał się wiaduktem i pozostał nim do dziś. Jest jednym z najstarszych zachowanych mostów krakowskich.

Część ulicy Grzegórzeckiej ma się zmienić w miejski plac z dużą ilością zieleni.

Kraków. W 2022 roku ogromne zmiany na Grzegórzkach. Zobacz, ...

Przypomnijmy, że do rozszerzenia liczby torów na samym wiadukcie - z obecnych dwóch do czterech, potrzebna była przebudowa tego obiektu. Estakady kolejowe dla dodatkowej pary torów powstają między ulicami Kopernika i Miodową. Całkowicie zniknął nasyp, który zastąpiły estakady.

Budowa estakad realizowana jest w ramach prac na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Częścią inwestycji jest też budowa nowych mostów nad Wisłą, którymi pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska