Na spotkaniu poseł wraz z Marcinem Hyłą, prezesem stowarzyszenia Miasto Dla Rowerów zauważyli, że choć mieszkańcy chcą nowych ścieżek rowerowych, to na razie powstaje ich zbyt mało.
- W wyniku tego referendum został powołany zespół, który wypracował rekomendacje do dalszych działań. Pracował do końca roku 2014. W Wyniku tych prac powstał gotowy plan, kosztorys, harmonogram prac. Ale nic więcej. Co trzeba zrobić? Trzeba go wpisać do budżetu w taki sposób, aby szybko i stopniowo realizować ten plan - apelował Sonik.
Poseł opowiedział się również za wprowadzeniem jednolitego oznakowania tras i ścieżek oraz stworzenie systemu znaków drogowych, a w konsekwencji utworzenie ogólnopolskiej sieci tras rowerowych. W tej sprawie ma zamiar złożyć interpelację. Chce aby ogólnopolskie trasy miały numery 1-99, a trasy regionalne od 100 do 999. Zarządzać trasami ogólnokrajowymi miałaby nowa instytucja, która mogłaby wzorować się na brytyjskim Sustransie.
Sonik i Hyła zaproponowali również Zarządowi Infrastruktury Komunalnej i Transportu, by przy istniejących ścieżkach rowerowych pojawiły się linie krawędziowe i segregacyjne, nowe oznakowanie i by wszystkie stojaki rowerowe zostały zabezpieczenia.