W piątek (27 września) poinformowaliśmy, że wykonawca budowy Trasy Łagiewnickiej oczekuje dodatkowej zapłaty za prace w kwocie 28 mln zł netto. Przedstawiciele głównego wykonawcy, firmy Budimex, zaznaczyli, że brak zgody miasta na większą zapłatę może się zakończyć wstrzymaniem robót.
W sobotę (28 września) spółka Trasa Łagiewnicka SA oficjalnie przyznała, że wpłynął do niej wniosek wykonawcy o zmianę terminu zakończenia inwestycji oraz wystąpił on również z roszczeniami finansowymi, które zgodnie z obowiązującą procedurą są rozpatrywane.
Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]
"W opinii spółki nie ma obecnie podstaw do zejścia wykonawcy z placu budowy. Prace wykonywane są na całym zakresie inwestycji. Kontrakt realizowany jest w systemie „zaprojektuj i zbuduj”, więc wykonawcy przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe. Na większości inwestycji publicznych w Polsce można zaobserwować pewien trend: wykonawcy chcą zwiększenia kwot. Podobnie jest z firmą Budimex, która realizuje budowę Trasy Łagiewnickiej" - czytamy w oświadczeniu miejskiej spółki.
- Jako pełniący funkcję inżyniera kontraktu, uważam, że nie zachodzą przesłanki, by zwiększyć finansowanie – informuje Krzysztof Migdał, członek zarządu Trasy Łagiewnickiej.
"Oceniając pozytywnie dotychczasowe działania wykonawcy i nie chcąc wywierać na niego medialnej presji, spółka Trasa Łagiewnicka nie będzie komentowała wypowiedzi wykonawcy do czasu zakończenia negocjacji" - zaznaczono też w stanowisku spółki odpowiedzialnej za inwestycję.
Czytaj więcej: Budowa Trasy Łagiewnickiej może zostać wstrzymana
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji, za 802 mln zł, powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r., a przewidywane zakończenie prac to 2021 r.
Kontrakt z wykonawcą, Konsorcjum firm Budimex oraz Ferrovial Agroman, podpisano na 802 mln zł, ale ze spłatą kredytu na inwestycję łączne koszty miasta szacowane są na ok. 1,3 mld zł.
WIDEO: Magnes. Kultura Gazura
- Tak oszukują mechanicy. Kierowcy – miejcie się na baczności!
- Nowy odcinek ekspresowej zakopianki gotowy! Zobacz jak wygląda!
- Parkowanie w Krakowie. Nowe zasady, większa strefa
- Najbardziej ekskluzywne osiedla w Krakowie [TOP 10]
- Cracovia. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
- Wisła Kraków. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
