https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto nie widzi powodu do płacenia dodatkowych milionów za Trasę Łagiewnicką

Piotr Tymczak
Spółka Trasa Łagiewnicka wydała oświadczenie w sprawie roszczeń wykonawcy budowy nowej drogi w południowo-zachodniej części Krakowa. Zdaniem władz spółki nie ma przesłanek, by zapłacić za roboty budowlane więcej o 28 mln zł netto (ok. 34 mln zł brutto).

W piątek (27 września) poinformowaliśmy, że wykonawca budowy Trasy Łagiewnickiej oczekuje dodatkowej zapłaty za prace w kwocie 28 mln zł netto. Przedstawiciele głównego wykonawcy, firmy Budimex, zaznaczyli, że brak zgody miasta na większą zapłatę może się zakończyć wstrzymaniem robót.

W sobotę (28 września) spółka Trasa Łagiewnicka SA oficjalnie przyznała, że wpłynął do niej wniosek wykonawcy o zmianę terminu zakończenia inwestycji oraz wystąpił on również z roszczeniami finansowymi, które zgodnie z obowiązującą procedurą są rozpatrywane.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

"W opinii spółki nie ma obecnie podstaw do zejścia wykonawcy z placu budowy. Prace wykonywane są na całym zakresie inwestycji. Kontrakt realizowany jest w systemie „zaprojektuj i zbuduj”, więc wykonawcy przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe. Na większości inwestycji publicznych w Polsce można zaobserwować pewien trend: wykonawcy chcą zwiększenia kwot. Podobnie jest z firmą Budimex, która realizuje budowę Trasy Łagiewnickiej" - czytamy w oświadczeniu miejskiej spółki.

- Jako pełniący funkcję inżyniera kontraktu, uważam, że nie zachodzą przesłanki, by zwiększyć finansowanie – informuje Krzysztof Migdał, członek zarządu Trasy Łagiewnickiej.

"Oceniając pozytywnie dotychczasowe działania wykonawcy i nie chcąc wywierać na niego medialnej presji, spółka Trasa Łagiewnicka nie będzie komentowała wypowiedzi wykonawcy do czasu zakończenia negocjacji" - zaznaczono też w stanowisku spółki odpowiedzialnej za inwestycję.

Czytaj więcej: Budowa Trasy Łagiewnickiej może zostać wstrzymana

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji, za 802 mln zł, powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r., a przewidywane zakończenie prac to 2021 r.

Kontrakt z wykonawcą, Konsorcjum firm Budimex oraz Ferrovial Agroman, podpisano na 802 mln zł, ale ze spłatą kredytu na inwestycję łączne koszty miasta szacowane są na ok. 1,3 mld zł.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kolos

Mieszkańcy Krakowa idzie do banku wybierzcie oszczędności a ci co nie mają zaciągnijcie kredyty przecież ta trasa idzie obok domu Majchrowdkieo to jego dzieło i jego dziecko

G
Gość

Trasa Łagiewnicka to największa głupota to samo jak Klimeckiego z jej mostem prucz studentów to tam mało jeździ! My potrzebujemy na wczoraj dwuch przepraw W rejonie Bieżanów na kierunek Lipska jak i natychmiast w rejonie obecej orzeprawy tramwajowej nad dworcem w Plaszowie a ul . Wielicka . W tedy sie nie dało jak tramwaj budowali a na Trase Łagiewnicka kasa jest . I ode mnie odpowiedź. Na g......no nam ta trasa. Tam bedzie potężny hałas a była tam cisza ! !!

G
Gość
28 września, 16:43, Rudy z Budy:

Juz od razu widac ze trasa jest za waska i ze beda sie na niej tworzyc korki, bo powinny byc trzy linie ruchu w clym ciagu a nie trzy. Po drugie jezeli zdarzy sie wypadek w jednym tunelu to bedzie to jatka na skale niemiecka kiedy to Niemcy zabijali masowo Polakow w sposob masowy i okrutny. Nie przewidziano dojazdu dla sluzb ratunkowych ani klap w tunelach po ktorych po linach mogli by sie opusicic ratownicy do tunelu.

Gadzinowka Krakowska milczy na ten temat bo im w to graj ze w tych tunelach umra tysiace Polakow ktorych Niemcy nie zdazyli zabic w czasie II Wojny.

29 września, 10:01, Gość:

Skad się biorą tacy idioci?

Chów pislamski? Wszędzie źli NIemcy już nie tylko za węgłem ale i w tunelu.

G
Gość

Gdyby ktoś pytał o uzasadnienie TŁ to zapytam, a czemu nie budują tunelu pod Kopcem? Odciążyłby A3W i wtedy ta trasa miałaby sens, a tak to na zdrowaśki do Sanktuarium możemy jechać

G
Gość
28 września, 16:43, Rudy z Budy:

Juz od razu widac ze trasa jest za waska i ze beda sie na niej tworzyc korki, bo powinny byc trzy linie ruchu w clym ciagu a nie trzy. Po drugie jezeli zdarzy sie wypadek w jednym tunelu to bedzie to jatka na skale niemiecka kiedy to Niemcy zabijali masowo Polakow w sposob masowy i okrutny. Nie przewidziano dojazdu dla sluzb ratunkowych ani klap w tunelach po ktorych po linach mogli by sie opusicic ratownicy do tunelu.

Gadzinowka Krakowska milczy na ten temat bo im w to graj ze w tych tunelach umra tysiace Polakow ktorych Niemcy nie zdazyli zabic w czasie II Wojny.

Skad się biorą tacy idioci?

S
Szorti33

To bylo wedmo sze Kraków nie ndzejal pindzy na drogi pojn doszc szod np nato lub unia sko tak jacecwk machuowski przdet krakowa zaszdzcjl.astrade w Krakowie tam i polmya teras .

p
pior
28 września, 12:35, ta trasa to skok na kasę:

ile zarabiają tam ulubieni urzędnicy PJM z dawnego ZIKITU

a sama trasa: koszt/przydatność - katastrofa

tyle linii tramwajowych brakuje, nowych tras itd... co pomogłoby całemu miastu

28 września, 14:55, Gość:

Będziesz miał lepsze połączenie żeby się w Łagiewnikach pomodlić.

28 września, 16:01, grzeg:

Dopisuję: owszem,będę miał lepsze połączenie, żeby się w Łagiewnikach pomodlić.

A co do dodatkowych oczekiwań Budimexu - sprawiają wrażenie uzasadnionych i rozsądnych.

28 września, 22:26, Budowlaniec:

Żądania Budimexu brzmią naiwnie

Większość firm w Polsce chce wygrać przetarg dając cenę poniżej minimum. Nie uwzględnia ona inflacji, podwyżek płac czy materiałów.

Firmy podchodzą do tematu że jak już wejdą na budowę to miasta wola płacić niż chodzić po sądach bo mieszkańcy będą popierać biedną firmę a nie polityków.

od 2020 minimalka do góry o 13,5% a od 2021 o 15,5%. wuc kazał podnosić to wszyscy za to zapłacą.a teraz pytanie skoro minimalka to 3k to ile wyniesie średnia?

G
Gość

Za trase powinen zaplacic...Jedraszewski z Dziwiszem

B
Budowlaniec
28 września, 12:35, ta trasa to skok na kasę:

ile zarabiają tam ulubieni urzędnicy PJM z dawnego ZIKITU

a sama trasa: koszt/przydatność - katastrofa

tyle linii tramwajowych brakuje, nowych tras itd... co pomogłoby całemu miastu

28 września, 14:55, Gość:

Będziesz miał lepsze połączenie żeby się w Łagiewnikach pomodlić.

28 września, 16:01, grzeg:

Dopisuję: owszem,będę miał lepsze połączenie, żeby się w Łagiewnikach pomodlić.

A co do dodatkowych oczekiwań Budimexu - sprawiają wrażenie uzasadnionych i rozsądnych.

Żądania Budimexu brzmią naiwnie

Większość firm w Polsce chce wygrać przetarg dając cenę poniżej minimum. Nie uwzględnia ona inflacji, podwyżek płac czy materiałów.

Firmy podchodzą do tematu że jak już wejdą na budowę to miasta wola płacić niż chodzić po sądach bo mieszkańcy będą popierać biedną firmę a nie polityków.

g
grzeg
28 września, 12:35, ta trasa to skok na kasę:

ile zarabiają tam ulubieni urzędnicy PJM z dawnego ZIKITU

a sama trasa: koszt/przydatność - katastrofa

tyle linii tramwajowych brakuje, nowych tras itd... co pomogłoby całemu miastu

28 września, 14:55, Gość:

Będziesz miał lepsze połączenie żeby się w Łagiewnikach pomodlić.

Dopisuję: owszem,będę miał lepsze połączenie, żeby się w Łagiewnikach pomodlić.

A co do dodatkowych oczekiwań Budimexu - sprawiają wrażenie uzasadnionych i rozsądnych.

G
Gość
28 września, 12:35, ta trasa to skok na kasę:

ile zarabiają tam ulubieni urzędnicy PJM z dawnego ZIKITU

a sama trasa: koszt/przydatność - katastrofa

tyle linii tramwajowych brakuje, nowych tras itd... co pomogłoby całemu miastu

Będziesz miał lepsze połączenie żeby się w Łagiewnikach pomodlić.

G
Gość
28 września, 12:35, ta trasa to skok na kasę:

ile zarabiają tam ulubieni urzędnicy PJM z dawnego ZIKITU

a sama trasa: koszt/przydatność - katastrofa

tyle linii tramwajowych brakuje, nowych tras itd... co pomogłoby całemu miastu

Koszty miasta, to pół miliarda. Nieźle. Zamiast pięciu nowych linii tramwajowych, będziemy mieli trasę łagiewnicką.

t
ta trasa to skok na kasę

ile zarabiają tam ulubieni urzędnicy PJM z dawnego ZIKITU

a sama trasa: koszt/przydatność - katastrofa

tyle linii tramwajowych brakuje, nowych tras itd... co pomogłoby całemu miastu

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska