FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy
Wykonawcy będą mieli za zadanie przygotować kilka wariantów przebiegu tras, a także rozwiązań konstrukcyjnych, szczególnie w zakresie naturalnych barier, które będą musiały zostać pokonane. Na tym etapie nie wykluczamy ani budowy tunelu, ani estakady. Opracowanie ma też pozwolić na oszacowanie kosztów realizacji obu inwestycji. Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem dokumentacji przetargowych, m.in. w oparciu o wcześniej przygotowane materiały, przekazane z Urzędu Miasta Krakowa - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Zarówno trasa Ciepłownicza, jak i Nowobagrowa mają być elementami III obwodnicy miasta po stronie południowo-wschodniej, gdzie początek wyznacza rondo Dywizjonu 308, a koniec skrzyżowanie ulic Nowosądeckiej, Wielickiej i Kamieńskiego. Trasa Ciepłownicza o długości ok. 4 km prowadziłaby od ronda Dywizjonu 308 do ul. Lipskiej. W ramach tej inwestycji planowano nowy most na Wiśle (w rejonie Łęgu). Trasa Nowobagrowa planowana jest z estakadą w rejonie stacji kolejowej Kraków Płaszów.
- Chcemy, aby koncepcje obu tras przewidywały nie tylko budowę nowego układu drogowego, ale też linii tramwajowych. W tym zakresie będziemy brali pod uwagę taki przebieg układu szynowego, by komunikacja tramwajowa mogła obsłużyć jak największą liczbę mieszkańców, mając na uwadze już istniejącą zabudowę, jak i tę planowaną - dodaje Jan Machowski.
Aktualnie dla obu zadań jest zabezpieczone finansowanie w wysokości po ok. 2 mln zł.
Kraków. Zabudowa okolicy Tauron Areny trwa w najlepsze. Pows...
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pod Krakowem powstaje niesamowity kościół w kształcie... korony!
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
