Kraków. Miasto planuje Trasę Ciepłowniczą z mostem na Wiśle i Trasę Nowobagrową. Mogą też powstać nowe linie tramwajowe

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
III Obwodnica Krakowa - brakujące trasy to: Łagiewnicka (kolor zielony, w budowie do końca 2021 r.), Pychowicka i Zwierzyniecka (czerwony), Ciepłownicza i Nowobagrowa (żółty).
III Obwodnica Krakowa - brakujące trasy to: Łagiewnicka (kolor zielony, w budowie do końca 2021 r.), Pychowicka i Zwierzyniecka (czerwony), Ciepłownicza i Nowobagrowa (żółty).
Zarząd Inwestycji Miejskich w tym roku planuje ogłoszenie przetargów na opracowanie koncepcji dla tras Ciepłowniczej i Nowobagrowej wraz z pozyskaniem decyzji środowiskowych. Termin wykonania dokumentacji dla nowych dróg wyznaczono do 2023 roku.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Wykonawcy będą mieli za zadanie przygotować kilka wariantów przebiegu tras, a także rozwiązań konstrukcyjnych, szczególnie w zakresie naturalnych barier, które będą musiały zostać pokonane. Na tym etapie nie wykluczamy ani budowy tunelu, ani estakady. Opracowanie ma też pozwolić na oszacowanie kosztów realizacji obu inwestycji. Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem dokumentacji przetargowych, m.in. w oparciu o wcześniej przygotowane materiały, przekazane z Urzędu Miasta Krakowa - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Zarówno trasa Ciepłownicza, jak i Nowobagrowa mają być elementami III obwodnicy miasta po stronie południowo-wschodniej, gdzie początek wyznacza rondo Dywizjonu 308, a koniec skrzyżowanie ulic Nowosądeckiej, Wielickiej i Kamieńskiego. Trasa Ciepłownicza o długości ok. 4 km prowadziłaby od ronda Dywizjonu 308 do ul. Lipskiej. W ramach tej inwestycji planowano nowy most na Wiśle (w rejonie Łęgu). Trasa Nowobagrowa planowana jest z estakadą w rejonie stacji kolejowej Kraków Płaszów.

- Chcemy, aby koncepcje obu tras przewidywały nie tylko budowę nowego układu drogowego, ale też linii tramwajowych. W tym zakresie będziemy brali pod uwagę taki przebieg układu szynowego, by komunikacja tramwajowa mogła obsłużyć jak największą liczbę mieszkańców, mając na uwadze już istniejącą zabudowę, jak i tę planowaną - dodaje Jan Machowski.

Aktualnie dla obu zadań jest zabezpieczone finansowanie w wysokości po ok. 2 mln zł.

Kraków. Zabudowa okolicy Tauron Areny trwa w najlepsze. Pows...

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nieśmiała propozycja

A może by tak najpierw... spłacić długi miasta, żeby nie płacić koszmarnych odsetek od nich? Czy to "zbyt skromny" i zbyt mało efektowny plan, jak dla obecnych włodarzy miasta?

Z
Zbigniew Rusek

Po co tramwaje? lepiej niech na powstających szybkich trasach dadzą linie autobusowe, a Kraków powinien wreszcie skończyć z dalszą zabudową miasta i napływem ludności z innych miejscowości kraju i z zagranicy. Precz z biurowcami i tramwajami. Lepiej jest zbudować autostradę dla AUTOBUSÓW.

Dodaj ogłoszenie