https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto przeznaczyło 40 mln zł na bieżące utrzymanie torowisk

Piotr Tymczak
W tym roku na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto przeznaczyło 40 mln zł.
W tym roku na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto przeznaczyło 40 mln zł. Anna Kaczmarz
W tym roku na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto przeznaczyło 40 mln zł. W sobotę, 15 maja rozpoczęły się prace serwisowe na węźle Lubicz-Rakowicka. W tym roku ekipy torowe pojawią się jeszcze m.in. na pętli „Borek Fałęcki” (wymiana zwrotnic), na rondzie Mogilskim (od strony ul. Mogilskiej – wymiana zwrotnic, krzyżownicy, szyn na rampie najazdowej wraz z miejscowym napawaniem).

FLESZ - Minimalna płaca w górę

W tym roku na bieżące utrzymanie torowisk, w ramach obowiązujących umów, miasto przeznaczyło 40 mln zł. Nie jest wykluczone, że – w przypadku wygospodarowania dodatkowych środków finansowych – kwota ta zostanie powiększona

- informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Remont węzła Lubicz-Rakowicka przysporzy kierowcom a przede wszystkim pasażerom sporo problemów w poruszaniu się po centrum Krakowa

Kraków. Ruszył remont torowiska na węźle Lubicz-Rakowicka. D...

W styczniu wymieniona została zwrotnica rozjazdowa na torowisku wzdłuż ul. Bieńczyckiej – koszt to ok. 150 tys. zł. Od lutego do kwietnia realizowana była gruntowna naprawa torowiska tramwajowego na ul. Ujastek Mogilski. Nowe szyny wraz z podkładami i podbudową oraz sieć trakcyjna na ok. 2 km pojedynczego toru pochłonęły ok. 7,7 mln zł. W marcu ekipy torowe pracowały na węźle Łagiewniki – wymiana zwrotnicy, koszt ok. 113 tys. zł. Z kolei na początku kwietnia na pętli „Nowy Bieżanów P+R ”– wymiana szyn oraz zwrotnicy, koszt ok. 250 tys. zł.

W sobotę, 15 maja rozpoczęły się prace serwisowe na węźle Lubicz-Rakowicka. Wymieniona zostanie również zwrotnica na rondzie Mogilskim, a szyny i krzyżownice od strony ul. Lubicz zostaną poddane napawaniu.

W tym roku ekipy torowe pojawią się jeszcze m.in. na pętli „Borek Fałęcki” (wymiana zwrotnic), na rondzie Mogilskim (od strony ul. Mogilskiej – wymiana zwrotnic, krzyżownicy, szyn na rampie najazdowej wraz z miejscowym napawaniem). W planach jest wykonanie szlifowania korekcyjnego na ok. 30 kilometrach pojedynczego toru, jak również napawanie, wymiana sieci trakcyjnej czy remonty podstacji.

W mieście istnieje blisko 200 kilometrów torów tramwajowych. W ramach bieżącego utrzymania tory w trybie ciągłym poddawane są różnym pracom serwisowym. To m.in. napawanie, szlifowanie, wymiana zwrotnic czy krzyżownic.

W minionym roku w sumie na utrzymanie infrastruktury tramwajowej miasto wydało 44 mln zł (w tym 17 mln zł na utrzymanie sieci trakcyjnej, podstacji i układu zasilania). Szczególnie sporo działo się w obrębie tzw. pierwszej obwodnicy miasta, jak również w Nowej Hucie. Ekipy utrzymaniowe pojawiły się m.in. na węzłach: Filharmonia, Korona, Poczta Główna, św. Gertrudy-Dominikańska: rondach: Hipokratesa i Piastowskim, a także wzdłuż ulic Broniewskiego i Wielickiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej Szydłowski

20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most.Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestyc

E
Ewa

Tak remontują żeby za chwilę znowu się tam pojawić... interes musi się kręcić!

G
Gość

Rozwiązania i problemy komunikacyjne na miarę... XIX w. Dedykowana infrastruktura, dedykowany tabor (wiecie o tym, że w odróżnieniu od kolei - tramwaje nie mają znormalizowanych rozstawów szyn? Poznańskim w Krakowie nie pojeździsz), hałaśliwy, koszmarnie drogi w budowie i utrzymaniu.

T
Tomek Banan

Najdroższy środek komunikacji

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska