https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Mogilska jest przejezdna, ale w autobusach tłok [ZDJĘCIA]

Marcin Karkosza
fot. Marcin Karkosza
Samochody przejeżdżają ul. Mogilską płynnie. Jednak pasażerowie autobusów mogą mieć problem – pojazdy są przepełnione. Kierowcom skończyły się także bilety, a w pojazdach nie ma biletomatów. Od rana obserwujemy co dzieje się na Mogilskiej, gdzie od soboty trwa przebudowa.

Czekamy na Wasze opinie dot. objazdów i komunikacji zastępczej. Napisz komentarz pod artykułem. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska. Użytkowników Twittera zachęcamy do informowania o bieżącej sytuacji z użyciem hashtaga #MogilskaStoi

W autobusach jest tłok.
Znacznie gorzej wygląda sytuacja w komunikacji zastępczej. Niewielkie autobusy zastępcze linii 704 (trasa: rondo Mogilskie - rondo Czyżyńskie, wzdłuż zamkniętej trasy tramwajowej), nie są w stanie pomieścić wszystkich pasażerów. Sytuacja zmienia się w zależności od kursu oraz przystanku, jednak część pasażerów, nawet poza godzinami szczytu komunikacyjnego była zmuszona czekać na przystanku na kolejny autobus zastępczy.

Najgorzej sytuacja wygląda na przystankach Rondo Mogilskie, Wieczysta i AWF, w obu kierunkach.

Kierowcy wybrali objazdy.

Jak na razie, na drogach pomiędzy rondem Mogilskim a rondem Czyżyńskim ruch jest umiarkowany. Przejazd autem tego odcinka zajmował w okolicach południa, średnio 10 minut.

Wygląda, że część kierowców wybrała zalecane objazdy ulicami: Brodowicza, Olszyny, Młyńską, Bora-Komorowskiego, Stella-Sawickiego do ronda Czyżyńskiego, lub drogę przez most Kotlarski i ul. Nowohucką.

Z każdą godziną ruch na ul. Mogilskiej jest jednak większy.

Praca przy przebudowie ul. Mogilskiej wre
W sobotę pierwsza z ekip zaczęła usuwać barierki oraz trakcję przy torowisku w okolicach przystanku Wieczysta. Obecnie torowisko zostało "oczyszczone" do okolic przystanku Cystersów. Na tak przygotowane tory wchodzi kolejna ekipa, która rozbiera tory oraz podkłady. Rozebrano już kilkadziesiąt metrów torowiska na odcinku od skrzyżowania Mogilska-Meissnera w kierunku ronda Mogilskiego.

Usunięcie kilka metrów torów zajmuje ok. 30 minut. Szyny są przecinane, a spod podkładów usuwane są kamienie. Następnie cały fragment torowiska przypinany jest przy pomocy łańcuchów do koparki. Kiedy maszyna uniesie jedną część torów, pracownicy przy pomocy kilofów usuwają pozostałą część kamiennego wypełnienia spomiędzy szyn i podkładów. Tak oczyszczony fragment torowiska, jest unoszony i zostaje przeniesiony na ciężarówkę z naczepą, która podjeżdża pod miejsce robót.

Prace będą trwać dziś do godz. 17.

Przebudowę oraz warunki na ul. Mogilskiej na bieżąco obserwuje nasz Reporter Mobilny. Po południu przedstawimy kolejne sprawozdanie z miejsca przebudowy.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stefan
Polecam wybrać się w porach tzw szczytu komunikacyjnego 7-9 rano lub 17-19 wieczorem liniami zastępczymi to zmienisz zdanie. Remont jest i bardzo dobrze, uciążliwości są owszem ale są od tego odpowiednie służby ( w końcu za coś dostają pieniądze ) aby te uciążliwości minimalizować a nie potęgować. Rozdawanie bezpłatnych informatorów z planem remontów przez inspektorów MPK to tylko odwrócenie uwagi od bałaganu i braku kontroli nad tak ważną arterią komunikacyjną miasta. Ręce opadają
o
ok!
I LOVE MĄKA ŁOWICKA
s
s.
Wszystko jest zgodnie z planem, to oszczędności i ekologia! Tak jak ptaki latające kluczem, tramwaj na przedzie tworzy falę i dwa następne mają mniejsze opory toczne przez co zużywają mniej prądu.
V
VolferPR743
Zgoda można było tylko co by to dało? Zaraz by się podniosły głosy czemu nie skończyli przed 1. września.
J
Ja
Jechałam wczoraj autobusem 704 ok. godz. 14:00. Jechał zupełnie pusty, kierowca bardzo miły. Fakt, może być problem z biletami, bo nie zamontowano biletomatów. Tyle, że można sobie kupić parę na zapas i nie będzie problemu. Poza tym, można zainstalować aplikację w telefonie komórkowym i przez komórkę kupować bilety. Ja sobie chwalę ten sposób zakupu, bo w razie problemów, zawsze mam awaryjne wyjście. Przestańcie narzekać, bo jak nie było remontu, wszyscy narzekali, że go nie ma, jak remont ruszył, wszyscy narzekają, że jest.
t
trutty
Kiedys jak spoykam Machlojskiego to mu powiem "idze, idze, bajoku do domu" ale mysle ze nie zrozumie bo to nie swoj chlop ino z Sosnowca czyli Zaglebia.
m
marek popiela
Wszedzie na swiecie zaczyna sie budowac tzw. plytkie metro. Polega to na tym ze kopie sie gleboki wykop w wielkosci gdzie zmieszczxa sie tramwaje a pozniej przykrywa sie to plytami z zelbetu na ktorych buduje sie drog dla rowerow. Dlaczego tego nowoczesnego rozwiazania nie wprowadza sie w Krakowie wlasnie na tejh inwestycji ktora pasuje jak ulal do wykorzystania. Wystarczylo by tylko glebszu wykop wykopac i juz by bylo. Dlaczego w Krakowie nie wykorzystuje sie zaawansowanej mysli technicznej tylko caly czas jestesmy w jakims slaskim grajdolku rzadzeni przez capa z Sosnowca.
z
zorro
Cyrk z przejezdnością dopiero się zacznie za 2 tygodnie.
A
Adam z NH
Chciałbym pogratulować osobie układającej rozkład jazdy tramwajów 52, 14 i 1 w soboty i święta.
Tramwaje jadą jeden za drugim a później jest 17 minut przerwy.
Tak jest od przystanku Dunikowskiego do Rondo Kocmyrzowskie. Na rondzie dołącza do nich tramwaj 1 i co widzimy ???
Trzy tramwaje jadą z rzędu jeden po drugim a później jest 15 minut przerwy.
Brawo. Gratulacje. Wszyscy pasażerowie są na pewno z tego zadowoleni.
d
dawid
zlecą się jak muchy na gówno
s
sadownik
gdyby była kolejka to można by jeździć teraz nią bez korków,
Kraków jest za mało prężny, za mało się rozwija, kolejka to tu będzie za 20 lat a metro za 50.
Włodarze myślą tylko o sobie ograniczając innym wjazd do centrum. ludzie się w tym mieście nie liczą. tylko koledzy.
m
mietek
Hej, chopaki-kontrolerzy, lecieć na Mogilską! Tam tyle ludzi może bez biletów jeździ, a wy nic...
b
budowlaniec
Tak obserwujecie to zobaczycie po feriach które kończą się 17 lutego studenci też mniej jeżdżą bo sesja i 1 tydzień ferii będą mieć po 17 lutego to wszystko będzie stało w tym rejonie jeden wielki ARMAGEDON eh.... jekby nie można w wakacje remontu rozpocząć ,,,..
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska