https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Można już przejechać tunelem przebudowywanej ulicy Igołomskiej. Prace dobiegają końca [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
Tunel pod rondem jest już częściowo otwarto
Tunel pod rondem jest już częściowo otwarto Marcin Banasik
Urzędnicy miejscy informują, że do końca tego roku większość robót drogowych na rozbudowywanej ul. Igołomskiej będzie zakończona. - Oddanie całej inwestycji do użytkowania planujemy na marzec przyszłego roku. Być może uda się zrobić to wcześniej - mówi Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Jeden z trzech budowanych tuneli jest już częściowo przejezdny. Zobaczcie, jak wyglądają postępy budowy z lotu ptaka.

Przypomnijmy, że ul. Igołomska rozbudowywana jest do dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków na mierzącym ok. 7 kilometrów odcinku od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską.

W ramach rozbudowy ul. Igołomskiej, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany jest przejazd tunelowy o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m).

Na całym modernizowanym odcinku powstać mają ścieżki rowerowe oraz zatoki i przystanku autobusowe.

Koszt inwestycji to ok. 250 mln zł. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem, roboty, które trwają od 2017 r., zakończyć miały się już w 2019 r. Urzędnicy przekonywali, że prace trwają dłużej niż planowano m.in. dlatego, że pojawiła się konieczność wykonania dodatkowych prac, m.in. dodatkowego wzmocnienia gruntów.

To już kolejny etap prac na ul. Igołomskiej. W 2016 r. przebudowane zostało m.in. skrzyżowania z ul. Brzeską. Ustawione zostały też nowe sygnalizacje świetlne.

s52: nowe zdjęcia lotnicze z budowy północnej obwodnicy Krakowa

NOWE ZDJĘCIA LOTNICZE z budowy północnej obwodnicy Krakowa! ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
No i co, ze Igolomska bedzie w koncu miala 2 pasy w kada strone skoro debilnie rozwiazane rondo pod wschodnia obwodnica Krakowa zatamuje caly ruch. Na rondo powinny wjedzac tylko pojazdy, ktore chca skrecic w lewo lub zawrocic, Jazda prosto powinna odbywac sie w tunelu pod rondem, a pojazdy skrecajace w prawo powinny miec do tego specialne pasy. W ten sposob mozba by sie pozbyc swiatel i zdecydowanie uplynnic ruch !!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska