Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowa al. 29 Listopada powstanie już za 4 lata [WIZUALIZACJE]

Dawid Serafin
Cztery pasy ruchu, ekrany akustyczne, bus pasy, ścieżka rowerowa, nowe oświetlenie, obustronne chodniki - tak po zmianach będzie wyglądać al. 29 Listopada na odcinku od skrzyżowania z ul. Opolską do wyjazdu z miasta. Koncepcja przebudowy jest gotowa. Projekt ma być skończony w 2018 roku.

W najbliższych dniach Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu powinien rozpocząć przygotowania do konsultacji społecznych.

- Trzeba zaznaczyć, że prezentowana koncepcja nie jest ostateczna. Mieszkańcy z pewnością będą do niej zgłaszać swoje uwagi. My je przeanalizujemy. Oczywiście ich uwzględnienie będzie zależeć od wielu czynników. Zwłaszcza że korytarz, w którym prowadzone będą prace, jest ograniczony - mówi Krzysztof Migdał, zastępca dyr. ZIKiT-u ds. Inwestycji. Dopiero wtedy padną propozycje źródeł finansowania i wielkość nakładów.

Największe protesty mogą się wiązać z przejmowaniem od osób prywatnych ziemi pod rozbudowę trasy. Na terenach, gdzie będą trwały roboty, znajduje się też kilka budynków mieszkalnych, magazyny czy pomieszczenia gospodarcze.

- Dążymy do tego, by było jak najmniej przypadków przejmowanych terenów. Tak, by uniknąć konfliktów społecznych. Choć one na pewno się pojawią - uważa Migdał.

Na etapie projektowania udało się uniknąć wyburzenia dużych obiektów. Dzięki temu nienaruszony zostanie Młodzieżowy Dom Kultury. W zamian tego planowane jest przejęcie części terenu należącego do parafii Dobrego Pasterza. To, jak trudne mogą być kwestie przejęć terenów urzędnicy ZIKiT-u mieli okazję już się przekonać.

Pod koniec 2009 r. rozpoczęli prace nad przygotowaniem koncepcji przebudowy, starali się o uzyskanie decyzji środowiskowych, wystąpili o wydanie pozwoleń. To się nie udało z uwagi na protest przedsiębiorcy, który uważał, że inwestycja zbyt ingeruje w jego teren. Spór między urzędnikami a przedsiębiorcą trwał do końca 2012 r. Po zmianie koncepcji przebudowy konfliktu z przedsiębiorcą już nie ma. Nowy plan nie wymaga zdobycia zgody od tego mieszkańca na realizację inwestycji.

- Stwierdziliśmy, że poprzednia koncepcja była zbyt rozbudowana. Zakładała powstanie trzech pasów ruchu w jedną stronę, teraz są dwa. Mamy też świadomość, że w dalszej perspektywie zostanie oddana do użytku droga S7. Stąd nasza decyzja o przygotowaniu nowej koncepcji przebudowy wyjazdu z Krakowa - tłumaczy Migdał.

Urzędnicy zakładają, że uda się uzyskać decyzję środowiskową do września 2014 r. Do końca 2015 r. powinna być skompletowana cała dokumentacja. Prace budowlane rozpoczną się w 2016 r. i potrwają do 2018 roku.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska