https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Od połowy roku pociągi pojadą nową estakadą przecinającą centrum [ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Do połowy tego roku powstanie nie tylko nowy kolejowy most na Wiśle, ale także część estakad między ul. Miodową a Dworcem Głównym, po których będą jeździć pociągi aglomeracyjne.

- W połowie roku ma być oddany jeden nowy tor przebiegający przez nowy most na Wiśle, a także nową estakadę kolejową między ulicami Miodową i Kopernika - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Przypomnijmy, że inwestycje realizowane są w ramach zadania za niespełna 1 mld zł związanego z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.

Nowy most kolejowy na Wiśle już wiosną. W lutym i marcu utrudnienia dla kierowców [ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE]

Dotychczas przez centrum Krakowa przebiegały dwa tory. Po przebudowie będzie można korzystać z czterech torów, dzięki czemu tą trasą przejedzie więcej pociągów, w tym tych kursujących w ramach szybkiej kolei aglomeracyjnej.

W połowie tego roku ma zostać oddany jeden nowy tor, którym zaczną jeździć pociągi. To pozwoli na budowę kolejnych trzech nowych torów. Na odcinku od Dworca Głównego do ul. Kopernika będą one przebiegać po nasypie. Od ul. Kopernika do ul. Miodowej tory zostaną umieszczone na estakadach. Trwają zaawansowane prace związane z budową pierwszej części estakad.

Dawny hotel Forum

Kraków. Które budynki w mieście chcą zburzyć internauci?

Od ul. Miodowej do ul. Grzegórzeckiej można już zobaczyć konstrukcje nowego obiektu. Zaawansowana jest także rozbudowa wiaduktu kolejowego przy ul. Grzegórzeckiej, gdzie pierwszy dodatkowy tor powstanie od strony Hali Targowej.

Nową estakadę widać też już na odcinku od ul. Grzegórzeckiej do wiaduktu przy ul. Miodowej, który też jest przebudowywany. Dalej, od ul. Miodowej do Wisły pociągi będą jeździć po torach na nasypie. Na Wiśle do kwietnia ma natomiast powstać nowy most z jednym torem, który zostanie udostępniony dla ruchu w połowie roku.

Nowy most budowany jest obok dotychczasowej przeprawy. Na jej miejscu powstanie kolejny nowy most z dwoma torami, a obok niego trzeci most - z jednym torem.

Główne prace związane z największą kolejową inwestycją w Krakowie mają się zakończyć w 2020 roku.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

Nowa siedziba Polska Press Kraków

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Ramen
Z ten miliard można by wybudować dwie srebrne wieże!
x
x
Teoretycznie (za p. Dziewońskim) estakadę mozna poszerzyć o (dalsze) dwa tory !. Wówczas ulica Morsztynowska i dalej, będą "urządzone" tak, jak aktualnie wygląda ulica Blich.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska