FLESZ - Będzie ustawa o hulajnogach: ograniczenia i mandaty
W ramach zmiany organizacji ruchu udostępniono kierującym pełny przekrój skrzyżowania w ciągu ulic Turowicza i Herberta oraz odcinek ulicy Witosa pomiędzy skrzyżowaniem ulic Herberta – Turowicza a skrzyżowaniem z ulicami Beskidzką i Halszki. Na obu skrzyżowaniach została uruchomiona sygnalizacja świetlna z programem stałoczasowym
- informują w spółce Trasa Łagiewnicka.
W dniach 1 i 2 lutego 2021 roku przewidziano testy sygnalizacji świetlnej na otwartych w pełni skrzyżowaniach w celu optymalizacji i dostosowania do aktualnych potrzeb ruchu. - Do czasu ustalenia optymalnego programu mogą pojawiać się okresowe utrudnienia związane z przepustowością na skrzyżowaniach - wyjaśniają w spółce Trasa Łagiewnicka.
Pojawiły się jednak uwagi dotyczące organizacji ruchu w rejonie ul. Witosa i Beskidzkiej. - Docelowy projekt organizacji ruchu nie zawiera lewoskrętu odbierając możliwość skrętu w ulicę Beskidzką. Jeżeli w docelowej organizacji nie można tego zmienić z powodów przepustowości itp. aby uniknąć „dzikiego” nawracania np. przy Biedronce, w interpelacji do prezydenta Krakowa zwróciłem się z prośbą o analizę i realizację możliwość nawrócenia poprzez budowę tzw. zawrotki w ulicy Witosa w bliskim sąsiedztwie skrzyżowania ulic Witosa i Beskidzkiej - komentuje radny miejski Michał Starobrat (klub radnych Platforma.Nowoczesna Koalicja Obywatelska).
Kraków. Wraki i gruchoty na ulicach Krakowa. Zajmują miejsca...
Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka wyjaśnia: - Lewoskręt z ulicy Witosa w ulicę Beskidzką nie został uwzględniony już na etapie projektowania organizacji ruchu ze względów bezpieczeństwa. W takim przypadku skręcające samochody musiałyby na krótkim odcinku przecinać dwa pasy ruchu ulicy Witosa. Ale jest brane pod uwagę wykonanie tzw. nawrotki, która umożliwiłaby po jej przejechaniu skręt z ulicy Witosa w ulicę Beskidzką. W tym roku może powstać projekt takiego rozwiązania, a jego realizacja mogłaby się odbyć w 2022 roku.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Częścią inwestycji jest też budowa linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Zarobki w wojsku. Tyle zarabiają teraz żołnierze od szeregowego do generała
- Podatek cukrowy 2021 zrujnuje budżet Polaków! Coca-cola na wagę złota. MEMY
- Ciepło, ale oszczędnie. 9 porad, jak obniżyć rachunki za ogrzewanie
