https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Po Nowohuckiej autobus wlecze się 50 minut

Bartosz Dybała
Autobusy 174 jadą przez Nowohucką nawet 50 minut
Autobusy 174 jadą przez Nowohucką nawet 50 minut Andrzej Wisniewski / Polskapresse
Przejazd komunikacją miejską przez ulicą Nowohucką to udręka. Urzędnicy rozkładają ręce i będą szukać rozwiązań na rozładowanie korków.

Jeżdżący autobusami ulicą Nowohucką tracą cierpliwość. Pytają, kiedy w końcu urzędnicy wprowadzą tam jakieś zmiany, które poprawią funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

- W ubiegłym tygodniu ponownie przejazdy autobusu linii 174 od ronda Czyżyńskiego do Bonarki trwały 50 minut, a nie 20 minut, jak przewiduje rozkład jazdy - mówi Anna Mordarska, jedna z mieszkanek.

Do urzędników i naszej redakcji w ostatnich dniach docierają kolejne sygnały od zdenerwowanych pasażerów.

„Znów stoi się w gigantycznym korku na Nowohuckiej” - napisał jeden z mieszkańców. „Czy można przeprogramować cykl świateł na skrzyżowaniu Saska-Nowohucka? Od kilku dni korki są aż od M1! Za światłami już jest pusto” - czytamy w wiadomości od innego z Czytelników.

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozkładają ręce. Twierdzą, że obecnie trudno jest zaproponować rozwiązania, który zmniejszyłyby korki na ul. Nowohuckiej. - Sytuacja potrafi się tam zmieniać dosłownie z dnia na dzień. Raz przejazd odbywa się praktycznie bez żadnych utrudnień, a w kolejny dzień korek do skrzyżowania z ul. Saską zaczyna się już na moście na Wiśle - przyznaje Michał Pyclik z ZIKiT.

Dodaje, że Zarząd planuje tam wyznaczenie pasa autobusowego, ale dopiero po uruchomieniu Wschodniej Obwodnicy Krakowa, czyli fragmentu drogi ekspresowej S7. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie tego roku.- Przyglądamy się sytuacji i szukamy rozwiązań związanych z sygnalizacją świetlną, ale bardzo duży ruch na tej ulicy to utrudnia - dodaje Pyclik.

Do tego czasu urzędnicy proponują podróż tramwajem linii 10 z ronda Czyżyńskiego do ronda Matecznego, skąd co kilka minut odjeżdżają autobusy do Bonarki. - Takie połączenie będzie zdecydowanie pewniejsze niż podróż przez ul. Nowohucką - kwituje Pyclik.

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mirror
Przynajmniej siedzę komfortowo w swoim fotelu, zamiast stać godzinę w ścisku skupiając się na tym, czy kieszonkowiec nie pcha mi swoich lepkich łap do torby. Albo siedzieć na fotelu zapchlonym, obesranyn i obszczanym przez żula. Tudzież na takim, na których młody łysy menel przed chwilą trzymał brudne buty. Komfort podróżowania krakowskim MPK tym tylko różni się od transportów do Auschwitz, że wagony mają szyby.
M
Mirror
Przecież on jeździ samochodem.
s
skandal
178 stoi w korkach rano do Bonarki (przystanek Tischenera) ok. 40min. Z powrotem jeszcze gorzej, czasem na autobus czeka sie i 25 min, a jezdzi jeszce dluzej. Teraz dla pasazerow jezdzacych tym autobusem do Bonarki/biur przy Bonarce/czy tez pasazerow, ktorzy chcieliby skorzystac z PKP zamknieto przejscie kolejowe.. takze wysiadajac z Tischnera nie ma dojscia pod Bonarke. Swietna kampania pt. przesiadz sie na autobus.
s
stokrotka
a co z osobami, ktore wsiadaja w 178 i nie maja mozliwosci jechania 10??
G
G
ja nigdy nie zrozumiem po co na rondach sygnalizacja świetlna
m
mati
Panie Michał Pyclik z ZIKiT

Jeśli już proponuje pan linię tramwajową + autobus, to lepiej wybrać z Ronda Czyżyńskiego linię 52 która jeździ czterokrotnie częściej od linii 10 + przesiadka na Rondzie Grunwaldzkim przy którym przechodzi się o wiele szybciej, niż przy Rondzie Matecznego.
Po takiej podróży jest się przy Bonarce o wiele szybciej, niż pan zaproponował.

Wstyd że w Zikit nie znacie własnej komunikacji.
...
...i nie opłacalne. Bo nie da się "przy okazji" budowy nowej linii tramwajowej zbudować nowej drogi, bo ta już istnieje. A to jest podstawowy warunek jak np Trasa Łagiewnicka - tram BF-Q, tram KG-GN - Trasa Wolbromska (okrojona co prawda).
...
...zamienimy samochody na autobusy, każdy w swoim autobusie, to dopiero będą korki...
Co za przyjemność jeździć po mieście autobusem, stając w korkach?
A nie przyszło Ci do głowy, że 99% ludzi nie jeździ po mieście dla przyjemności, tylko z konieczności?!
G
Gość
Samochody zamienicie na autobusy.Co za przyjemność jeżdzić po mieście samochodem,stając w korkach.
Na miasto takie jak Kraków najlepsza komunikacja.
R
Reader
Niestety nie tylko po Nowohuckiej...
k
krakowianin
Matoły z ZIKITu wprowadziły lewoskrety i to korki się porobiły.
Podobnie jest na alei solidarności Jana Pawła i kocmyrzowskiej, wszędzie tam durnie z ZIKITu wprowadziły ledwo lub prawoskręty z oddzielną sygnalizację. I jak przez lata nie było tam korków, tak z dnia na dzien powstały

Brawo matoły z ZIKITu !!!!
g
gosc
Nie dla nowych BUSbasów !!!!!!
B
BUSOMAT PL
Autobus to i tak najlepszy srodek transportu w miescie.
a
autobusy na tory
autobusy na tory ,jak się kieruje poprzez wszystkie drogowskazy cały ruch przez Kraków tamtymi ulicami to tylko głąby zikitowe się zastanawiają dlaczego są korki.
K
Krzysiek
Akurat to skrzyżowanie (jak zresztą większość wybudowanych/przebudowanych w ostatnich paru latach) można by było całkiem prosto rozwiązać. Ja mieszkam w okolicy Saskiej i problem z przepustowością pojawił się gdy wprowadzili lewoskręty z osobnym światłem. Nie dość, że te lewoskręty blokują główne kierunki ruchu na 1/3 czasu, to jeszcze w sumie niczemu nie służą, bo w takim czasie to może ze 5 aut przejadzie, czyli tyle samo co wtedy, gdy lewoskrętów wydzielonych nie było. Cały cykl trwa 1:40. Przed tymi zmianami stało się od strony M1 do Wielickiej, i od strony matecznego do Wielickiej, bo wtedy tam się blokowało. Za to na kierunku SaskaStoczniowców nie było praktycznie nigdy korka. Po zmianie organizacji ruchu korkują się wszystkie kierunki. Dodatkowo ruch na Saskiej bez sensu potęguje dojazd do autostrady z jednocześnym praktycznie zablokowany ciągiem Kuklińskiego-Klimeckiego-Rondo Grzegórzeckie. Za to to powinien ktoś dostać nagrode jako modelowe spieprzenie ruchu: blokada wszystkich kierunków pod estakadą, blokada skrzyżowania z Dekerta, ostatnio blokada (przez światła tramwajowe) skrzyżowania Saska-Kuklińskiego, rondo G to już nawet nie wspominam, bo przejezdne jest tylko gdy świtała na nim są wyłączone...
(jak kogoś interesuje, to proszę bardzo czasy , np stojąc na Stoczniowców->Saska z kamery policzyłem: 15sekund na wprost,potem 10 sekund wszystko czerwone, potem włącza się lewoskręt w nowohucką na 7 sekund,potem 1:10 wszystko czerwone na Stoczniowców (w tym czasie zapala się zielone na Nowohuckiej od M1, czyli również lewoskęt Nowohucka->Saska), na 15 sekund włącza się zielona strzałka w prawo Stoczniowców->Nowohucka, a jednocześnie na Nowohuckiej zapala się lewoskręt w Stoczniowców, tym razem dało radę przejechać na nim 6 aut, ale czasem jest ten kierunek dłużej włączony na jakies25sekund, ale kosztem Nowohuckiej kierunku M1->tandeta).
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska