Od piątku (2 marca) od godz. 13 auta mają tam pojechać czterema pasami. Pierwotnie wykonawca zakładał utrzymanie ograniczeń w ruchu do maja.
Zobacz postęp prac:
Budowa przy ul. Armii Krajowej rozpoczęła się na początku 2017 r. Rozebrany został stary wiadukt. Szeroki zakres prac wymagał zwężenia ulicy, by m.in. umieścić rusztowania i prowadzić prace przy nowej konstrukcji. Zmiana organizacji ruchu, polegała na zwężeniu jezdni do dwóch pasów. Konstrukcja nowego wiaduktu została już w pełni wykonana. Teraz czas na prace wykończeniowe bezpośrednio na obiekcie.
Wiosną modernizacja linii E30 wejdzie w kolejną fazę. Prace budowlane obejmą tory, którymi dotychczas kursują pociągi. Udostępnione będą dla ruchu tory zmodernizowane w pierwszej części projektu.
Przystąpienie do kolejnej fazy przebudowy wiaduktów kolejowych będzie związane z nową organizacją ruchu w rejonie ulic Łupaszki, Godlewskiego i Zielony Most. Informacje o zmianach mają być przekazywane przez PKPz odpowiednim wyprzedzeniem.
W ramach inwestycji powstanie też nowy przystanek Kraków Bronowice oraz przebudowana zostanie stacja w Mydlinikach.Ma się też zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym dzięki nowym urządzeniom sterowania.
Przedsięwzięcie o wartości 250 mln zł netto współfinansowane jest w ramach unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF). Odcinek linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki jest częścią większego zadania, polegającego na modernizacji połączenia kolejowego pomiędzy Śląskiem a Małopolską. Inwestycja umożliwi podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h i skrócenie czasu podróży do ok. 1 godz. Modernizacja linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami zakończy się w 2020 r. Szacowany koszt projektu to 2 mld zł.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
WIDEO: Poważny program - odc. 6: Mieszkańcy walczą o zapomniany park
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto