https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pod wiaduktem przy ul. Armii Krajowej auta pojadą czterema pasami

Piotr Tymczak
Anna Kaczmarz, Aneta Żurek
Kończy się pierwsza faza modernizacji trasy E30 Kraków – Katowice, na odcinku pomiędzy Krakowem Głównym a Mydlnikami. Obejmuje on m.in. modernizację i budowę pięciu wiaduktów kolejowych. Tempo robót i zakres prac pozwalają na szersze otwarcie ruchu drogowego pod jednym z nich, na ul. Armii Krajowej w Bronowicach.

Od piątku (2 marca) od godz. 13 auta mają tam pojechać czterema pasami. Pierwotnie wykonawca zakładał utrzymanie ograniczeń w ruchu do maja.

Zobacz postęp prac:

Budowa przy ul. Armii Krajowej rozpoczęła się na początku 2017 r. Rozebrany został stary wiadukt. Szeroki zakres prac wymagał zwężenia ulicy, by m.in. umieścić rusztowania i prowadzić prace przy nowej konstrukcji. Zmiana organizacji ruchu, polegała na zwężeniu jezdni do dwóch pasów. Konstrukcja nowego wiaduktu została już w pełni wykonana. Teraz czas na prace wykończeniowe bezpośrednio na obiekcie.

Wiosną modernizacja linii E30 wejdzie w kolejną fazę. Prace budowlane obejmą tory, którymi dotychczas kursują pociągi. Udostępnione będą dla ruchu tory zmodernizowane w pierwszej części projektu.
Przystąpienie do kolejnej fazy przebudowy wiaduktów kolejowych będzie związane z nową organizacją ruchu w rejonie ulic Łupaszki, Godlewskiego i Zielony Most. Informacje o zmianach mają być przekazywane przez PKPz odpowiednim wyprzedzeniem.

W ramach inwestycji powstanie też nowy przystanek Kraków Bronowice oraz przebudowana zostanie stacja w Mydlinikach.Ma się też zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym dzięki nowym urządzeniom sterowania.
Przedsięwzięcie o wartości 250 mln zł netto współfinansowane jest w ramach unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF). Odcinek linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki jest częścią większego zadania, polegającego na modernizacji połączenia kolejowego pomiędzy Śląskiem a Małopolską. Inwestycja umożliwi podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h i skrócenie czasu podróży do ok. 1 godz. Modernizacja linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami zakończy się w 2020 r. Szacowany koszt projektu to 2 mld zł.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Gazeta Krakowska

WIDEO: Poważny program - odc. 6: Mieszkańcy walczą o zapomniany park

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kolejarz
Kolejarzy tam nie było. jak już, to budowlańcy.
d
dziennikarz
a ty człowieku masz coś konkretnego do roboty, czy tak jak słynna Izabell nic nie robisz, że masz czas śledzić czy ktoś coś zmienia, czy reagują na twoje odkrywcze komentarze?
k
kierownik
A czy kolejarze naprawia nawierzchnie która zniszczyli podczas remontu???
D
Derwisz
O, dało się poprawić, alleluja! Nie można było od razu, jak napisałem komentarz, trzeba było pół dnia czekać? Na stronie PKP piątek drugiego wisi coś od 13:00.
H
Hela
Przy okazji mogliby zrobić nową stację kolei podmiejskiej Kraków-Krowodrza na Dworcu Towarowym. Wiele osób nie musiałoby się targać na Główny.
J
JerzyP
Jeżeli pomyliłeś się(wygłupiłeś się), to miałbyś chociaż odrobinę odwagi i honoru, żeby powiedzieć przepraszam.
i
inwestor
zwężenie zlikwidujemy w 2024 roku bo wówczas 3 marca wypada w piątek. hahaha - naiwniacy myśleli, że to już teraz. hahahaha
D
Derwisz
Nie ma piątku 3 marca - nie ma jak kopiuj - wklej ze strony PKP. Jest piątek 2 marca i sobota 3 marca. To kiedy otworzą te pasy?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska