https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Projekt organizacji ruchu dot. skrzyżowania al. Róż z ulicą E. Rydza-Śmigłego gotowy. Miasto nie ma pieniędzy, by go wdrożyć

Ewa Wacławowicz
Skrzyżowanie al. Róż z ulicą Edwarda Rydza-Śmigłego uchodzi za jedno z najbardziej niebezpiecznych w Nowej Hucie. Nie ma miesiąca, żeby nie doszło na nim do kolizji pojazdów. Dlatego też w 2022 roku miasto zdecydowało się opracować nowy projekt organizacji ruchu. Zmiany miały zostać wprowadzone do końca ubr. Niestety do tej pory miasto nie zabezpieczyło środków na ten cel.

Ul. Rydza-Śmigłego jest główną drogą w stosunku do wszystkich pozostałych przecinających jej dróg. Wyjątkiem w tym przypadku jest skrzyżowanie Ul Rydza-Śmigłego z al. Róż. To w tym miejscu ul. Rydza Śmigłego zmienia pierwszeństwo i staje się drogą podporządkowaną w stosunku do al. Róż. Taki układ dróg ma wpływ na problemy związane z częstymi kolizjami. Do najczęstszych skutków kolizji drogowych w tym miejscu można zaliczyć przede wszystkim poszkodowane osoby, ale także skasowane pojazdy czy zniszczenia infrastrukturalne.

- od 1 czerwca 2022 roku do 7 maja br. na skrzyżowaniu al. Róż z ul. Edwarda Rydza – Śmigłego doszło do 5 zdarzeń drogowych, 4 kolizji i 1 wypadku. W wyniku tych zdarzeń 1 osoba została ranna, natomiast nie było wypadku ze skutkiem śmiertelnym - informuje Anna Wolak-Gromala z KMP w Krakowie

Pierwsze działania w tym kierunku zostały podjęte już w 2019 roku. W końcu, w kwietniu 2022 roku, miasto opracowało projekt zmiany funkcjonującej tu od lat organizacji ruchu.

- W ramach projektu uwzględniono m.in. wykonanie wysp dzielących na wlotach ul. Rydza-Śmigłego, które będą stanowiły element uspokojenia ruchu oraz podkreślą podporządkowanie ulicy Edwarda Rydza-Śmigłego względem al. Róż. Dodatkowo wyspy te będą pełniły funkcję azylu dla pieszych - mówiła nam w czerwcu 2022 roku Małgorzata Tabaszewska z biura prasowego UMK.

Urząd planował wprowadzenie zmian do końca ubr. Niestety, mamy maj 2023 roku, a zmian nie widać. Okazuje się bowiem, że projekt nie może zostać wprowadzony bo miasto nie zabezpieczyło pieniędzy na jego wdrożenie.

- Projekt stałej organizacji ruchu mający na celu zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulicy Rydza-Śmigłego i alei Róż może zostać wdrożony po zabezpieczeniu finansowania zadania, przy uwzględnieniu posiadanych nakładów finansowych, bieżącego wydatkowania środków finansowych, ilości i stopnia zaawansowania odrębnie wdrażanych oraz prowadzonych planowanych do wykonania przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa projektów. Dotychczas nie zostały zabezpieczone środki na ten cel, nie jest więc możliwe określenie konkretnej daty wdrożenia projektu - informuje Anna Latocha, z biura prasowego UMK.

Najtańszy urlop? Najlepiej pomiędzy majówką a wakacjami

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
NH
16 maja, 10:04, Zbigniew Rusek:

Nie należy przesadzać z wyspami, jeśli kursuja autobusy, gdyż autobus ma takie wymiary, że nie zawsze może sprawnie przejechać (zwłaszcza przegubowiec). Trzeba dać wyraźniejsze oznakowanie, gdzie jest pierwszeństwo (znaki drogowe maksymalnej dopuszczalnej wielkości), także wymalowane znaki "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na jezdni. Te wszelkie zwężenia sią nie do przyjęcia, gdyż powaznie utrudniają ruch AUTOBUSOM (autobus ma wyjątkowo duże gabaryty).

Al. Armii Radzieckiej nie jeżdżą autobusy, jedynie Al. Róż.

M
Malek
Dawniej pierwszeństwo miała ulica Armii Radzieckiej, czyli dzisiejsza E. Rydza-Śmigłego. Może stąd problemy?
Z
Zbigniew Rusek
Nie należy przesadzać z wyspami, jeśli kursuja autobusy, gdyż autobus ma takie wymiary, że nie zawsze może sprawnie przejechać (zwłaszcza przegubowiec). Trzeba dać wyraźniejsze oznakowanie, gdzie jest pierwszeństwo (znaki drogowe maksymalnej dopuszczalnej wielkości), także wymalowane znaki "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na jezdni. Te wszelkie zwężenia sią nie do przyjęcia, gdyż powaznie utrudniają ruch AUTOBUSOM (autobus ma wyjątkowo duże gabaryty).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska