- Wyremontowane zostało torowisko wzdłuż al. Jana Pawła II do placu Centralnego i między Kopcem Wandy a Pleszowem. Pozostał do wyremontowania jeszcze środkowy odcinek torów między placem Centralnym a Kopcem Wandy, których stan pogorszył się po ostatniej zimie. Teraz czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na projekt przebudowy tego torowiska, który ma powstać w 10 miesięcy od podpisania umowy. Na to są pieniądze. Jeżeli w przyszłorocznym budżecie znalazłyby się fundusze na wykonanie prac, to mogłoby dojść do realizacji zadania - informuje Michał Pyclik z ZDMK.
W ramach inwestycji przebudowana zostałaby więc jedna z najbardziej wysłużonych tras tramwajowych w mieście o długości ok. 2 km wzdłuż ul. Jana Pawła II i Ptaszyckiego wraz z pętlą tramwajową "Kopiec Wandy".
Przetarg dotyczy dokładnie wykonania dokumentacji projektowej na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Jana Pawła II i Ptaszyckiego na odcinku od pl. Centralnego do ul. Bardosa oraz pętli tramwajowej Kopiec Wandy wraz z przebudową sieci trakcyjnej, odwodnieniem, przebudową kolidującej infrastruktury.
Termin składania przetargowych ofert wyznaczono na 23 sierpnia. O wyborze zdecydują cena (60 proc.) oraz długość oferowanego okresu gwarancji na wykonane zadanie (40 proc.).
Przypomnijmy, że mieszkańcy od dawna skarżą się na stan torowiska między placem Centralnym, a Kopcem Wandy. - Ciuchcia w Parku Jordana jeździ szybciej... Tak oto wygląda od jakiegoś czasu moja codzienna przejażdżka nieremontowanymi od kilkudziesięciu lat torami na odcinku od placu Centralnego do Kopca Wandy. Od lat trasa ta jest pomijana przy jakichkolwiek remontach. Diabeł mówi tu dobranoc. Jedyne co urzędnicy mają do zaproponowania to doraźne, awaryjne remonciki i ograniczenia prędkości - komentował jeden z mieszkańców Mateusz Borkowski.
Podkreślał, że to trasa, która prowadzi zarówno do szpitala Żeromskiego, opactwa Cystersów w Mogile, Centrum Com Com Zone, stadionu Hutnika i wielu szkół. - Tramwaj jedzie tu do 10 km/h, kołysząc się na boki. Sam tabor nadaje się na złom - od lat kierowane są tu najgorsze, psujące się rzęchy. A o remoncie ani widu, ani słuchu. To wszystko w roku jubileuszowym 70 lat Nowej Huty - dodał Mateusz Borkowski.
Odcinek trasy tramwajowe wzdłuż al. Jana Pawła II oddano do użytku w 1958 r., natomiast wzdłuż ul. Ptaszyckiego – w 1971 r., a samą pętlę Kopiec Wandy – w 1977 r.
- Nie pomogła im nawet Magda Gessler. Oto knajpy, które upadły
- Pol'and'Rock Festival tuż-tuż. A tak wyglądały kiedyś Przystanki Woodstock!
- Tak wyglądał Kraków u schyłku II wojny światowej [GALERIA]
- Kraków w latach 90. Niby niedawno, a inny świat [ZDJĘCIA]
- Nie jedz tego! Te produkty zostały wycofane przez GIS
- Jak odpoczywają piłkarze Wisły? [PRYWATNE ZDJĘCIA]
WIDEO: Magnes. Kultura Gazura
