https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudują torowisko z placu Centralnego do Kopca Wandy. Tramwaje jeszcze jednak pojeżdżą tą trasą z prędkością 10 km/h

Piotr Tymczak
Fot. Adam Wojnar
Zarząd Dróg Miasta Krakowa w końcu zamierza wyremontować ważną trasę tramwajową w Nowej Hucie - z placu Centralnego do Kopca Wandy. Urzędnicy czekają na rozstrzygnięcie przetargu na projekt przebudowy tego torowiska i liczą na to, że w przyszłym roku znajdą też pieniądze na wykonanie prac.

- Wyremontowane zostało torowisko wzdłuż al. Jana Pawła II do placu Centralnego i między Kopcem Wandy a Pleszowem. Pozostał do wyremontowania jeszcze środkowy odcinek torów między placem Centralnym a Kopcem Wandy, których stan pogorszył się po ostatniej zimie. Teraz czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na projekt przebudowy tego torowiska, który ma powstać w 10 miesięcy od podpisania umowy. Na to są pieniądze. Jeżeli w przyszłorocznym budżecie znalazłyby się fundusze na wykonanie prac, to mogłoby dojść do realizacji zadania - informuje Michał Pyclik z ZDMK.

W ramach inwestycji przebudowana zostałaby więc jedna z najbardziej wysłużonych tras tramwajowych w mieście o długości ok. 2 km wzdłuż ul. Jana Pawła II i Ptaszyckiego wraz z pętlą tramwajową "Kopiec Wandy".

Przetarg dotyczy dokładnie wykonania dokumentacji projektowej na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Jana Pawła II i Ptaszyckiego na odcinku od pl. Centralnego do ul. Bardosa oraz pętli tramwajowej Kopiec Wandy wraz z przebudową sieci trakcyjnej, odwodnieniem, przebudową kolidującej infrastruktury.

Termin składania przetargowych ofert wyznaczono na 23 sierpnia. O wyborze zdecydują cena (60 proc.) oraz długość oferowanego okresu gwarancji na wykonane zadanie (40 proc.).

Przypomnijmy, że mieszkańcy od dawna skarżą się na stan torowiska między placem Centralnym, a Kopcem Wandy. - Ciuchcia w Parku Jordana jeździ szybciej... Tak oto wygląda od jakiegoś czasu moja codzienna przejażdżka nieremontowanymi od kilkudziesięciu lat torami na odcinku od placu Centralnego do Kopca Wandy. Od lat trasa ta jest pomijana przy jakichkolwiek remontach. Diabeł mówi tu dobranoc. Jedyne co urzędnicy mają do zaproponowania to doraźne, awaryjne remonciki i ograniczenia prędkości - komentował jeden z mieszkańców Mateusz Borkowski.

Podkreślał, że to trasa, która prowadzi zarówno do szpitala Żeromskiego, opactwa Cystersów w Mogile, Centrum Com Com Zone, stadionu Hutnika i wielu szkół. - Tramwaj jedzie tu do 10 km/h, kołysząc się na boki. Sam tabor nadaje się na złom - od lat kierowane są tu najgorsze, psujące się rzęchy. A o remoncie ani widu, ani słuchu. To wszystko w roku jubileuszowym 70 lat Nowej Huty - dodał Mateusz Borkowski.

Odcinek trasy tramwajowe wzdłuż al. Jana Pawła II oddano do użytku w 1958 r., natomiast wzdłuż ul. Ptaszyckiego – w 1971 r., a samą pętlę Kopiec Wandy – w 1977 r.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Tramwaje niech jeżdżą powoli (ale może nie 10 km/h), natomiast autobusy powinny jeździć 70 km/h i mieć priorytet na wszystkich sygnalizacjach świetlnych. Tramwaj hamując zwraca prąd do sieci, podczas gdy autobus (spalinowy) hamując trwoni paliwo; także tramwaj im wolniej jedzie, tym mniej zużywa prądu, natomiast autobus im szybciej jedzie, tym mniej zużywa paliwa i mniej emituje spalin.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska