https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przystanek SKA na Prądniku Czerwonym coraz bliżej

Bartosz Dybała
Rozpoczęły się prace nad opracowaniem projektu koncepcyjnego i budowlanego dotyczącego budowy przystanku kolejowego Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej Kraków Prądnik Czerwony. Działania zostały zainicjowane przez Gminę Miejską Kraków.

Umowa na realizację zadania została podpisana 14 czerwca tego roku. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, planowany termin odbioru wyznaczono na drugą połowę 2018 roku.

Powstanie nowego przystanku osobowego Kraków Prądnik Czerwony przyczyni się do poprawy oferty komunikacji zbiorowej i umożliwi mieszkańcom korzystanie z Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. W połączeniu z planowanym parkingiem P+R inwestycja ta powinna przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu drogowego i poprawy jakości powietrza. Przystanek Kraków Prądnik Czerwony razem z planowanym przystankiem SKA Kraków os. Piastów będą ważnymi węzłami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w północnej części miasta.

W ramach działań zainicjowanych przez Miasto podmioty biorące udział w projekcie zobowiązane są do opracowania wariantowej koncepcji przystanku SKA Kraków Prądnik Czerwony, przeprowadzenia konsultacji społecznych, uzyskania niezbędnych opinii do opracowania, uzyskania ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uzyskania ostatecznej decyzji lokalizacyjnej, opracowanie projektu budowlanego dla wynikowego wariantu koncepcji, uzyskania ostatecznej decyzji ZRID, uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, przygotowania materiałów przetargowych dla realizacji inwestycji w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.

Zobacz też:
WIDEO: Magnes. Kultura Gazura - odcinek 9

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bl!steR
Przystanek bedzie prawdopodobnie po zachodnej stronie ul reduty, pomiedzy reduty a strzelcow
M
MWK
O poprawie komunikacji z Żabińca myślą aby myśleć "na Czas". Około 900 metrów torów kolejowych PKP od południa i wschodu. Od zachodu300 metrów koło Szpitala blokowane płotem przez okręgową funkcjonariuszkę PiS Godyń-Swędzioł w odwecie za zamknięcie pralni przy ulicy Siemaszki. Wyjścia do komunikacji miejskiej przez tory na ulicę Langiewicza lub pod płotem szpitala skrajem głębokiego wykopu kolejowego na ul Prądnicką. I tak od lat tresują podatników Trzmiel(72L.), Godyń-Swędzioł, PKP i zakompleksieni europejczycy.
x
x
Gdzie ten przystanek miałby być?
Na północy nad cmentarzem? No to P+R będzie potrzebne też mieszkańcom Czerwonego Prądnika, żeby tam wsiadać. Bo do zad**ie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska