https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Radni nie zafundowali mieszkańcom na święta większych opłat za bilety MPK i w strefie parkowania

Piotr Tymczak
Krakowscy radni przegłosowali wycofanie prezydenckich projektów związanych z podwyżkami cen biletów MPK i opłat w strefie parkowania.
Krakowscy radni przegłosowali wycofanie prezydenckich projektów związanych z podwyżkami cen biletów MPK i opłat w strefie parkowania. Aneta Żurek
Krakowscy radni przegłosowali wycofanie z porządku obrad sesji Rady Miasta (21 grudnia) prezydenckich projektów dotyczących zwiększenia cen biletów MPK i opłat w strefie parkowania. Oba tematy mogą jednak wrócić pod obrady w przyszłym roku.

Wniosek o wycofanie obu punktów z obrad złożył radny Łukasz Sęk z Platformy Obywatelskiej. Przeciw głosowała część radnych z prezydenckiego klubu "Przyjazny Kraków". Zdecydowana większość radnych była za tym, by teraz podwyżek nie uchwalać.

- Do dyskusji możemy powrócić w przyszłym roku, jak będziemy znali jaki został uchwalony budżet miasta na 2023 rok - mówił radny Dominik Jaśkowiec (PO).

Projekt uchwały ws. podwyżki cen biletów MPK zakłada, że bilet miesięczny sieciowy dla mieszkańca zamiast 80 zł ma kosztować 119 zł, a na jedną linię ma podrożeć z 54 zł do 82 zł. Zmiany miałby wejść w życie od 1 lutego 2023 r.

Urzędnicy zaplanowali też zwiększenie opłat w strefie parkowania o 1 zł. To oznacza, że za każdą godzinę parkowania płacilibyśmy: w podstrefie A - 7 zł, w podstrefie B - 6 zł, w podstrefie C - 5 zł.

Sugerowane przez prezydenta zmiany mają nie tylko dotyczyć podwyżki opłat. Zgodnie z nową propozycją opłaty w strefie byłby pobierane nie tylko od poniedziałku do soboty w godzinach 10-20, ale także w niedziele w tych samych godzinach.

Projekt dotyczy również rozszerzenia granic strefy o nowe rejony w Łagiewnikach, Podgórzu, Cichym Kąciku i Bronowicach.
Urzędnicy przekonują, że że mieszkańcy wnioskowali o rozszerzenie strefy o nowe obszary, bowiem mają tam problem z zaparkowaniem pod domem albo w pobliżu.

Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

od 16 lat
Wideo

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
szanowny panie Rusek , to mój pech że mieszkam w strefie A4 , nie mam możliwości parkowania , objeżdżam parokrotnie ulicę by za parkować koło domu bo tacy jak pan zajmują moje miejsce płacąc tylko 6 zł Ja jadąc do rodziny na osiedlach nie mam żadnych szans : bo droga tylko dla mieszkańców lub osiedle zamknięte więc proszę młotkiem stuknąć się w główkę i nie pisać głupot
E
Ehh
W Krakowie, Warszawie robi sie tłok na siłę. Polska to nie Strefa Gazy.Tu nie ma scisku.Tu wystarczy planować tak jak za ...Komuny (50 województw)a nie grać w Monopol.
E
Ehh
21 grudnia, 15:17, park:

Najlepsze jest ostatnie zdanie tego artykułu. A zamiast poszerzać strefy parkowania wystarczy po prostu budować nowe parkingi, miejsca parkowania bo samochodów w mieście przybywa. Na kogo my głosujemy? Ludzie, głosujcie na tych którzy zamiast utrudniać nam życie będą robić wszystko żeby nam je ułatwić. Dlaczego zawsze wybieramy najgłupszych a potem narzekamy?

Dokładnie, samo szukanie miejsca do parkowania tworzy korki, bo trzeba czasem zrobić kilka rund w spowolnionym tempie.A ludzie potrzebują PARKINGOW !i niech mają nawet po 10 aut.A co z tego ze jest strefa,jak i tak nie ma gdzie zaparkować.Wpuscic TBM za pieniądze z budżetu centralnego ale tez lepiej rozplanowac rozmieszczenie ludności. W wielu krajach to sie stosuje, że to co zależy od BUDŻETU umiejscowia sie w miejscach, mniej zatłoczonych ,które chce sie rozwijać.

p
park
Najlepsze jest ostatnie zdanie tego artykułu. A zamiast poszerzać strefy parkowania wystarczy po prostu budować nowe parkingi, miejsca parkowania bo samochodów w mieście przybywa. Na kogo my głosujemy? Ludzie, głosujcie na tych którzy zamiast utrudniać nam życie będą robić wszystko żeby nam je ułatwić. Dlaczego zawsze wybieramy najgłupszych a potem narzekamy?
a
autobus
21 grudnia, 12:10, Zbigniew Rusek:

Niech podniosą tylko opłaty za parkowanie (zwłaszcza tzw. abonament mieszkańca, gdyż jest on wręcz symboliczny), a pod żadnym pozorem nie powinni podnosić cen biletów komunikacji miejskiej, które wcale nie są tanie. Lepiej ograniczyć liczbę przywilejów do bezpłatnych przejazdów - z tych przywilejów powinno się raz na zawsze wykreślić przewóz wózków dziecięcych (zajmują dużo miejsca, a te "wózkowe" matki sa bardzo roszczeniowe i na chama pchają się na innych pasazerów, jeżdżac kołami po ich stopach). przewóz wózka dziecięcego powinien podlegać opłacie. Jedynie wózek INWALIDZKI powinien być zwolniony z opłaty za przewóz.

Powiedz to matkom a szczególnie tym samotnie wychowującym dzieci. Jak chcesz coś powiedzieć to lepiej wcześniej pomyśl, jeśli jesteś do tego zdolny.

p
podatnik
Zafundują, zafundują po świętach, ze zdwojoną siłą aż im sakwy pękną.

Przecież to są gamonie a nie ludzie w dodatku bez serca.
E
Ehh
Niech podnosza dla nowych mieszkańców, którzy mogą zdecydować gdzie wolą mieszkać,ba nawet niech tym ,którzy mają sie zameldować pierwszy raz niech wprowadza kilkuletnia karencje ,a nie dla tych którzy mieszkają w danym miejscu dłużej niż radni i decydenci od zabudowy maja lat .Poza tym,to i tak nie rozwiązuje żadnych problemów a podwyżki tylko przekłada w czasie,bo miejsc parkingowych nie przybywa a koszta wszystkiego ,łącznie z obsługą strefy rosną i rosnąć będą. Dobudowywuje sie piętra, prowadzi firmy ,które dysponują calkiem sporym taborem w miejscach gdzie okiliczni mieszkańcy mieli parking stawia sie bloki a nowych parkingów ZERO.
Z
Zbigniew Rusek
Niech podniosą tylko opłaty za parkowanie (zwłaszcza tzw. abonament mieszkańca, gdyż jest on wręcz symboliczny), a pod żadnym pozorem nie powinni podnosić cen biletów komunikacji miejskiej, które wcale nie są tanie. Lepiej ograniczyć liczbę przywilejów do bezpłatnych przejazdów - z tych przywilejów powinno się raz na zawsze wykreślić przewóz wózków dziecięcych (zajmują dużo miejsca, a te "wózkowe" matki sa bardzo roszczeniowe i na chama pchają się na innych pasazerów, jeżdżac kołami po ich stopach). przewóz wózka dziecięcego powinien podlegać opłacie. Jedynie wózek INWALIDZKI powinien być zwolniony z opłaty za przewóz.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska