Most Dębnicki
Remont mostu Dębnickiego ma na celu poprawę jego stanu technicznego w obrębie płyty pomostowej, a nie wymianę samej nawierzchni jezdni. W ramach zadania wymieniona zostanie zarówno nawierzchnia asfaltowa jezdni, jak i nawierzchnia kap chodnikowych z żywic. Wykonana zostanie również nowa izolacja płyty pomostowej, która zostanie poprzedzona niezbędnymi naprawami jej żelbetowej konstrukcji. Wymienione będą elementy odwodnienia i dylatacje nad przyczółkami, bariery energochłonne, oświetlenie oraz krawężniki. Balustrady zostaną podniesione i zabezpieczone przed korozją.
W trakcie prowadzenia prac rozbiórkowych na moście i dojazdach od strony Salwatora stwierdzono, iż stan techniczny obiektu wskazuje na konieczność modyfikacji założeń projektowych w zakresie wspornika chodnikowego na obiekcie i na dojazdach oraz elementów wyposażenia, tj. krawężników, wpustów mostowych, balustrad.
Po przeprowadzonych w terenie wizjach, z udziałem projektanta pełniącego nadzór projektowy nad realizacją prac remontowych mostu Dębnickiego, stwierdzono konieczność wprowadzenia modyfikacji szczegółowych rozwiązań technicznych, wynikających z rozpoznanych rozbieżności w zakresie stanu technicznego obiektu – w szczególności w zakresie konieczności wykonania napraw wsporników podchodnikowych w zakresie większym niż zakładała dokumentacja projektowa, w tym zapewnienia wymaganych spadków poprzecznych chodnika.
Wystąpiła ponadto konieczność wymiany balustrad (pierwotnie zakładano podwyższenie istniejących balustrad wraz z prostowaniem, jednakże z uwagi na konieczność uzyskania wymaganych spadków poprzecznych chodnika, konieczne byłoby dodatkowe podwyższenie balustrady, skutkujące negatywnych efektem estetycznym).
W związku z powyższym, realizacja prac remontowych dla pierwszego etapu (od strony Salwatora) ulegnie zmianie. Powyższe wynika z:
- konieczności przedłożenia zmodyfikowanych szczegółowych rozwiązań przez projektanta,
- czasu oczekiwania na dostawy niezbędnych materiałów.
Zwierzyniecka i Kościuszki
Przebudowa ulic Kościuszki i Zwierzynieckiej rozpocznie się w sobotę, 2 września, i potrwa dwanaście miesięcy. W związku z pracami pojawią się spore zmiany w organizacji ruchu drogowego i komunikacji miejskiej.
W ramach inwestycji zaplanowane są następujące prace: wymiana torowiska, odnowienie chodników oraz kompleksowa modernizacja wszystkich sieci podziemnych. Dodatkowo wyremontowany zostanie mostek nad Rudawą oraz pętla tramwajowa „Salwator”.
Głównym celem zadania jest poprawa komfortu jazdy tramwajami. Po zakończeniu prac składy będą jeździły ciszej i nie będą powodowały silnych drgań. Dodatkowo modernizacja pozwoli zwiększyć dostępność tego obszaru i przystosować ulice do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Prace zarówno na ul. Kościuszki, jak i Zwierzynieckiej rozpoczną się w sobotę, 2 września. Po około trzech tygodniach obszar robót zostanie rozszerzony o kolejny newralgiczny rejon – skrzyżowanie z Alejami Trzech Wieszczów.
Przebudowa ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej realizowana będzie przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Wodociągi Miasta Krakowa SA oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA. Realizatorem prac będzie firma ZUE SA, z którą została wczoraj podpisana umowa na kwotę 94 mln zł.
Oto najlepsze miasta do życia w Polsce

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Romantyczna Małopolska na rocznicę. W tych miejscach serce może zabić mocniej
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Atrakcyjne nowe kąpielisko pod Krakowem. Woda, molo, plaże ZDJĘCIA
- Miasta rozwodników w Małopolsce. Tu małżeństwa rozpadają się najczęściej
- Tak mieszkają Iwona i Gerard z "Sanatorium miłości". Oto dom słynnej pary seniorów