https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków rezerwuje ponad 90 mln zł na remonty torowisk tramwajowych w 2024 roku. Gdzie planowane są prace?

Piotr Tymczak
Wideo
od 16 lat
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski przedstawił niedawno projekt budżetu Krakowa na 2024 rok. Na inwestycje zaplanowano ok. 850 mln zł. Ponad 91,5 mln zł z tej kwoty ma zostać przeznaczone na remonty torowisk tramwajowych. Gdzie zostaną przeprowadzone prace? Jeżeli pasażerowie liczą na nie w nowych lokalizacjach, to mogą być mocno rozczarowani.

Pod hasłem "Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą" w projekcie przyszłorocznego budżetu umieszczono pięć zadań. W przypadku tylko jednego z nich zaplanowano realizację w 2024 roku.

Na liście znalazła się przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Starowiślnej. W tym przypadku ma zostać pozyskana ostateczna decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, następnie ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę i przyjęte zgłoszenie wykonania robót budowlanych.

Podobne plany są w przypadku budowa łącznicy torowiska tramwajowego z ul. Nowosądeckiej w ul. Wielicką w kierunku pętli tramwajowej Nowy Bieżanów wraz z budową podstacji trakcyjnej.

Tak samo ma być w przypadku kolejnych dwóch inwestycji: przebudowy węzła rozjazdów „Bagatela” oraz układu drogowo – torowego na odcinku Teatr Bagatela – ul. Garbarska, a także przebudowy węzła rozjazdów "Piłsudskiego".

W przypadku jakiego przedsięwzięcia mają więc być prowadzone prace w 2024 r.? Chodzi o rozpoczętą we wrześniu tego roku przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki. W kolejnym roku inwestycja będzie kontynuowana. Prace mają tam potrwać do września 2024 r.

Miasto liczy na pozyskanie środków unijnych, które pozwoliłyby na rozpoczęcie budowy linii tramwajowej na Azory i przebudowę ul. Starowiślnej.

Kraków. Nie ma pieniędzy na przebudowę ulicy Starowiślnej i ...

Okazuje się, że w przyszłym roku miasto zamierza też jeszcze spłacić do końca zadanie zrealizowane trzy lata temu - przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Krakowskiej wraz z wykonaniem iluminacji mostu Piłsudskiego. W tym wypadku chodzi o zakończenie rozliczenia finansowego umowy na pełnienie nadzoru inwestorskiego – branża gazowa.

Czy Polacy chcą amerykańskiej elektrowni atomowej w Polsce?

od 16 lat

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wkurzone 🦔🦔🦔
Za zbeszczeszczenie trucheł naszych braci, każdy Gibon nam zapłaci
X
X
19 listopada, 9:55, Karol:

Czas szybko płynie, ale mam nieodparte wrażenie, że to już w tym stuleciu, całkiem niedawno robiono przebudowę torowisk i rozjazdów przy Bagateli i Piłsudskiego. Ile firmy dają gwarancji miastu na wykonane przez siebie roboty ? Nie rozumiem dlaczego nie ma pieniędzy na bieżące remonty , a jakaś grupa nierobów zarabia pieniądze na pomysłach o nowych trasach tramwajowych zlecając analizy , projekty, dyskusje w tematach które za chwilę nie będą aktualne bo przyjdzie nowa ekipa po wyborach samorządowych. Krew człowieka zalewa jak zrywają na drodze dopiero co położony nowy dywanik asfaltu, bo wodociągi, kanallizacja, ciepłownictwo, energetyka robią remont zgodnie ze swoim harmonogramem prac. A nikomu z drogowców nie przyszło do głowy powiadomić ich o remoncie aby zgrać wykonanie prac.Wiadomo, że nikomu z drogowców odpowiedzialnych za remont drogi włos z głowy nie spadnie, bo dodatkowe koszta nie jego obciążą czy firmy, ale zleceniodawcę reprezentującego magistrat. To jednak jest drobnostka porównując to z remontem torowiska z rozjazdami.

Wcale się nie zdziwię, gdy nagle okaże się , że nie ma pieniędzy na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic. Ale jak się robi projekty takie jak własna TV dla znajomych za wielkie miliony to nie ma się czemu dziwić, że w skarbcu brak talarów.

Chłopie gdzieś trzeba kraść.Apteki i hurtownie to przeszłość.Ja powtarzam zawsze,OBCINAĆ ŁAPY ZŁODZIEJOM.Można zarobić niezłą kasę na produkcji protez.

K
Karol
Czas szybko płynie, ale mam nieodparte wrażenie, że to już w tym stuleciu, całkiem niedawno robiono przebudowę torowisk i rozjazdów przy Bagateli i Piłsudskiego. Ile firmy dają gwarancji miastu na wykonane przez siebie roboty ? Nie rozumiem dlaczego nie ma pieniędzy na bieżące remonty , a jakaś grupa nierobów zarabia pieniądze na pomysłach o nowych trasach tramwajowych zlecając analizy , projekty, dyskusje w tematach które za chwilę nie będą aktualne bo przyjdzie nowa ekipa po wyborach samorządowych. Krew człowieka zalewa jak zrywają na drodze dopiero co położony nowy dywanik asfaltu, bo wodociągi, kanallizacja, ciepłownictwo, energetyka robią remont zgodnie ze swoim harmonogramem prac. A nikomu z drogowców nie przyszło do głowy powiadomić ich o remoncie aby zgrać wykonanie prac.Wiadomo, że nikomu z drogowców odpowiedzialnych za remont drogi włos z głowy nie spadnie, bo dodatkowe koszta nie jego obciążą czy firmy, ale zleceniodawcę reprezentującego magistrat. To jednak jest drobnostka porównując to z remontem torowiska z rozjazdami.

Wcale się nie zdziwię, gdy nagle okaże się , że nie ma pieniędzy na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic. Ale jak się robi projekty takie jak własna TV dla znajomych za wielkie miliony to nie ma się czemu dziwić, że w skarbcu brak talarów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska