Kraków. Rozbudowa al. 29 Listopada. Raport z budowy

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Trwają roboty drogowe związane z rozbudową al. 29 Listopada. Powstaje też nowy wiadukt kolejowy, a także przekładane i modernizowane są instalacje podziemne.

FLESZ - Zmiana pracy, a pandemia

Najbardziej zaawansowane roboty drogowe trwają w rejonie ul. Węgrzeckiej, przy wjeździe do Krakowa. Po wschodniej stronie obecnej nitki al. 29 Listopada, na sporym odcinku terenu prowadzone są prace ziemne. Zdejmowany i wywożony jest humus, teren stabilizowany jest pod nasyp drogowy, po którym poprowadzona będzie nowa jezdnia.

Wykonawca buduje też nowy wiadukt kolejowy w magistrali nr 8. Nowa konstrukcja będzie szersza i dostosowana do docelowego przekroju al. 29 Listopada. Na tym odcinku realizowany jest cały wachlarz prac: od robót rozbiórkowych i ziemnych, po mocowanie pali fundamentowych i konstrukcji żelbetowych. Obecnie powstaje już tzw. nowa konstrukcja nośna, czyli przęsła, po których będą jeździły pociągi.

W ramach realizacji kontraktu, wykonywane są też prace przy wymianie i modernizacji sieci podziemnych: kanalizacja deszczowa budowana jest w rejonie ul. Rybianka, a wodociągowa przy skrzyżowaniu ulic Lublańska i al. 29 Listopada.

Przypomnijmy – zakres prac związanych z rozbudową al. 29 Listopada obejmie przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granic miasta wraz z przebudową obiektów inżynierskich – w tym dwóch wiaduktów kolejowych oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia. Powstaną ścieżki rowerowe, buspasy, nowe chodniki. Zagospodarowana będzie zieleń.

Celem rozbudowy al. 29 Listopada jest poprawa warunków ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu wylotówki na Warszawę do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każda stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowanymi do realizacji inwestycjami komunikacyjnymi, m.in. budową północnej obwodnicy, linii tramwajowej do Górki Narodowej, ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym będzie znacznie łatwiejszy i szybszy. Realizacja inwestycji ma potrwać około 2 lat.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mdk

Przy jednym wiadukcie prace trwają, ale co z drugim wiaduktem kolejowym? Tam się nic nie dzieje - dlaczego tak jest? Jaki jest harmonogram prac w tym miejscu. Dlaczego prace nie są prowadzone równolegle w jednym i drugim miejscu? Dlaczego Pan Piotr nie zadaje tych pytań odpowiedzialny za to instytucjom i osobom?

M
Monika Wolska

--Cześć panowie, mam na imie Monika :). Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu najlepiej na moim profilu gdzie zobaczysz moje prywatne zdjęcia : https://linktr.ee/samotnepanie

g
grzeg

"29-ta" - Najwyższy czas, powodzenia!

Dodaj ogłoszenie