Awaria na Starowiślnej
"Ul. Starowiślna, kierunek Poczta Główna, uszkodzenie torowiska, linie 3, 17, 24 kierowane przez ul. Krakowską.
Zastępcza komunikacja autobusowa Plac Bohaterów Getta - Dietla" - taki komunikat od MPK dotarł do pasażerów. Po niespełna godzinie pojawił się kolejny, że ruch przywrócono. Na szczęście do awarii doszło między 18, a 19, kiedy nie sprawa ona takich problemów jak w godzinach szczytu. Ale to kolejny sygnał, że remont Starowiślnej nie powinien dłużej czekać.
Kiedy remont Starowiślnej
"Miasto przygotowuje się do realizacji strategicznej inwestycji – przebudowy ul. Starowiślnej, która znacząco wpłynie na jakość infrastruktury drogowej w centrum (Dzielnice: I – Stare Miasto, XIII – Podgórze). W poniedziałek wydana została decyzja środowiskowa." - ta informacja dotarła do krakowian w maju 2024 roku. Tyle, że o przebudowie Starowiślnej mówi się od lat.
I jeszcze poczekamy. Zarząd Dróg Miasta Krakowa planuje zakończyć prace projektowe i uzyskać stosowne zezwolenia do końca roku. Przetarg na wykonawcę zadania ma zostać ogłoszony w II kwartale 2025 r., a zakończenie inwestycji przewidywane jest na koniec 2027 r.
Przebudowa Starowiślnej w Krakowie - co się zmieni
Ul. Starowiślna zostanie przebudowana na odcinku od skrzyżowania z ul. Dietla do mostu Powstańców Śląskich. Pracami objęty będzie również sam obiekt. Zmodernizowany zostanie główny ciąg komunikacyjny ul. Starowiślnej (ok. 969 m) wraz ze skrzyżowaniami, w tym z ul: Berka Joselewicza, Miodową, Dajwór, Rzeszowską, Przemyską, św. Wawrzyńca i Podgórską. Dodatkowo, ul. Dajwór na odcinku przylegającym do ul. Starowiślnej, węzeł rozjazdowy na skrzyżowaniu z ul. św. Wawrzyńca oraz skrzyżowanie ul. Podgórskiej, św. Wawrzyńca i Halickiej.
Jednym z najważniejszych aspektów projektu będzie zmiana stałej organizacji ruchu. Po modernizacji, ruch samochodowy będzie jednokierunkowy, od ul. Dietla do ul. Podgórskiej, a pojazdy będą poruszać się wydzielonym pasem, bez możliwości jazdy po torowisku. Dodatkowo, rowerzyści zyskają osobny pas ruchu, co poprawi ich bezpieczeństwo i komfort.
Połączenia ul. Starowiślnej z ul. Miodową i św. Wawrzyńca zostaną zaślepione, co zmniejszy natężenie ruchu w tych miejscach. Na skrzyżowaniu ulic św. Wawrzyńca, Podgórskiej i Halickiej powstanie rondo, do którego nie będzie można wjechać od strony ul. Halickiej. Modernizacja mostu obejmie wymianę oświetlenia, odwodnienia oraz dylatacji, co zapewni jego trwałość i funkcjonalność na kolejne lata.
Torowisko tramwajowe zostanie przeznaczone wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Zastosowanie prefabrykowanych płyt monolitycznych oraz odpowiednich mat ograniczy hałas i wibracje, co przyczyni się do poprawy komfortu mieszkańców. Nowe przystanki tramwajowe „Miodowa” i „Wawrzyńca” zostaną wyposażone w perony wiedeńskie o długości co najmniej 45 m oraz nowe wiaty.
Polacy opracowali lek na śmiertelną chorobę
