https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Jaki postęp po wakacjach?

Piotr Rąpalski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
W sierpniu prace nad budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie znacząco posunęły się do przodu. - Największy projekt w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w Polsce, choć niepozbawiony wyzwań, przynosi widoczne efekty – informuje wykonawca, firma Gülermak. Inwestycja powoduje spore utrudnienia dla mieszkańców, jeśli chodzi o ruch samochodów, komunikację miejską, hałas czy kontrowersje związane z wycinką drzew. Wszyscy zgadzają się jednak z tym, że ta trasa tramwajowa w Krakowie jest potrzebna i to od lat.

Nowa linia tramwajowa w Krakowie. Prace pod ziemią

Wiele znaczących prac zostało wykonanych w zakresie energetyki i teletechniki. Prace związane z wykonaniem fundamentów słupów trakcyjnych na pętli Mistrzejowice przebiegły pod stałym nadzorem saperskim. Zrealizowano również kompleksową budowę kanalizacji kablowej, telekomunikacyjnej oraz kanalizacji dla potrzeb sygnalizacji drogowej na kluczowych odcinkach w rejonie pętli Mistrzejowice, ul. Dobrego Pasterza, ul. Lublańskiej, ul. Młyńskiej oraz ul. Meissnera.

Szczególnie wymagające były prace związane z przebudową światłowodów w rejonie pętli Mistrzejowice, gdzie precyzyjne działania zespołu pozwoliły na bezpieczne i efektywne prowadzenie robót, gwarantując nieprzerwane funkcjonowanie sieci. W związku z niewybuchami nad terenem cały czas czuwają saperzy, więc płynny postęp w pracach choć spowolniony, tym bardziej jest powodem do zadowolenia.

Ponadto skutecznie przebudowano kolizje elektroenergetyczne w newralgicznych lokalizacjach, takich jak ul. Lublańska, rondo Barei oraz ul. Dobrego Pasterza.

Budowa trasy do Mistrzejowic. Na drogach

W sierpniu rozpoczęto prace nad wykonaniem docelowej drogi na ulicy Młyńskiej. Wykonano podbudowy drogowe wraz z warstwami konstrukcyjnymi na odcinku między wjazdem do Castoramy a ulicą Bohaterów Wietnamu. Ułożono pierwsze krawężniki „nowej” ulicy Młyńskiej. Kluczowym elementem dla dalszych prac było wprowadzenie czasowej organizacji ruchu na rondzie Polsadu i ulicy Lublańskiej, która zakładała wprowadzenie nowej geometrii ruchu.

Na ulicy Lublańskiej wciąż trwają intensywne roboty nad głębieniem ścian szczelinowych. Są to kluczowe prace związane z budową tunelu, który będzie się kończyć przy rondzie Barei.

Prace związane z sieciami wodociągowymi, ciepłowniczymi, gazowymi, sanitarnymi i kanalizacji deszczowej były równie intensywne oraz prowadzone na terenie całej budowy. Prowadzono działania na ulicach takich jak: Meissnera, Młyńska, Lublańska, Dobrego Pasterza, Bohomolca, Jancarza. Obecnie prowadzone są intensywne prace na ulicy Krzesławickiej.

Ostatnie miesiące przyniosły zakończenie ważnych etapów budowy, takich jak betonowanie stropów na stacji „Rondo Polsadu” oraz pod estakadą na południowej stronie od ulicy Młyńskiej czy przepięcie Sudołu Dominikańskiego do nowego koryta rzeki. Efekty z ubiegłego miesiąca znacząco wpłynęły na postęp robót. Wszelkie prace związane z przebudową sieci są realizowane z należytą starannością, co zapewnia bezpieczeństwo i komfort mieszkańców.

Polacy opracowali lek na śmiertelną chorobę

emisja bez ograniczeń wiekowych
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska