Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” obejmuje prace modernizacyjne w samym centrum Krakowa o wielobranżowym zakresie i wysokim stopniu złożoności.
Inwestycja obejmuje przebudowę czterech stacji: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów,
Kraków Bieżanów; przebudowę czterech przystanków: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie; budowę dwóch nowych przystanków: Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla, Złocień – ul. Złocieniowa.
Nowe tory i obiekty inżynieryjne to: dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, 850 m linii kolejowej na estakadzie – od ul. Kopernika do ul. Miodowej, dwa dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą, dwa Lokalne Centra Sterowania.
W ramach przedsięwzięcia na odcinku od ul. Miodowej do ul. Kopernika zlikwidowany zostanie nasyp kolejowy, który zastąpią estakady. Dzięki temu nowa przestrzeń połączy Grzegórzki z Kazimierzem.
- Ohydztwa, które kazali nam jeść w dzieciństwie. Pamiętacie?
- Trwa budowa prywatnego akademika, zajrzeliśmy do środka
- Szkieletor zmieni się nie do poznania [ZDJĘCIA]
- Imponująca budowa zakopianki, wkrótce nią pojedziemy!
- W te miejsca polecisz z Krakowa za mniej niż 100 zł
- Kolejki do lekarzy. Tyle poczekasz na wizytę, badanie i operacje w Małopolsce
WIDEO: Magnes. Kultura Gazura
