https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tak powstają nowe estakady kolejowe w środku miasta [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Postępują prace na największej inwestycji kolejowej w Krakowie. PKP PLK, na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów, budują dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych. Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny nasyp kolejowy, który zastąpią nowoczesne estakady.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” obejmuje prace modernizacyjne w samym centrum Krakowa o wielobranżowym zakresie i wysokim stopniu złożoności.

Inwestycja obejmuje przebudowę czterech stacji: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów,
Kraków Bieżanów; przebudowę czterech przystanków: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie; budowę dwóch nowych przystanków: Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla, Złocień – ul. Złocieniowa.

Nowe tory i obiekty inżynieryjne to: dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, 850 m linii kolejowej na estakadzie – od ul. Kopernika do ul. Miodowej, dwa dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą, dwa Lokalne Centra Sterowania.

W ramach przedsięwzięcia na odcinku od ul. Miodowej do ul. Kopernika zlikwidowany zostanie nasyp kolejowy, który zastąpią estakady. Dzięki temu nowa przestrzeń połączy Grzegórzki z Kazimierzem.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
ARTEMUD MUZIK
Niech zrobią sensowne

WYSOKIE



Żeby 5-6 metrowe TIRy się zmieściły



Takie same estakady przy ul. Kijowska w Warszawie



? i żeby nie były takie jak tunel przy dworcu Warszawa zachodnia



? gdzie miały TIRy przejeżdżać a się nie mieszczą



? Lub tunel ? na dworcu Warszawa centralna gdzie nowe pociągi nie Mieszczą się ???
s
siusiak w estakadę
Kiedy koniec remontu Myślenickiej?
G
Gość
Niech mi pokażą te nowe inwestycje drogowe i te estakady. Nawet komunikacja zbiorowa już nie działa ZDMK będzie robił mapki Krakowa dla mieszkańców bo ruch to zdrowie hahaha Zarząd dróg miasta będzie mapki rozdawać na piesze wędrówki jak w filmie Bareji
G
Gość
To cała prawda o Krakowie. Dopóty tu będzie rządził Majchrowski_development i z tą bandą urzedasów pod jego skrzydłami będzie tylko gorzej. Po tylu latach on totalnie stracił kontakt z rzeczywistością. Najpierw zabudowali ścisłe centrum masta do granicy możliwości teraz oburzenie na ludzi że mają samochód. Dodam iż sam staram się jak najmniej jeździć autem prywatne.
G
Gość
2019-08-13T17:43:53 02:00, Gość:

Ja czytam te artykuły o wyremontowanych mostach w Krakowie nowych kładkach które mają powstać na Wiśle, inwestycji na królewskiej to mam wrażenie że dziennikarze piszą o jakimś innym mieście. Remonty mostów tylko kolejowych w dodatku wszystkie naraz prowadzone dość że utrudniają drastycznie poruszanie się po mieście to absolutnie nie wpłyną na poprawę jakości przemieszczania się.Tymczasem obwodnicy północnej Krakowa jak nie było tak nie ma , w związku z czym turyści jadący w na południe wpadają na al 29go listopada i stoją w gigantycznych korkach. Dodam iż w ramach "poprawy ruchu" ZDMK dołożył tam dodatkowe światła obok nowo powstałych biurowców. Kolejna genialną myślą inżynierów ruchu Miasta Krakowa było wybudowanie estakady tylko dla tramwajów pod kabel. Dobudowanie choćby 1 pasa dla samochodów odciążyło by potwornie zakorkowane skrzyżowanie Nowohucka-Wielicka i poprawiło dojazd do południowej części Krakowa. Która to jest dramatycznie oddzielona od północnej części to torowiskiem to Wisłą.Na Skrzyżowaniu Nowohucka-Wielicka miałbyć punkt przesiadkowy z peronu ale nie będzie ponieważ wiekszość tramwajów jedzie przez wspomnianą wcześniej estakadę tak więc trzeba się najpierw oddalić od centrum i przejechać 2 przystanki w kierunku Kabla tramwajem potem dojść na przystanek i przesiąść się na inny trawaj jadący w kierunku centrum miasta. Na potęgę montuje się metalowe słupki wzdłuż drogi, plastikowe ograniczniki jazdy które drastycznie pogarszają jakość jazdy wystarczy 1 śmieciarka zbierająca kosze i korek gotów wszystkie samochody stoją za nie mogąc jej ominąć.

2019-08-13T17:51:38 02:00, Gość:

Przeorganizowano ruch w centrum tak że kierowcy kręcą się w kółko w meandrach zakazów i nakazów, zamiast jechać 300 metrów robisz 1, 5km to chyba w związku z programem Kraków Bez Smogu hahaha. Dodam że pieniądze wydają na debilne pomysły ze słupkami a w Krakowie spora ilość dróg powinna być natychmiastowo wyremontowana na nich też potraią zamontować to badziewie nie bacząc na stan nawierzchni.

A może coś dla rowerzystów nasza ścieżka rowerowa Bulwarami wiślanymi puszczona jest wzdłuż ławeczek z których piesi wchodzą bezpośrednio pod rowery a przejazd na dąbiu jest przeznaczony dla pieszych i można dostać tam mandat.

G
Gość
2019-08-13T17:43:53 02:00, Gość:

Ja czytam te artykuły o wyremontowanych mostach w Krakowie nowych kładkach które mają powstać na Wiśle, inwestycji na królewskiej to mam wrażenie że dziennikarze piszą o jakimś innym mieście. Remonty mostów tylko kolejowych w dodatku wszystkie naraz prowadzone dość że utrudniają drastycznie poruszanie się po mieście to absolutnie nie wpłyną na poprawę jakości przemieszczania się.Tymczasem obwodnicy północnej Krakowa jak nie było tak nie ma , w związku z czym turyści jadący w na południe wpadają na al 29go listopada i stoją w gigantycznych korkach. Dodam iż w ramach "poprawy ruchu" ZDMK dołożył tam dodatkowe światła obok nowo powstałych biurowców. Kolejna genialną myślą inżynierów ruchu Miasta Krakowa było wybudowanie estakady tylko dla tramwajów pod kabel. Dobudowanie choćby 1 pasa dla samochodów odciążyło by potwornie zakorkowane skrzyżowanie Nowohucka-Wielicka i poprawiło dojazd do południowej części Krakowa. Która to jest dramatycznie oddzielona od północnej części to torowiskiem to Wisłą.Na Skrzyżowaniu Nowohucka-Wielicka miałbyć punkt przesiadkowy z peronu ale nie będzie ponieważ wiekszość tramwajów jedzie przez wspomnianą wcześniej estakadę tak więc trzeba się najpierw oddalić od centrum i przejechać 2 przystanki w kierunku Kabla tramwajem potem dojść na przystanek i przesiąść się na inny trawaj jadący w kierunku centrum miasta. Na potęgę montuje się metalowe słupki wzdłuż drogi, plastikowe ograniczniki jazdy które drastycznie pogarszają jakość jazdy wystarczy 1 śmieciarka zbierająca kosze i korek gotów wszystkie samochody stoją za nie mogąc jej ominąć.

Przeorganizowano ruch w centrum tak że kierowcy kręcą się w kółko w meandrach zakazów i nakazów, zamiast jechać 300 metrów robisz 1, 5km to chyba w związku z programem Kraków Bez Smogu hahaha. Dodam że pieniądze wydają na debilne pomysły ze słupkami a w Krakowie spora ilość dróg powinna być natychmiastowo wyremontowana na nich też potraią zamontować to badziewie nie bacząc na stan nawierzchni.

G
Gość
Ja czytam te artykuły o wyremontowanych mostach w Krakowie nowych kładkach które mają powstać na Wiśle, inwestycji na królewskiej to mam wrażenie że dziennikarze piszą o jakimś innym mieście. Remonty mostów tylko kolejowych w dodatku wszystkie naraz prowadzone dość że utrudniają drastycznie poruszanie się po mieście to absolutnie nie wpłyną na poprawę jakości przemieszczania się.Tymczasem obwodnicy północnej Krakowa jak nie było tak nie ma , w związku z czym turyści jadący w na południe wpadają na al 29go listopada i stoją w gigantycznych korkach. Dodam iż w ramach "poprawy ruchu" ZDMK dołożył tam dodatkowe światła obok nowo powstałych biurowców. Kolejna genialną myślą inżynierów ruchu Miasta Krakowa było wybudowanie estakady tylko dla tramwajów pod kabel. Dobudowanie choćby 1 pasa dla samochodów odciążyło by potwornie zakorkowane skrzyżowanie Nowohucka-Wielicka i poprawiło dojazd do południowej części Krakowa. Która to jest dramatycznie oddzielona od północnej części to torowiskiem to Wisłą.Na Skrzyżowaniu Nowohucka-Wielicka miałbyć punkt przesiadkowy z peronu ale nie będzie ponieważ wiekszość tramwajów jedzie przez wspomnianą wcześniej estakadę tak więc trzeba się najpierw oddalić od centrum i przejechać 2 przystanki w kierunku Kabla tramwajem potem dojść na przystanek i przesiąść się na inny trawaj jadący w kierunku centrum miasta. Na potęgę montuje się metalowe słupki wzdłuż drogi, plastikowe ograniczniki jazdy które drastycznie pogarszają jakość jazdy wystarczy 1 śmieciarka zbierająca kosze i korek gotów wszystkie samochody stoją za nie mogąc jej ominąć.
G
Gość
2019-08-13T10:34:59 02:00, obserwator:

Piękny podpis " Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny nasyp kolejowy, który zastąpią nowoczesne estakady". Ale można też napisać

" Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny, który dotychczas porastało ok. 3 tys drzew. Zastąpią go gigantyczne, betonowe estakady w centrum zabytkowego miasta.

Tak, też żałuję tego nasypu. Miał klimat. Teraz wybetonują i będzie jak kolo Makro.

o
obserwator
Piękny podpis " Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny nasyp kolejowy, który zastąpią nowoczesne estakady". Ale można też napisać

" Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny, który dotychczas porastało ok. 3 tys drzew. Zastąpią go gigantyczne, betonowe estakady w centrum zabytkowego miasta.
p
pytacz
czyli z bieżanowa do podłęża będą 2 (słownie: dwa) tory? tak jak to było wczesniej?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska