https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: tłok na rondzie Ofiar Katynia

M. Stuch, A. Maciejowski
Ograniczniki na rondzie Ofiar Katynia zwiększają korki w rejonie budowy
Ograniczniki na rondzie Ofiar Katynia zwiększają korki w rejonie budowy Janek Hubrich
Kierowców jadących przez rondo Ofiar Katynia doprowadza do szału zwężenie drogi do jednego pasa przed skrzyżowaniem ul. Conrada z Sosnowiecką. Proponują, by organizator ruchu usunął ograniczniki, bo na drugim pasie nic się nie dzieje i mógłby być przejezdny.

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wyjaśniają, że ograniczniki są konieczne, bo zapobiegają chaosowi przy samym rondzie Ofiar Katynia. A kierowcom radzą jechać metodą na tzw. zamek błyskawiczny.

Kierującym ten pomysł niezbyt się podoba. - Nie dość, że jest ogromny problem z przejechaniem przez rondo, to jeszcze sprawę utrudnia to zwężenie - mówi Artur Bara, kierowca. - Gdyby do ronda prowadziły dwa pasy, można by przejechać przynajmniej dwa razy szybciej - podkreśla.

Część kierowców zastanawia się, po co organizator ruchu ustawił ograniczniki. - Tylko przeszkadzają - zaznacza Tomasz Bratuń. - Kierowcy doskonale poradziliby sobie z przejechaniem przez rondo, jadąc dwoma pasami. Tylko muszą do tego ronda dojechać, a nie stać godzinami w korku - denerwuje się.

Urzędnicy z ZIKiT tłumaczą poirytowanym kierowcom, że sprawa nie jest tak prosta, jak się wydaje. - Za skrzyżowaniem jest tylko jeden pas. To powoduje, że należy już przed rondem ustawić jazdę do jednego pasa. W przeciwnym razie doszłoby do niebezpiecznych sytuacji na samym skrzyżowaniu - podkreśla Michał Pyclik z ZIKiT. - Dlatego właśnie ograniczniki są umieszczone około 50 metrów wcześniej - dodaje.

Według ZIKiT, wzrost przepustowości w rejonie ronda można uzyskać, stosując metodę jazdy na zamek błyskawiczny. Polega ona na wjeżdżaniu na zmianę na jeden pas kierowców z lewej i prawej strony. - Ta metoda była stosowana podczas prac m.in. na ul. Zakopiańskiej i bardzo się sprawdziła. Sam ją stosuję - wyjaśnia Pyclik.

Artykuł powstał po sygnale internauty

Brutalne zbrodnie, zuchwałe kradzieże, tragiczne wypadki. Zobacz, jak wygląda prawda o kryminalnej Małopolscekryminalnamalopolska.pl

60 tysięcy złotych do wygrania.Sprawdź jak. Wejdź nawww.szumowski.eu

Najświeższe relacje, najnowsze informacje z Mistrzostw Świata w siatkówce 2010www.trzeciset.polskatimes.pl

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakauer
bzdury pleciecie - żeby zdjąć ograniczenia trzeba mieć droge dopuszczoną do ruchu a się po prostu nie da.
trzeba to wytrzymać potem bedzie dobrze.
ktoś płakał że miato nie wykorzystuje funduszy unijnych to proszę oto macie - to własnie to...
J
Janek
A może by się ktoś - odpowiednie służby - zajęły tonami błota, które zalegają na tym skrzyżowaniu!!! Wszystki pojazdy z budowy wyjeżdzają na drogę brudne oblepione kg błota, nikt tego nie pilnuje, co powoduje, że np na jezdni w stronę Ikei jest masa błota rano, a po południu tumany pyłu!!! Gdzie straż miejska, gdzie policja, przepisy wyraznie tego zabraniają, ale łatwiej karac mandatami osoby zawracające pod Ikeą (gdzie od zeszłego tygodnia z niewiadomych przyczyn postawiono zakaz zawracania) niż zabrać się do roboty i ułatwic przejazd przez rondo.
P.S.
gdy zaczynano remont pisano i mowiono ile to policja włozy wysiłku w pomoc przy "upłynnianiu: ruchu na rondzie. Mam to nieszczęście że muszę jechać tamtędy do pracy i z pracy i policje widziałem na rondzie nie więcej niż 5 razy - nigdy nie kierowali ruchem!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska