https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy tkwią w korku, bo... deweloper buduje

W tunelu pod Dworcem Głównym stały wczoraj sznury samochodów
W tunelu pod Dworcem Głównym stały wczoraj sznury samochodów fot. Anna Kaczmarz
Tunel pod dworcem PKP tylko przez chwilę był opcją objazdu remontowanej ul. Basztowej, bo urzędnicy wydali zgodę na zamknięcie jednego tam pasa ruchu. Kierowcy są wściekli

Paraliż komunikacyjny w centrum Krakowa trwa w najlepsze. Po niedawnym zamknięciu ulicy Basztowej, w środę wyłączono z ruchu także jeden pas w tunelu pod Dworcem Głównym. A to właśnie tę trasę kierowcy wybierali jako alternatywę dla nieprzejezdnej Basztowej.

Dlaczego Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu pozwolił na zamknięcie tych dwóch odcinków jednocześnie? Bo deweloper, który buduje biurowiec przy dworcu chce zakończyć swoją inwestycję. W środę ZIKiT wydał więc pozwolenie na zamknięcie jednego pasa ruchu i zwężenie jezdni prowadzącej w stronę Politechniki Krakowskiej.

Po tej decyzji urzędników kierowcy muszą liczyć się ze zwiększonymi korkami i wydłużonym czasem podróży. Przypomnijmy, że ulica Basztowa jest zamknięta już 17 czerwca. Ale tunel pod Dworcem Głównym był dobrym objazdem tylko przez dziesięć dni. Kierowcy są zmuszeni stać w długich korkach.

- Biorąc pod uwagę to, co się aktualnie dzieje, będzie się trzeba przesiąść do komunikacji miejskiej. Przynajmniej nie wydam tyle pieniędzy za paliwo - stwierdza z goryczą kierująca toyotą. Kierowcy narzekają też na panujący w mieście upał. „Gdy trzeba tak długo czekać w korku, można zwariować w nagrzanym samochodzie” - relacjonują.

- Żeby ominąć korek w tunelu, niektórzy skręcają w ul. Rakowicką, a potem Prandoty. Przez zakłócenia w tunelu mocno zakorkowany jest też odcinek między rondem Grzegórzeckim a Mogilskim - poinformował nas jeden z taksówkarzy.

Prace w rejonie tunelu potrwają do 6 lipca. - Deweloper ma już wszystkie niezbędne dokumenty do rozpoczęcia budowy, a remont ulicy Basztowej potrwa aż do grudnia. Dlatego wydaliśmy zgodę na ograniczenia ruchu w tunelu, bo okres wakacji uznaliśmy za mniej kolizyjny - informuje Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Oznacza to, że przez tydzień kierowcy muszą spodziewać się zwiększonych korków w centrum, a to wiążę się np. z koniecznością wcześniejszego wyjazdu do pracy.

Edward Porębski, szef komisji infrastruktury w Radzie Miasta Krakowa twierdzi, że jeśli trwa remont Basztowej, który był planowany dużo wcześniej, może trzeba było zastanowić się nad wstrzymaniem prac przy tunelu, jeśli była taka możliwość. Jednak z drugiej strony przez bezzasadne wstrzymywanie budowy miasto może ponieść konsekwencje.

- Wydaje mi się, że może to dobrze, że te oba utrudnienia skumulowały się w wakacje, kiedy na ulicach jest mniej kierowców, mniej studentów - zaznacza przewodniczący Porębski. - Współczuję kierowcom, ale nie ma na razie innego rozwiązania, musimy się uzbroić w cierpliwości i jakoś to przetrwać - komentuje radny Porębski.

Tymczasem krakowscy kierowcy nie przebierają w słowach, a ich cierpliwość się kończy. - To największa głupota ostatnich lat w wykonaniu urzędników. Remontuje się wszystko na raz, a nikt nie myśli perspektywicznie - o skutkach takich działań, które stwarzają niebezpieczeństwo w ruchu - oburza się Jarosław Tokarski, który codziennie pokonuje trasę przez tunel, by dojechać do pracy w centrum Krakowa.

WIDEO: Droższe parkowanie metodą na korki w centrach miast? Zmiany w ustawie o drogach publicznych

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ten tekst to prawdziwy majstersztyk. W tekście kilkakrotnie pojawia się słowo "deweloper", ale dziennikarze nie podają informacji jaka to firma jest tym deweloperem.
Przy dworcu 5 biurowców buduje SKANSKA.
Czy to oni są tym deweloperem?
h
henrk
Pół roku temu wysypali po obu stronach przejazdu po wywrotce piachu i rżną głupa. Na Radzikowskiego i Czyżewskiego tworzą się korki. Czyżby któryś z ważnych urzędasów kupił dom w tej okolicy i przeszkadzał mu ruch drogowy ? Każdy by chciał mieszkać przy cichej, ślepej ulicy.
k
krakowianin
Ostatnio gdy działały jeszcze oba pasy jechałem linią 192 z Huty na Chełm 2 godziny. Korek był od ronda Mogilskiego do Cracovii. Teraz przy jednym pasie jechałbym 3 godziny. Z**********
p
pierdzisław szczególny
...do Pyclika nie miej pretensji bo jest tylko rzecznikiem...od wydawania decyzji administracyjnej są inni....Skoro wiesz jaka jest sytuacja to rusz tłustą pupę i się przejdź na piechotę...
b
baczny obserwator
Basztowa to jedna z głównych arterii miasta. Praca powinna się odbywać na dwie zmiany, łącznie ze sobotą. Proszę pojechać na Słowację i zobaczyć jak tam się pracuje przy drogach. To co się u nas dzieje, to już nie mieści się w głowie.
W
Wieńczysław Nieszczególny
dlaczego taki Pyclik nie ma odwagi wyjść do kierowców tkwiących w korku i powiedzieć im prosto w twarz że wybrali suuper moment na zamknięcie tego pasa drogowego? No Pyclik, wyjdź do nas, zobaczysz iloma jajami i pomidorami oberwiesz po swojej durnej pale,.....
G
Gość
Byłoby dobrze, gdyby Kraków miał jakieś 400 tys. ludności (może 500 tys.) oraz, gdyby nie było więcej niż 100 tys. samochodów osobowych. Nie może być tak, że w jednym gospodarstwie domowym jest kilka aut, gdyż miasto się od tego zapycha. Deweloperom trzeba powiedzieć gromkim głosem: wynocha z Krakowa!!! Powinien być zakaz dalszej zabudowy Krakowa oraz osiedlania się ludności napływowej. Te biurowce - w ogóle nie powinny były powstać. To idiotyzm. Powinno się wreszcie zacząć wyburzać biurowce i niech inne miasta trochę ich postawią, żeby pokosztować "uroków" biurowego miasta. Zamiejscowi studenci powinni mieć obowiązek opuszczenia Krakowa po zakończeniu edukacji, co powinno być równoznaczne z zakazem osiedlenia się na stałe. Miasto jest przeludnione.
c
ciekawski george
Powinno być głupi urzędnicy miejscy durnych przepisów napisanych pod deweloperów
S
Slavko
Jakie bezzasadne wstrzymanie budowy?! Budowa jest prywatna czy państwowa(publiczna) bo droga publiczna więc o co chodzi z tym wstrzymywaniem budowy? Bo jak na razie to jest ograniczony ruch na drodze PUBLICZNEJ
P
Ppp
Dlaczego Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu pozwolił na zamknięcie tych dwóch odcinków jednocześnie?
- Bo ludzie w ZIKIT nie myślą!
Basztowa + Grzegórzecka + N. Huta + Tunel = JEDNOCZEŚNIE. Mało dowodów?
Pozdrawiam.
c
ciciolina
Biedni urzędnicy miejscy - niewolnicy głupich przepisów.
Ale gdy trzeba je (przepisy) złamać dla jakiejś "prywaty" wtedy nazywają to "koniecznością chwili" , "złem koniecznym" lub nic nie mówią szybko chowając do kieszeni wypchaną kopertę. Pewno z wydrukowanymi przepisami...
?
Obawiam się, że to nie wina urzędników miejskich, lecz złego systemu prawnego przy którym są oni zakładnikami przepisów. A inni wiedząc o tym wykorzystują to do cna.
G
Gerwazy
Na wolnych obrotach prawie nic się nie spala, a spalanie masz 17l/100. To nawet skrót myślowy nie jest.
a
abcd
przecież jak urzędnicy sparaliżują miasto, dla takiego potulnego misia nie ma problemu - przesiada się na rower, na wrotki, a jak i tak się nie da, to idzie na butach, a jak mu buty zabiorą to na bosaka. Ni ma problima. Urzędnicy zadowoleni, mieszkańcy zadowoleni, wszystko bez problema.
G
Gość
A zdziwiłbyś się. Niektórzy jeżdżą nawet pewnie lepszym niż ty.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska