FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj
Przebudowa zabytkowego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką jest jednym z elementów budowy estakad kolejowych w centrum Krakowa w celu położenia dodatkowej pary torów dla kolei aglomeracyjnej.
Cztery cyfry na elewacji wiaduktu to rok ukończenia budowy tego obiektu. Wiadukt został wybudowany w latach 1861-1863 i oddany do użytku 23 listopada 1863 r. jako most kolejowy nad starym korytem Wisły przez spółkę Kolej Karola Ludwika na linii Kraków-Lwów. Zastąpił on istniejący wówczas w tym miejscu od kilku lat most drewniany (wybudowany w latach 1854-1856).
W latach 1878-1880, gdy zasypano dawne koryto Wisły, most stał się wiaduktem i pozostał nim do dziś. Jest jednym z najstarszych zachowanych mostów krakowskich.
Stacja Kraków Płaszów wchodzi w XXI wiek. Koniec wstydu. Trw...
Przypomnijmy, że do rozszerzenia liczby torów na samym wiadukcie - z obecnych dwóch do czterech, potrzebna była przebudowa tego obiektu. Estakady kolejowe dla dodatkowej pary torów powstają między ulicami Kopernika i Miodową.
Budowa estakad realizowana jest w ramach prac na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
Częścią inwestycji jest też budowa nowych mostów nad Wisłą, którymi pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej).
- Rośliny antysmogowe - warto je mieć w swoim domu!
- Jak wyglądały mieszkania w PRL? Zobacz archiwalne zdjęcia
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Kinga Duda niczym Ivanka Trump. MEMY o córce prezydenta
- Spowiedź "Miśka". 10 szokujących fragmentów zeznań byłego lidera gangu kiboli Wisły
- Luksus po krakosku. TOP 15 najdroższych mieszkań
