Kraków. Trasa Nowobagrowa, zapomniana, ale ma być jednak budowana. Jest przetarg

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji budowy Trasy Nowobagrowej. Czeka na oferty do 19 sierpnia. Planowana Trasa Nowobagrowa jest elementem trzeciej obwodnicy Krakowa po wschodniej stronie miasta. Zgodnie z założeniem, ma się ona składać z dwóch zasadniczych elementów: szerokiej ulicy i linii tramwajowej. Ma także powstać nowa infrastruktura rowerowa i piesza.

FLESZ - Walka z komarami. Kogo gryzą i jak z nimi walczyć?

Początek Trasy Nowobagrowej od strony północnej wyznacza tzw. węzeł Płaszów, czyli skrzyżowanie planowanej Trasy Ciepłowniczej oraz ulic Lipskiej i Mierzei Wiślanej. Następnie ma ona biec wzdłuż ulicy Mierzeja Wiślana z możliwością połączenia z planowanym układem komunikacyjnym oraz ulicą Bieżanowską. Trasa ma przecinać magistralę kolejową tunelem lub po estakadzie na południe i południowy-zachód od Zalewu Bagry, biec przez tereny przemysłowe aż do tzw. węzła Kabel na wysokości obecnego skrzyżowania ulic Wielicka, Kamieńskiego i Nowosądecka.

Linia tramwajowa mogłaby zostać zaplanowana równolegle do przebiegu drogowego elementu Trasy Nowobagrowej. Nie wyklucza się też odseparowania obu części inwestycji i budowy linii tramwajowej w ramach innego przebiegu z włączeniem do torowiska wzdłuż ulicy Wielickiej.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: asfaltują jezdnie, postępują prac...

Zgodnie z aktualna Wieloletnią Prognozą Finansową, ten etap przygotowania inwestycji powinien zakończyć się do 2023 roku.

W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych, zlecone będzie przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z decyzją ZRID oraz realizacja zadania.

Przypomnijmy, że trwa postępowanie w sprawie wyboru firmy, która ma przygotować koncepcję Trasy Ciepłowniczej wraz z linią tramwajową. W przetargu wpłynęło pięć ofert, które są obecnie analizowane.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
serio
22 lipca, 9:30, Zbigniew Rusek:

Z tramwaju niech zrezygnują. Linie tramwajowe poważnie utrudniają ruch autobusom i każda nowa taka inwestycja staje się pretekstem do likwidacji linii autobusowych, co jest nie do przyjęcia. Precz z tramwajami!!! Zbudować bezkolizyjne miejskie autostrady dla autobusów!!!

Ja dostaję w autobusach choroby lokomocyjnej. Wolę jeździć tramwajem. Za dużo autobusów za mało tramwajów w tym mieście!

D
Długi rosną
22 lipca, 14:42, Gość:

Spokojnie to tylko koncepcja czyli jakieś 5 lat do przetargu na budowę. Koncepcje sa najbezpieczniejszym sposobem na wydawanie publicznych pieniędzy do podziału.

A ty spodziewasz się, że przez te (zaledwie) 5 lat Kraków spłaci swe długi? Zakładając, że zacząłby wreszcie je spłacać?

A przecież nawet nie zaczął -- i wcale nie zanosi się na to. "Radosne inwestowanie" z kieszeni podatnika trwa!

G
Gość
Spokojnie to tylko koncepcja czyli jakieś 5 lat do przetargu na budowę. Koncepcje sa najbezpieczniejszym sposobem na wydawanie publicznych pieniędzy do podziału.
C
Co to za gospodarka?
Oczywiście znowu na kredyt? Żebyśmy my -- mieszkańcy -- latami bulili odsetki?

Jasne: rozszerzy się strefę płatnego parkowania na całe miasto i podniesie się opłaty... pewnie.
p
pippa middleton !
Sens wybudowania tej trasy, w przeciwieństwie do tzw. trasy Łagiewnickiej trochę jest, bo przebiegać ona będzie głównie po obrzeżach miasta. Natomiast, wewnątrz samego miasta, cały ruch pojazdów prywatnych i tak będzie musiał być wkrótce ograniczony i przemodelowany, z nastawieniem wyłącznie na tzw. małe pojazdy miejskie, oraz pojazdy komunikacji zbiorowej i ewentualnie pojazdy wykorzystywane do celów biznesowych, albo też tzw. pojazdy użyteczności publicznej. No chyba, że znowu chodzi tutaj o próbę przewalenia kasy na pozorowane projekty, które nigdy nie będą realizowane. Jeżeli jakaś budowa nie wejdzie w fazę realizacji do dwóch lat od uzgodnienia projektu, to z automatu jest to czysta fikcja. Wiadomo, że zmienią się wtedy wszystkie uwarunkowania przestrzenne i byłby potrzebny zupełnie nowy projekt.
Z
Zbigniew Rusek
Z tramwaju niech zrezygnują. Linie tramwajowe poważnie utrudniają ruch autobusom i każda nowa taka inwestycja staje się pretekstem do likwidacji linii autobusowych, co jest nie do przyjęcia. Precz z tramwajami!!! Zbudować bezkolizyjne miejskie autostrady dla autobusów!!!
Dodaj ogłoszenie