https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Wolbromska w budowie. Coraz więcej asfaltu, jezdni. Koniec w tym roku. Nowe zdjęcia

Piotr Rąpalski
Wideo
od 16 lat
Roboty przy budowie Trasy Wolbromskiej - zachodniej obwodnicy Zielonek - są coraz bardziej zaawansowane. Wykonawca układa kolejne masy bitumiczne zarówno na trasie głównej, jak i na rondzie oraz ulicy łączącej arterię z ul. Glogera. Powstają chodniki i droga rowerowa, której długość wyniesie blisko 2 km. Zakończenie realizacji zadania planowane jest na ten rok.

Warto wiedzieć, że budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek to wspólny projekt Miasta Kraków i Województwa Małopolskiego. Instytucją wiodącą odpowiedzialną za realizację kontraktu z wykonawcą – firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. – jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Za krakowski odcinek odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich. Zgodnie z planem, zadanie ma być zrealizowane jeszcze w tym roku.

Krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem ZIM linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.

Przewiduje się też przebudowę i budowę systemu odwadniającego z odprowadzeniem wód opadowych do odbiorników wraz z niezbędnymi urządzeniami. Poprawi się też infrastruktura dla transportu zbiorowego, poprzez wybudowanie zatok dla autobusów. Tam gdzie jest to konieczne powstaną ekrany akustyczne.

Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do naszego miasta z gminy Zielonki. Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ulicy Jasnogórskiej, Łokietka i 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej.

Co Polacy uważają o imigrantach?

od 16 lat

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pawcio
Trasa Wolbromska i Północna Obwodnica obecnie to kluczowe inwestycje dla Krakowa. Dobrze, że miasto zdecydowało się na stworzenie alternatywnych dróg dla al. 29 Listopada i Łokietka, bez nich nie byłoby szans na ograniczenie korków. Istnieje nadzieja, że niebawem sytuacja komunikacyjna Północy Krakowa bardzo się poprawi, bez względu na to co sceptycy mówią, ja uważam, że to dobre i słuszne inwestycje.
M
Michał
Niby OK ale póki nie ma obwodnicy trasa ta nie będzie miała wielkiego znaczenia
j
jak_zwykle_bez_hejtu
1 września, 23:47, Więcej samochodów:

Na pewno wybudowanie nowej dwupasmowej drogi poprawi sytuację w mieście, w cale nie będzie tak że korki będą jeszcze większe. Widać uczenie sie na błędach innych (USA) jest za ciężkie. Szkoda że nie zrobili od razu 4 pasów w każdą stronę.

NIe popłacz się czasem. Ale mam dla Ciebie radę: przyklej się do asfaltu na Alejach... najlepiej na bus pasie..... wtedy zamiast 3ch pasów bedą 2 i ruch stanie się płynniejszy, tak przynajmniej twierdzi ZIKIT ! (facepalm)

W
Więcej samochodów
Na pewno wybudowanie nowej dwupasmowej drogi poprawi sytuację w mieście, w cale nie będzie tak że korki będą jeszcze większe. Widać uczenie sie na błędach innych (USA) jest za ciężkie. Szkoda że nie zrobili od razu 4 pasów w każdą stronę.
D
Dość KORKOWA - AUTONOMIA
1 września, 17:19, ...:

Przestańcie tak zachwalać tych co budują. Odcinek Glogera miał być skończony do końca wakacji, tylko szkoda, iż nie wspomnieli, że to mają być studenckie wakacje. Całe lato bawili się po wschodniej stronie, a kilka dni temu dopiero przenieśli się na stronę zachodnią. Jeszcze rok szkolny się nie zaczął, a korki prawie na Pachońskiego się zaczynają. Co będzie od poniedziałku, to strach sobie nawet wyobrazić.

Jeśli będzie oddana do końca roku to i tak nic nie zmieni dla mieszkańców Zielonek, bo jeden wjazd na nią będzie od strony budowanej obwodnicy, która zostanie oddana, być może pod koniec przyszłego roku, a drugi przy nowo budowanym łączniku, czyli już w Krakowie. Auta, które jeździły Krakowskim Przedmieściem będą więc dalej nim jeździć. Poprawa tej sytuacji nastąpi po oddaniu II etapu trasy wolbromskiej. Kto to wie kiedy.

Jeszcze dobrych kilka lat z pewnością upłynie.

Mieszkańcy Białego Prądnika myślą o autonomii i odłączeniu się od korkowa...

...
Przestańcie tak zachwalać tych co budują. Odcinek Glogera miał być skończony do końca wakacji, tylko szkoda, iż nie wspomnieli, że to mają być studenckie wakacje. Całe lato bawili się po wschodniej stronie, a kilka dni temu dopiero przenieśli się na stronę zachodnią. Jeszcze rok szkolny się nie zaczął, a korki prawie na Pachońskiego się zaczynają. Co będzie od poniedziałku, to strach sobie nawet wyobrazić.

Jeśli będzie oddana do końca roku to i tak nic nie zmieni dla mieszkańców Zielonek, bo jeden wjazd na nią będzie od strony budowanej obwodnicy, która zostanie oddana, być może pod koniec przyszłego roku, a drugi przy nowo budowanym łączniku, czyli już w Krakowie. Auta, które jeździły Krakowskim Przedmieściem będą więc dalej nim jeździć. Poprawa tej sytuacji nastąpi po oddaniu II etapu trasy wolbromskiej. Kto to wie kiedy.

Jeszcze dobrych kilka lat z pewnością upłynie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska