Kraków. Trwa przebudowa stacji Kraków Zabłocie. Zbliża się ważny moment

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Za kilka tygodni ma zostać ułożony pierwszy nowy tor przy przebudowywanej i poszerzanej stacji Kraków Zabłocie. Dotychczas na tej stacji były tylko dwa tory. Docelowo będą cztery - tak jak na całym odcinku między Płaszowem a centrum Krakowa.

WIDEO: Krótki wywiad

Przypomnijmy, że nowoczesna stacja kolejowa Kraków Zabłocie została otwarta w grudniu 2017 roku. Powstawała równocześnie z wielką łącznicą kolejową w Podgórzu. Już po zakończeniu tej inwestycji, rozpoczęła się kolejna - dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Właśnie dlatego... nowa stacja Kraków Zabłocie jest poszerzana.

- Nowe krawędzie peronowe, powiększona bryła, dodatkowe tory. Tak będzie wyglądał przystanek Kraków Zabłocie po modernizacji - informują w PKP PLK.

Nowe tory powstaną po zewnętrznych stronach stacji. - Po wschodniej stronie gotowa jest już specjalna betonowa estakada. Za kilka tygodni zostanie na niej ułożony tor. Trwa też montaż w nowym miejscu elewacji. Nowe tory będą służyć przede wszystkim pociągom aglomeracyjnym. Cała modernizacja linii kolejowej zakończy się w 2021 roku - dodają kolejarze.

Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

zabłocie zabłociem.. ale jakie mamy piekne powietrze ostatnio! Smierdziuchy poczuly wiosne i pierwsze ciepełko i przestaly palić w piecach! Zielono na mapach, czysto w płucach, dobra widocznosc bez tzw. krakowskiej "mgły" ;)

...Pewnie przez zabudowane korytarze powietrzne!

G
Gość

Krótkie pytanie - czy autor odróżnia stację od przystanku?

G
Gość
1 lutego, 13:34, Gość:

Wszystko ładnie i pięknie tylko nieprawdziwie. Żeby trasa była w pełni funkcjonalna należy jeszcze rozebrać stary most kolejowy, na jego miejsce zbudować dwa zaplanowane oraz przekroczyć ul. Grzegórzecką. Rok 2021 można włożyć między bajki.

1 lutego, 14:14, skuba:

Zwłaszcza że konserwatorka z mało zorientowanym ekspertem z Warszawy porównują problem zużytej konstrukcji zabytkowego mostu kolejowego z konstrukcją Barbakanu. Co ma funkcjonalnie jedno do drugiego - nie wyjaśniają. Wiadomo tylko, że wyeksploatowany 150-letni most kolejowy trzeba będzie wkrótce wyłączyć z ruchu, by uniknąć katastrofy. I ma nie być pozwolenia konserwatorki na jego zasadniczą przebudowę, bo szczątki drewnianych pali, na których był fundowany, też są zabytkiem najwyższej klasy. W związku z tym dwie pary torów na przystanku Zabłocie to na razie chyba nieco na wyrost.

Wystarczy napisać jedno podanie do Ministerstwa o usunięcie obiektu z list zabytków i po kłopocie.

s
skuba
1 lutego, 13:34, Gość:

Wszystko ładnie i pięknie tylko nieprawdziwie. Żeby trasa była w pełni funkcjonalna należy jeszcze rozebrać stary most kolejowy, na jego miejsce zbudować dwa zaplanowane oraz przekroczyć ul. Grzegórzecką. Rok 2021 można włożyć między bajki.

Zwłaszcza że konserwatorka z mało zorientowanym ekspertem z Warszawy porównują problem zużytej konstrukcji zabytkowego mostu kolejowego z konstrukcją Barbakanu. Co ma funkcjonalnie jedno do drugiego - nie wyjaśniają. Wiadomo tylko, że wyeksploatowany 150-letni most kolejowy trzeba będzie wkrótce wyłączyć z ruchu, by uniknąć katastrofy. I ma nie być pozwolenia konserwatorki na jego zasadniczą przebudowę, bo szczątki drewnianych pali, na których był fundowany, też są zabytkiem najwyższej klasy. W związku z tym dwie pary torów na przystanku Zabłocie to na razie chyba nieco na wyrost.

G
Gość

Wszystko ładnie i pięknie tylko nieprawdziwie. Żeby trasa była w pełni funkcjonalna należy jeszcze rozebrać stary most kolejowy, na jego miejsce zbudować dwa zaplanowane oraz przekroczyć ul. Grzegórzecką. Rok 2021 można włożyć między bajki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3