https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trwa przebudowa stacji Kraków Zabłocie. Zbliża się ważny moment

Arkadiusz Maciejowski
Za kilka tygodni ma zostać ułożony pierwszy nowy tor przy przebudowywanej i poszerzanej stacji Kraków Zabłocie. Dotychczas na tej stacji były tylko dwa tory. Docelowo będą cztery - tak jak na całym odcinku między Płaszowem a centrum Krakowa.

WIDEO: Krótki wywiad

Przypomnijmy, że nowoczesna stacja kolejowa Kraków Zabłocie została otwarta w grudniu 2017 roku. Powstawała równocześnie z wielką łącznicą kolejową w Podgórzu. Już po zakończeniu tej inwestycji, rozpoczęła się kolejna - dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Właśnie dlatego... nowa stacja Kraków Zabłocie jest poszerzana.

- Nowe krawędzie peronowe, powiększona bryła, dodatkowe tory. Tak będzie wyglądał przystanek Kraków Zabłocie po modernizacji - informują w PKP PLK.

Nowe tory powstaną po zewnętrznych stronach stacji. - Po wschodniej stronie gotowa jest już specjalna betonowa estakada. Za kilka tygodni zostanie na niej ułożony tor. Trwa też montaż w nowym miejscu elewacji. Nowe tory będą służyć przede wszystkim pociągom aglomeracyjnym. Cała modernizacja linii kolejowej zakończy się w 2021 roku - dodają kolejarze.

Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Krótkie pytanie - czy autor odróżnia stację od przystanku?

G
Gość
1 lutego, 13:34, Gość:

Wszystko ładnie i pięknie tylko nieprawdziwie. Żeby trasa była w pełni funkcjonalna należy jeszcze rozebrać stary most kolejowy, na jego miejsce zbudować dwa zaplanowane oraz przekroczyć ul. Grzegórzecką. Rok 2021 można włożyć między bajki.

1 lutego, 14:14, skuba:

Zwłaszcza że konserwatorka z mało zorientowanym ekspertem z Warszawy porównują problem zużytej konstrukcji zabytkowego mostu kolejowego z konstrukcją Barbakanu. Co ma funkcjonalnie jedno do drugiego - nie wyjaśniają. Wiadomo tylko, że wyeksploatowany 150-letni most kolejowy trzeba będzie wkrótce wyłączyć z ruchu, by uniknąć katastrofy. I ma nie być pozwolenia konserwatorki na jego zasadniczą przebudowę, bo szczątki drewnianych pali, na których był fundowany, też są zabytkiem najwyższej klasy. W związku z tym dwie pary torów na przystanku Zabłocie to na razie chyba nieco na wyrost.

Wystarczy napisać jedno podanie do Ministerstwa o usunięcie obiektu z list zabytków i po kłopocie.

s
skuba
1 lutego, 13:34, Gość:

Wszystko ładnie i pięknie tylko nieprawdziwie. Żeby trasa była w pełni funkcjonalna należy jeszcze rozebrać stary most kolejowy, na jego miejsce zbudować dwa zaplanowane oraz przekroczyć ul. Grzegórzecką. Rok 2021 można włożyć między bajki.

Zwłaszcza że konserwatorka z mało zorientowanym ekspertem z Warszawy porównują problem zużytej konstrukcji zabytkowego mostu kolejowego z konstrukcją Barbakanu. Co ma funkcjonalnie jedno do drugiego - nie wyjaśniają. Wiadomo tylko, że wyeksploatowany 150-letni most kolejowy trzeba będzie wkrótce wyłączyć z ruchu, by uniknąć katastrofy. I ma nie być pozwolenia konserwatorki na jego zasadniczą przebudowę, bo szczątki drewnianych pali, na których był fundowany, też są zabytkiem najwyższej klasy. W związku z tym dwie pary torów na przystanku Zabłocie to na razie chyba nieco na wyrost.

G
Gość

Wszystko ładnie i pięknie tylko nieprawdziwie. Żeby trasa była w pełni funkcjonalna należy jeszcze rozebrać stary most kolejowy, na jego miejsce zbudować dwa zaplanowane oraz przekroczyć ul. Grzegórzecką. Rok 2021 można włożyć między bajki.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska